Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg fikk bare med meg at du fikk opp pålogging på Thompson ved feil. Trodde derfor du var tilkoblet modemet direkte. Men det er rett at du skal være tilkoblet internettporten til router. Du kommer jo bare med bittesmå drypp av informasjon, så det blir litt gjetting underveis Som Stitch sier, så kan det være problem med nettverkskort, så følg de anvisningene han foreslår. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 Jeg har koblet TVen fra nettverket og skal la det være slik en stund. Dersom nettet da er smertefritt så er det nok der det ligger. Jeg tror også det er en slags IP-konflikt, pga fikk opp noen meldinger som sa" Windows has detected an IP address conflict. Another computer on this network has the same IP adress as this computer". Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Du får finne ut hvilken ipadresse de forskjellige har. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 Ja. Begge står nå på dynamisk, antar det vil si at de får nye hver gang. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Da skal de normalt ikke bli tildelt adresser i konflikt. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Jeg har trådløst nettverkskort inne i PCen ja. Men vet ikke merket. Modem er fra Thompson og ruter fra netgear. Internett fra canal digital. Noen av disse delene er ikke helt kompatible med den nye hastigheten du har fått nå, tipper jeg.. Hvilket OS har PC-en? Og har du smart-TV? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Jeg har en sterkt tro på at det er routeren din som ikke takler antall enheter og/eller hastighetene inn/ut av nettverket ditt... Netgear er ikke noe topp-merke når det kommer til routere,. Spesielt ikke eldre modeller... Så, nettverket ditt er slik? - ISP = Canal Digital, Thompson modem koblet til internettporten på Netgear router (Hvilken modell????), TV koblet til Netgear router i LAN port, samt alle andre enheter... Er dette alle nettverksboksene du har? Ingen andre bokser (routere, switcher, servere etc?) Firmware i router oppdatert? Nettverkskort i PC'er etc oppdatert til siste drivere? Modem og router slått av og stått uten strøm (nappa ut kontakta av veggen) i et par min? Og jeg tror du bommer ganske grovt når du sier at Thomson kortet (?) ikke kobler seg opp.. Thomson har ikke noen nettverkskort, de lager modemer/routere... Noe bommer du på her, det er jeg sikker på... Ta gjerne noen screenshots av oppsett/konfig på modem/router og det som popper i Windows, og ta også bilder av utstyret ditt, og legg det ut her.. Er lettere å så ting selv... 1 Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 Noen av disse delene er ikke helt kompatible med den nye hastigheten du har fått nå, tipper jeg.. Hvilket OS har PC-en? Og har du smart-TV? Window 7 Professional. Heøt ny smart-TV fra Samsung. Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 Jeg har en sterkt tro på at det er routeren din som ikke takler antall enheter og/eller hastighetene inn/ut av nettverket ditt... Netgear er ikke noe topp-merke når det kommer til routere,. Spesielt ikke eldre modeller... Så, nettverket ditt er slik? - ISP = Canal Digital, Thompson modem koblet til internettporten på Netgear router (Hvilken modell????), TV koblet til Netgear router i LAN port, samt alle andre enheter... Er dette alle nettverksboksene du har? Ingen andre bokser (routere, switcher, servere etc?) Firmware i router oppdatert? Nettverkskort i PC'er etc oppdatert til siste drivere? Modem og router slått av og stått uten strøm (nappa ut kontakta av veggen) i et par min? Og jeg tror du bommer ganske grovt når du sier at Thomson kortet (?) ikke kobler seg opp.. Thomson har ikke noen nettverkskort, de lager modemer/routere... Noe bommer du på her, det er jeg sikker på... Ta gjerne noen screenshots av oppsett/konfig på modem/router og det som popper i Windows, og ta også bilder av utstyret ditt, og legg det ut her.. Er lettere å så ting selv... Ok. Netgear routeren er vel 2 år gammel eller noe. Netgear modell WNR 2200. Btw, jeg koblet til TVen til nettverket igjen i går. Har så langt ikke fått noen meldinger og internett fungerer. Nei, TV er ikke koblet via router. Den er koblet trådløst til nettverket. Firmwire i router er oppdatert. Hvordan sjekker jeg at nettverkskort er oppdatert? Har hvertfall ikke fått noen meldinger som sier at det må oppdateres. Både modem og router ble slått av og på gjentatte ganger. Eneste som hjalp var som sagt å restarte PC. Det jeg mener er at når jeg klikker på Thompson ikonet kommer det en skjerm som normalt viser tilgjengelige nettverk. Når jeg har problemer vises ingen nettverk, dvs ikke bare mitt er borte men også alle de andre. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Hadde satt veldig stor pris på bilder av "alt sammen" assa.... Som sagt, et bilde sier mer enn tusen ord.... Eller så går det også ann å ta det over Teamviewer f.eks hvis du vil det... Har også en misstanke om det kan være noe med mulicast innstillinger/oppsett her, enten i routeren og/eller i TVen som kanskje ikke er rikitg... Er forresten WMM aktivert?? Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Hadde satt veldig stor pris på bilder av "alt sammen" assa.... Som sagt, et bilde sier mer enn tusen ord.... Eller så går det også ann å ta det over Teamviewer f.eks hvis du vil det... Har også en misstanke om det kan være noe med mulicast innstillinger/oppsett her, enten i routeren og/eller i TVen som kanskje ikke er rikitg... Er forresten WMM aktivert?? Du ønsker bilder av router, modem, etc? Hvilke innstillinger bør jeg sjekke og hvor finner jeg ut om WMM er aktivert? Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Nå er internett nede igjen. Som regel skjer det på morgenen. Mobilen er fortsatt på nettverket, men på dataen er ingen nettverk tilgjengelig. Når jeg klikker på Thompson TP-Link og listen over nettverk så er den tom. Er pleier altså mine og andres nettverk å dukke opp. Løsningen pleier å være å restarte, så jeg får gjøre det senere i dag. Men jeg synes likevel dette er irriterende. Lenke til kommentar
Veileder Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Avinstaller nettverkskortet ditt. Installer det igjen. (Dette finner du inne på "Enhetsbehandling".) Oppdater det til nyere driver-versjon om mulig (må ofte inn på produsentens hjemmeside), Lenke til kommentar
Hansen83 Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Ok. Skal gjøre det. Men trodde dette ble gjort når man brukte troubleshoot, men mulig kortet bare blir skrudd av og på da. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Du ønsker bilder av router, modem, etc? Hvilke innstillinger bør jeg sjekke og hvor finner jeg ut om WMM er aktivert? Ja, ønsker å se innstillingene i modem og router for å se om det ligger noe der som kan være årsaken til problemene dine... WMM skal du finne under Wlan innstillingene... Ok. Skal gjøre det. Men trodde dette ble gjort når man brukte troubleshoot, men mulig kortet bare blir skrudd av og på da. Kortet blir ikke avinstallert da nei.. Windows skrur det av/på, som du sier, og tømmer buffere, cache og fornyer IP adressen etc. for å begynne med så blanke ark igjen som mulig... Gjør som Veileder sier, gå først til produsentens hjemmeside og last ned de siste driverne til kortet ditt.. Så går du inn i enhetsbehanling i Windows og sletter driverne først og så selve kortet.. Reboot PCen din. Når Windows starter opp igjen, så skal det poppe en melding om at det er funnet ny maskinvare, avbryt den.. Installer så driverne manuelt med fila du lasta ned først... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Husk også å laste ned siste oppdateringer til TV-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå