pOOf Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Hei! Håper noen kan hjelpe meg litt. Har klonet en SSD med XXclone. Men når jeg bytter ut den eksisterende harddisken med den nye SSD disken, vil den ikke boote opp. Jeg trykker f2, og har satt SSD disken til å boote først. Har også prøvd å trykke Esc, for å velge SSD disken til å starte. Men det står bare "No bootable device. Insert bootdisk and press a key" (eller noe lignende) Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Bruk EaseUS Disk Copy Home http://www.easeus.com/disk-copy/home-edition/ Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 22. september 2013 Forfatter Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Hva gjør denne annerledes enn Xxclone da? Endret 22. september 2013 av pOOf Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Den fungerer. XXclone gratisversjon forutsetter at hele systemet ligger på en partisjon, noe sannsynligvis din windows-installasjon ikke gjør. Du har sikkert ikke fått med den lille 100mb system reserved partisjonen, og da vil ikke systemet være mulig å boote. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 22. september 2013 Forfatter Del Skrevet 22. september 2013 Har en C og en D partisjon. Men den som heter D har ingen filer som er synlige. Kan det ligge andre filer her likevel? Eller eventuelt på C som ikke Xxclone fikk med seg? Takk for svar. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Det ligger nok ganske sikkert systemfiler på en annen partisjon enn C. Bruk EaseUS Disc Copy Home, så er problemet løst. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 22. september 2013 Forfatter Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Okei, takk igjen. Men går det fint at SSD disken er mindre enn originaldisken? (Det er mindre på originaldisken enn det er plass til på den nye. ) Og vil EaseUS Disc slette alt som Xxclone har laget? Eller blir det dobbelt av noen filer? Endret 22. september 2013 av pOOf Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Det kan bli problemer, men det er bare å prøve. EaseUS Disk Copy sletter alt på SSD'en. Dersom det ikke går, kan du bruke EaseUS Partition Master Free Edition til å krympe originalpartisjonen først http://www.partition-tool.com/personal.htm Jeg anbefaler at du kjører en defragmentering på disken før du krymper partisjoner. For sikkerhets skyld bør du også ha backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå