Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig og sikker verksted

Billon

Anbefalte innlegg

Hallo, Jeg har en volvo s40 96 modell 2 liter bensin avskiltet siden november 2012. Bilen er EU-godkjent til september 2014.

Jeg avskiltet bilen pga at jeg ikke trengte den i det hele tatt, men nå som jeg har begynt på full tid studier så vurderer jeg ta den i bruk.

Jeg og en venn av meg fikk den til å starte med hjelp av kabler koblet til bilen hans, så jeg vet at volvo'en starter.

Jeg er ute etter en verksted som er til å stole på og har en grei pris som passer for studenter. Ny batteri skal jeg kjøpe selv, det må jeg for å kjøre bilen bort til verkstedet.

Jeg tenker enten å legge oppdrag på mittoppdrag siden, men det er siste utvei.

Jeg tenkte å få skiftet motorolje, bremseolje(?), luft filter og be dem smøre noe på bremse skiver så bilen ikke lager knirke lyder (?)

noe annet som er nødvendig? jeg vil helst ikke bruke for mye penger på bilen, så lenge den er kjørbar så er jeg fornøyd. vurderer også å selge bilen neste år.

Når det kommer til biler så har jeg ikke peiling på åssen de funker, så alle tips er velkomne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et hint om hvor i landet du holder til ville hjelpe på anbefaling av verksted.

En vanlig service med skifte av olje og filtere er sikkert lurt.

Bremser ruster når bilen ikke brukes, men vanligvis trenger du bare en liten kjøretur med litt bremsing før rusten er slipt vekk.

Lenke til kommentar

Et hint om hvor i landet du holder til ville hjelpe på anbefaling av verksted.

En vanlig service med skifte av olje og filtere er sikkert lurt.

Bremser ruster når bilen ikke brukes, men vanligvis trenger du bare en liten kjøretur med litt bremsing før rusten er slipt vekk.

hei, vet du hva pris på en vanlig service ligger på? og hva det innebærer

Lenke til kommentar

Ikke spesielt billig for relativt enkle oppgaver. Jeg betaler 1300 kr mindre enn det der på merkeverksted og da skifter de olje/filter, luftfilter, tennplugger, justerer eller strammer der det trengs, samt tar en kontroll av bilen og gir meg en oversiktlig rapport om hva som kanskje bør utbedres. Av og til har de også skiftet pærer som har gått uten tillegg i pris. Dette er gjennom Hondas Økonomiservice/Old Gold-program.

Kan kanskje være en fordel å høre om merkeverkstedet ditt har lignende tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...