Gå til innhold

Hvor lenge til Jens forlater "verdens beste land"?

Jens i Gros fotspor  

36 stemmer

1. 1. Hvor lang tid tar det før Jens forlater Norge?

• 1 Måned
      1
    • 6 Måneder
      4
    • 1 år
      3
    • 2 år
      2
    • 4 år
      4
    • Aldri
      22

Anbefalte innlegg

Vel, nå som Jens har mistet makten i Norge, hvor lang tid tror dere det vil ta før han følger Gros fotspor og også blir skatteflyktning, fortrinnsvis via en skattefri topstilling i FN eller lignende?

Han har tross alt kjøpt støtte blandt veldig mange fattige land til å kunne velge å vrake blandt de stillingene innen "systemet" som vil komme opp snart.

Noen tips om hvilken skattefri stilling han vil overta?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norsk ambassadør i Beograd, kanskje, om en par-tre perioder? Men jeg synes ikke det er noen grunn til å være så mistenksom som trådstarter er overfor Jens Stoltenberg. Mannen har flere generasjoners politisk blod i årene, og som de fleste andre som følger i sin fars fotspor falt det ham naturlig å slutte seg til politikken. Ikke som de som plutselig ser mulighetene til å karre til seg, og begynner med politikk av den grunn. At toppolitikere lever økonomisk komfortabelt skulle bare mangle, i hvert fall i Norge. Bare så det er sagt: jeg stemte ham ut av stolen i år.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle de tatt dårligere jobber for rettferdighetens skyld, mener du? Moxnes snakker om hva slags jobber topp-politikere ender opp i etter stortingskarrieren og drøfter hvordan. Du er fri til å ha din egen mening om konklusjonen, jeg synes ikke det er over streken egoistisk å ta en god jobb man blir tilbudt, selv for politikere.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke verre enn at en legesønn også blir lege. Klart, det er kanskje ikke helt rettferdig at miljø spiller så stor rolle, men det problemet har ingen løst enda.

Ja og nei. Legesønnen må i det minste kvalifisere seg gjennom studier og eksamen. For politikere er vervet i seg selv en kvalifikasjon. De kan selvsagt fortsatt være dyktige. Men om man ikke har noen andre kvalifikasjoner enn 8 år på tinget, så får man ikke legejobben, man får derimot jobb i Geelmuyden Kiese, og har man 8 år i regjering blir man heller ikke lege, man blir fylkesmann.

Jeg er forøvrig legesønn (både min mor og far var leger) og ble det ikke selv.

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror at man i løpet av et par perioder på Stortinget opparbeider seg sjelden og verdifull erfaring. Det er få som vet mer om hvordan det systemet egentlig fungerer, og denne kunnskapen er næringslivet villig til å betale for. Stortinget blir på en måte en svært eksklusiv skole. Jeg kan forsåvidt godt forstå at folk synes det er litt guffent, det synes jeg også, men det er mer fordi fenomenet er så synlig enn at det er så mye verre enn andre forhold i arbeidslivet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle de tatt dårligere jobber for rettferdighetens skyld, mener du? Moxnes snakker om hva slags jobber topp-politikere ender opp i etter stortingskarrieren og drøfter hvordan. Du er fri til å ha din egen mening om konklusjonen, jeg synes ikke det er over streken egoistisk å ta en god jobb man blir tilbudt, selv for politikere.

Så det å bli politiker er altså bare et steg for å "finne seg selv"? På min og andre stemmegivere sin bekostning. Det de burde var å gå tilbake til sin gamle stilling, om de hadde hatt vett og forstand samtidig med litt moral. De er satt til å tjene samfunnet, derfor gir samfunnet disse makt. Ikke for at de skal bruke makten på sin egen vinning.

Eneste personen som har hatt litt moral igjen i sin beinmarg i så måte er vel Dag Terje Andersen.

Lenke til kommentar

Så det å bli politiker er altså bare et steg for å "finne seg selv"? På min og andre stemmegivere sin bekostning. Det de burde var å gå tilbake til sin gamle stilling, om de hadde hatt vett og forstand samtidig med litt moral. De er satt til å tjene samfunnet, derfor gir samfunnet disse makt. Ikke for at de skal bruke makten på sin egen vinning.

Selv om de folkevalgte og medlemmer av regjeringen tjener folket mens de er medlemmer av storting/regjering så opparbeider de seg ny kunnskap og kompetanse.

Det er helt urimelig å kreve at de ikke skal kunne bruke denne kompetansen når de er ferdige med sine verv.

Det er forskjell på å misbruke makten når man sitter i posisjon og dra nytte av erfaringene etterpå.

Lenke til kommentar

Det de burde var å gå tilbake til sin gamle stilling, om de hadde hatt vett og forstand samtidig med litt moral.

I hva slags samfunn står den gamle jobben klar og venter på deg? Sovjetsamveldet?

Skulle man forby næringslivsledere å skifte bransje også? "Nei, du er en treforedlingsmann, så du kan ikke gå over til transportsektoren!"

I noen debattinnlegg virker det som om vett og forstand helt har måttet vike for moralen ...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er få som vet mer om hvordan det systemet egentlig fungerer, og denne kunnskapen er næringslivet villig til å betale for.

Nesten morsomt. Jeg skal ha en prat idag med en eks-parlamentariker nettopp med hensikt til å få vedkommende inn i ett styre, og det er ikke akkurat hans kunnskap om forretningsdrift som er relevant.

Grunnen til at noen private selskaper leier inn slike folk er rett og slett for beskyttelse og tidlig advarsel mot overgrep som de aktive politikerne driver å vurderer mot de samme private selskapene.

I Norge derimot er jo situasjonen tildels enklere i og med at mange av disse "private" selskapene hvor ex-politikere havner opp er til stor grad statseide. ;)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om de folkevalgte og medlemmer av regjeringen tjener folket mens de er medlemmer av storting/regjering så opparbeider de seg ny kunnskap og kompetanse.

Det er helt urimelig å kreve at de ikke skal kunne bruke denne kompetansen når de er ferdige med sine verv.

Det er forskjell på å misbruke makten når man sitter i posisjon og dra nytte av erfaringene etterpå.

Det er helt rimelig at den makten vi tildeler noen på vegne av en større gruppe ikke brukes til personlig vinning. Dette er grunnen til at politikken i dag er etter prinsippet "flest broilere".

Enhver person som velges inn burde blitt kjøpt fri fra arbeidsplassen som de hadde, samt gått tilbake til denne når de fikk fyken. Kompetansen de har opparbeidet seg kan de like godt bruke i den gamle stilling som en ny stilling hos Pølse-Hansen.

Lenke til kommentar

I hva slags samfunn står den gamle jobben klar og venter på deg? Sovjetsamveldet?

Skulle man forby næringslivsledere å skifte bransje også? "Nei, du er en treforedlingsmann, så du kan ikke gå over til transportsektoren!"

I noen debattinnlegg virker det som om vett og forstand helt har måttet vike for moralen ...

Permisjonsordninger fungerer både i offentlige og private bedrifter. Noe hokuspokus er dette ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Permisjonsordninger fungerer både i offentlige og private bedrifter. Noe hokuspokus er dette ikke.

Du tenker på en eller annen form for karantene? Fair enough.

Men det er lettere sagt enn gjort å streke opp retningslinjer for når det er påkrevet med karantene og når det ikke er det. Overgang fra regjering til First House => karantene, fra regjering til Turistforeningen => not. Men så er det alle tilfellene som ligger i gråsonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...