McThomson Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg lurer på om det finnes en måte å sette opp en DCHP server siden jeg er lei av å sette ip-adressen manuelt på laptopen når jeg bytter nettverk. Jeg pleier å bruke to nettverk hver hverdag, det ene er på skolen og det andre er hjemmenettverket. Er den noen som vet hvordan jeg setter opp en DCHP server på Windows XP Pro? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Internet connection sharing gjør susen. Ev. kan du sette opp en smoothwall hvis du har en pc til overs. Men WiFi ruteren din burde da kunne gjøre dette? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 http://www.hardware.no/guider/nettverk/index8.html Sjekk guidene her. Du trenger to nic, og hub/switch, eller krysset kabel mellom maskinen og laptoppen din. Du skriver ikke noe om hvordan du kobler opp til nettet. Forklar mer om oppsettet ditt, så blir det lettere å hjelpe. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hvis du setter opp ICS, blir PC-en en DHCP server. For å få IP på den bærbare da, kan du trykke win+r --> netsetup -> holde inne enter slik at den blar gjennom alle sidene, og velge den nederste når den er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå