ltdata Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Har kjøpt og solgt både norske og utenlandske aksjer dette året og forrige med litt gevinst. Men jeg gjorde ikke noe med selvangivelsen. Er det noe jeg burde ha fylt ut? Er det jeg som går glipp av fradrag eller er det jeg som skylder staten noe? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 I mars så skulle du ha fått tilsendt forenklet aksjeoppgave (RF-1088F) fra skatteetaten, den skulle du ha kontrollert. Dersom du har/hadde aksjer som ikke var oppført der skulle du fylt ut "Aksjer og fondsandeler" (RF-1059B). http://www.skatteetaten.no/no/Person/Aksjer-og-verdipapirer/skatteetatens-aksjeoppgave/ http://www.skatteetaten.no/no/Skjemaer/Aksjer-og-fondsandeler-mv/ 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Norske aksjer går somregel automatisk. Derimot skjer ikke det samme for utenlandske. Der må du ofte gjøre jobben selv. Det som skjer er at dersom du har fått utbytte skulle du skattet av det. Jeg foreslår at du går over og ser om du finner alle aksjene, spesielt de utenlandske. 1 Lenke til kommentar
CirkA7 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg prøver å lære meg dette aksjestyret. Kan dere fortelle meg om jeg må betale skatt av en aksje som har gått i pluss som jeg selger, men kjøper nye aksjer for det overskudet med en gang? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg prøver å lære meg dette aksjestyret. Kan dere fortelle meg om jeg må betale skatt av en aksje som har gått i pluss som jeg selger, men kjøper nye aksjer for det overskudet med en gang? Ja, det må du. 28 prosent minus skjermingsfradrag. 1 Lenke til kommentar
CirkA7 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hei, takk for svar. Hva gjør folk som er dreven i dette da? Tar 28% av avkastningen og hiver det inn på en konto og venter til en eventuell restskatt kommer? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Sannheten? Har så mye penger på konto at det er ikke noe jeg tenker på. Lenke til kommentar
CirkA7 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hvor går du for å ta deg en øl? Takk for hjelpen. Får ta å prøve og feile som alle andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå