Gå til innhold

Sykkel VM, hvorfor klubblag å ikke landslag?

hean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Landsveisrittet samt tempoen er landslag, men UCI har valgt å gjøre lagtempo-VM tilgjengelig for klubblag og ikke landslag. Jeg tror det var noe med at det blir rart dersom utøvere på forskjellige lag sykler med samme trøye/emblem.

Tviler på det er grunnen... :p

Hvorfor skal det være rart i sykkel men normalt i alle andre idretter?

Vil heller tro det er på grunn av nivåforskjellene innad i mange landslag at de velger å gjøre det slik men dårlig informasjon fra kommentatorne. De har noe å lære fra kommentatorne i curling som ramset opp regler hele tiden.

Lenke til kommentar

Tviler på det er grunnen... :p

Hvorfor skal det være rart i sykkel men normalt i alle andre idretter?

Vil heller tro det er på grunn av nivåforskjellene innad i mange landslag at de velger å gjøre det slik men dårlig informasjon fra kommentatorne. De har noe å lære fra kommentatorne i curling som ramset opp regler hele tiden.

Du har ingen grunn til å tvile, du kjenner ikke UCI... :p Jeg vil si sykkelkommentatorene ramser opp bra med regler, jeg får fnatt dersom jeg hører trøyerangeringen igjen ;)

Lenke til kommentar

Landsveisrittet samt tempoen er landslag, men UCI har valgt å gjøre lagtempo-VM tilgjengelig for klubblag og ikke landslag. Jeg tror det var noe med at det blir rart dersom utøvere på forskjellige lag sykler med samme trøye/emblem.

Landeveisritt i dag, ser ut som de fremdeles sykler med klubbdraktene.

Lenke til kommentar

Sponsorene har enorm autoritet i sykkelsporten. Jeg vil tippe UCI ser en mye større økonomisk gevinst i å fremme sponsorene fremfor landslag. Tviler dog på at noen vil fokusere noe særlig på Sky-laget dersom Froome/Edvald skulle finne på å vinne.

Ok, kun for sponsorene altså.... da er jeg med, er jo en del penger i denne sporten.

Skulle gjerne sett VM i fotball blitt avviklet med klubbdrakter :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Landeveisritt i dag, ser ut som de fremdeles sykler med klubbdraktene.

De sykler da vitterlig med landslaget sine drakter. Edvald er ikke i sky-drakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...