Gå til innhold

Oppgradere dell insp 8200

spetter

Anbefalte innlegg

dette gjelder Dell insp 8200 P4Mobile 1.7GHz - 1024 RAM - Ati Radeon 9000 Mobility 64Mbyte - 15" Enchanched Ultrasharp UXGA 1600x1200 - 60Gbyte 5400RPM HDD

Er det noen vits å oppgradere fra P4M 1.7 til P4M 2.5 ? Hvor kjapt blir systemet i forhold da ?

Så lurer jeg på blir systemet mye kjapere om jeg skifter skjermkort til ATI radeon 96000 Mobility ? Det jeg tenker på da er at jeg må kjøre i 1600x1200 i diverse spill osv med at det går glatt (hvis ikke blir skjermbilde mindre med mindre opplysning (svart firkant rundt)

Hva bør enn eventuelt oppgradere / skifte ut ?

Snakker ikke om å kjøpe noe, bare om hvor mye ytelse det kan bli med å skifte / oppgradere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg tror nok at du vil få en del bedre ytelse ved å oppgradere til 2,5 Ghz, men hvor mye vet jeg ikke. Tror heller jeg ville solgt maskinen og kjøpt meg en ny hvis du trenger mer kraft. Ved å oppgradere til en 2,5 Ghz vil du merke mer varme utvikling, en vifte som går oftere og kortere batterilevetid.

Er veldig sikker på at du ikke kan oppgradere fra Radeon 9000 til Radeon 9600. Inspiron 8200 er en utgått modell og ingen av de nye grafikk kortene er bygget for å passe i denne.

Vil du få skjermbildet til å fylle hele skjermen ved lavere oppløsninger er det bare å holde inne "FN" tasten og trykke F7.

For å finne ut mer om prosessor og skjermkort oppgraderinger, les på dell community forum på dell sine sider.

Håper dette var til noe hjelp.

Vennlig hilsen

Jørgen Jonassen

[/b]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...