tomsi42 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Mye bra Refleksen i bilen den 10. er helt rå. Løkken bro er også et veldig bra foto Takk. Jeg synes det fint at det er noen bilder som er favoritt hos mange, mens andre kun tiltaler enkelte. He,he...tenkte bøker i hylle jeg da - men ved nærmere ettersyn så jeg det var noe skittent - likte "innrammingen" Tror ikke du har lyst til å lese bøker i den garasjen; men det er noen rester av eple der, hvis du skulle bli sulten Veldig bra. Fin stemning. Takk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) 24. Ferdig oppusset G3, 1/400s; f/5,6; ISO 160 I dag ble slottsplassen åpnet igjen etter at de har erstattet den gamle grusen med en ny type som visstnok ikke skal renne vekk ... Et annet oppussingsobjekt som er akkurat ferdig Endret 25. oktober 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 25. Tanum kirke G3, 1/125s; f/7,1; ISO 1600 Det ble en fin tur i området rundt i Tanum kirke i ettermiddag; fikk fanget de siste rester av høstfarger. Men jeg valgte dette av kirken da det er en vri jeg ikke har prøvd før. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Ser ut som slottsplassen ble flott. Bilde ble nu i hvertfall flott! Nydelig lys! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Ser fint ut på Slottsplassen nå ja...skal gå over der fra Frogner neste gang jeg er i Oslo, snart det. 25. ligner litt på Våpenhuset, Vår Frue Kirke. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Fin SH-stemning i regn, ellers fine miljøskildringer både fra slottsplassen og kirka. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Godt å se Slottsplassen i full stand igjen, håper virkelig at grusen holder seg på plass denne gangen, Fint høstlys i bildet. Det var ingen dårlig vri denne utgaven fra 25 okt.av Tanum kirke, fint at det var igjen litt høstløv. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Ser ut som slottsplassen ble flott. Bilde ble nu i hvertfall flott! Nydelig lys! Takk, jeg hadde ikke tid til å gå opp og studere ting nærmere - det får bli en annen dag. Ser fint ut på Slottsplassen nå ja...skal gå over der fra Frogner neste gang jeg er i Oslo, snart det. 25. ligner litt på Våpenhuset, Vår Frue Kirke. Takk, det ligner litt. Dette er et påbygg på kriken fra siste halvdel av 1700-tallet, tror jeg. Hvor gammelt er våpenhuset? Fin SH-stemning i regn, ellers fine miljøskildringer både fra slottsplassen og kirka. Takk. Godt å se Slottsplassen i full stand igjen, håper virkelig at grusen holder seg på plass denne gangen, Fint høstlys i bildet. Det var ingen dårlig vri denne utgaven fra 25 okt.av Tanum kirke, fint at det var igjen litt høstløv. Takk. Grusen tror jeg skal oppføre seg bedre nå; de har vissnok brukt noe lurium for at den ikke skal regne bort Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 26. Dyr moro G3, 1/80s; f/2,8; ISO 1600 Var en tur på Hifi-messen i Horten i dag, der vi hørte bl.a. disse Emme DaVinci til 118000,- per par (matchende stativ ligger på 18000,- hvis jeg husker rett). Da er plutselig foto en billig hobby Interessant nok, så var vi innom flere stands som hadde dyrere utstyr enn dette, men som låt direkte dynge. Her låt det bra, og vi var innom andre som hadde god lyd. Men det var ingen sammenheng mellom lydkvalitet og pris ... Bonus: Hipster Horten style Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Tror det er fra 1707, Våpenhuset - ellers er det en gammel kirke fra ca 1200. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 pene høytalere det der.. kan forøvrig melde at jeg meldte meg ut av hifi-styret da jeg sluttet å jobbe med det i 1995. kanskje like greit.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Tror det er fra 1707, Våpenhuset - ellers er det en gammel kirke fra ca 1200. Da passer byggestilen. Tanum krike er fra 1100-1130, forøvrig. Endret 26. oktober 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 pene høytalere det der.. kan forøvrig melde at jeg meldte meg ut av hifi-styret da jeg sluttet å jobbe med det i 1995. kanskje like greit.. Det er nok like greit - det er mye mer voodoo og snake-oil i dag. Mye av det har bunn i gode ideer og intersjoner, men tas ut i en ekstrem retning. Og jeg synes ikke det alltid ender opp i bedre lyd ... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Da jeg jobbet med å selge "hifi" (solgte mest sony, derfor ").. en gang nektet jeg å selge et anlegg.. det var så drit lyd at det gjorde vondt.. riktignok ikke sony akkurat det da. Det endte med at sjefen ga det bort til et lotteri til snøskutercross-motor-klubben) Selv kjøpte jeg anlegg andre steder.. var litt kjipt når kunden spurte "hva har du selv?". Var overaskende mange som spurte om akkurat det, den gang da.. for lenge siden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Da jeg jobbet med å selge "hifi" (solgte mest sony, derfor ").. en gang nektet jeg å selge et anlegg.. det var så drit lyd at det gjorde vondt.. riktignok ikke sony akkurat det da. Det endte med at sjefen ga det bort til et lotteri til snøskutercross-motor-klubben) Selv kjøpte jeg anlegg andre steder.. var litt kjipt når kunden spurte "hva har du selv?". Var overaskende mange som spurte om akkurat det, den gang da.. for lenge siden. Grunn nok til å slutte det Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) tja.. jeg sluttet vel ikke akkurat, mere "ble avskjediget på dagen". Men nok om det, det er lenge siden og firmaet gikk konken noen år etterpå. Dessuten sa kundene at de likte meg best.. som ekspeditør.. fikk jeg høre mange ganger etterpå. --- jeg hadde ansvaret for "brunevarer" men solgte også hvitevarer.. da alltid det dyreste vi hadde inne.. alle trenger jo skumsensor i vaskemaskina.. om dem bare vet hva det er.. ... beklager chattingen.. trodde jeg var i chattetråden. Går litt i surr noen ganger. Endret 26. oktober 2013 av pybalto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 tja.. jeg sluttet vel ikke akkurat, mere "ble avskjediget på dagen". Men nok om det, det er lenge siden og firmaet gikk konken noen år etterpå. Dessuten sa kundene at de likte meg best.. som ekspeditør.. fikk jeg høre mange ganger etterpå. --- jeg hadde ansvaret for "brunevarer" men solgte også hvitevarer.. da alltid det dyreste vi hadde inne.. alle trenger jo skumsensor i vaskemaskina.. om dem bare vet hva det er.. ... beklager chattingen.. trodde jeg var i chattetråden. Går litt i surr noen ganger. Det høres ut som det var like greit å komme seg vekk, selv om det var ufrivillig. Helt greit med litt chatting her også 1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Godt komponert "Dyr moro". Det er vel noe GAS-syndrym i alle utstyrerelaterte hobbyer, men sjelden så ekstremt som i HIFI-miljøet. F.eks. 1,5mm sølvkabler til 10k per stykk. Sammenlikner man ledningsevne med kobber kan man jo begynne å lure Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Godt komponert "Dyr moro". Det er vel noe GAS-syndrym i alle utstyrerelaterte hobbyer, men sjelden så ekstremt som i HIFI-miljøet. F.eks. 1,5mm sølvkabler til 10k per stykk. Sammenlikner man ledningsevne med kobber kan man jo begynne å lure Ja, man kan jo lure. Ofte begynner det med en god ide, gjerne tuftet på sunn fornuft, men så tar det helt av ... Hyggelig at bildet falt i smak. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 27. Har du klemt et tre i dag? G3, 1/50s; f/5,6; ISO 1600 Fotoklubben har "Hud" som tema for neste konkurranse; så da ble det litt eksperimentering med en ide jeg hadde. Alternativ utgave: 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå