remi sture Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Hei,Jeg går og snuser på nytt tv i disse dager, og i den anledning tenker jeg å gjøre noe på lydfronten også. Jeg er hverken film- eller musikk-fantast, så tenker meg noe som fungerer rimelig ok til begge deler. Jeg har nå en hjemmekino-pakke jeg ga ca. 5000 for i 2007 (Panasonic SC-PT850), og dette har fungert greit, men jeg er litt lei ledninger overalt, så noe trådløst i samme prisklasse hadde vært noe å vurdere. Kanskje det holder med en lydplanke i en eller annen form?Jeg har også sett på receivere til å samle alle dingsene jeg nå har koblet til tven (Mac, Apple TV, GET-BOX, spillkonsoll). Jeg ser denne har fått gode kritikker, men bremser litt grunnet manglende Airplay-støtte (jeg har både iPhone og iPad), men hvor viktig er dette når den har blåtann og wifi innebygget, pluss jeg allerede har Airplay via Apple TV? (http://www.tu.no/tester/2013/06/08/en-utstyrspakke-konkurrentene-garantert-misunner-dem)Jeg ser også at flere lydplanker har innebygget blåtann-avspilling, så det blir jo litt overlappende og kanskje unødvendige løsninger når både tv, receiver og lydplanke hver for seg gir trådløs avspillings-muligheter?Noen tanker? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Alt kommer ann på hva du ønsker av lyd kvalitet. Trenger du surround? Stereo gir ofte mye bedre lyd for pengene, og det er ikke så dårlig som man skulle tro. Hvis du uansett skal ha ny TV, og har alt du ellers trenger. Så kan du skaffe en TV hvor du kobler alt til TVen, og så går til anskaffelse av ett par aktive høyttalere for lyden. Da slipper du egen forsterker, siden disse har forsterkeren innebygget. Bare sjekk at de har en inngang som passer med utgangen på TVen. Normalt skal en optisk inngang holde. Det kan også være lurt å sjekke at de aktive høyttalerene har mulighet for tilkobling av en subwoofer, da de kan være litt begrenset i bassområdet i en normal stue. Det er ikke snakk om at det skal buldre og brake. Bare at man skal slippe å høre musikken og film som om den er spilt igjennom en blikk boks. Når det kommer til bluetooth som du nevner, så er den nye bluetooth standarden noe som nok kommer til å overta for Airplay, i hvertfall på lydsiden, husker ikke om den nå også støtter video. Airplay er en smal standard fra ett selskap, mens ta man smartmobil markedet så støtter kun ca 15% det, mens det testerende vil gå for bluetooth versjonen. Og den dagen du er klar til å pensjonere Apple TVen din, så vil nok Chromecast ha blitt bra nok til å gjøre alt du trenger, uten å ta opp plassen til enda en boks i stua. (eventuelt andre løsninger, slik som SmartTVene som forhåpentligvis har blitt gode nok) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå