Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - tomsi42 - Sigma 60mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Mye bra :) Refleksen i bilen den 10. er helt rå. Løkken bro er også et veldig bra foto :w00t:

Takk. Jeg synes det fint at det er noen bilder som er favoritt hos mange, mens andre kun tiltaler enkelte.

He,he...tenkte bøker i hylle jeg da - men ved nærmere ettersyn så jeg det var noe skittent - likte "innrammingen" :yes:

Tror ikke du har lyst til å lese bøker i den garasjen; men det er noen rester av eple der, hvis du skulle bli sulten ;)

Veldig bra.

Fin stemning.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

24. Ferdig oppusset

10465158774_6dc55f11c0_z.jpg

G3, 1/400s; f/5,6; ISO 160

I dag ble slottsplassen åpnet igjen etter at de har erstattet den gamle grusen med en ny type som visstnok ikke skal renne vekk ...

Et annet oppussingsobjekt som er akkurat ferdig

10465168925_69b27355cc_z.jpg

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Ser ut som slottsplassen ble flott. Bilde ble nu i hvertfall flott! Nydelig lys!

Takk, jeg hadde ikke tid til å gå opp og studere ting nærmere - det får bli en annen dag.

Ser fint ut på Slottsplassen nå ja...skal gå over der fra Frogner neste gang jeg er i Oslo, snart det. 25. ligner litt på Våpenhuset, Vår Frue Kirke.

Takk, det ligner litt. Dette er et påbygg på kriken fra siste halvdel av 1700-tallet, tror jeg. Hvor gammelt er våpenhuset?

Fin SH-stemning i regn, ellers fine miljøskildringer både fra slottsplassen og kirka.

Takk.

Godt å se Slottsplassen i full stand igjen, håper virkelig at grusen holder seg på plass denne gangen, Fint høstlys i bildet.

Det var ingen dårlig vri denne utgaven fra 25 okt.av Tanum kirke, fint at det var igjen litt høstløv.

Takk. Grusen tror jeg skal oppføre seg bedre nå; de har vissnok brukt noe lurium for at den ikke skal regne bort :)

Lenke til kommentar

26. Dyr moro

10497945515_1f42b160e3_z.jpg
G3, 1/80s; f/2,8; ISO 1600

Var en tur på Hifi-messen i Horten i dag, der vi hørte bl.a. disse Emme DaVinci til 118000,- per par (matchende stativ ligger på 18000,- hvis jeg husker rett). Da er plutselig foto en billig hobby :)

Interessant nok, så var vi innom flere stands som hadde dyrere utstyr enn dette, men som låt direkte dynge. Her låt det bra, og vi var innom andre som hadde god lyd. Men det var ingen sammenheng mellom lydkvalitet og pris ...

Bonus: Hipster Horten style

10497949534_afd7a14c1a_z.jpg

Lenke til kommentar

pene høytalere det der.. kan forøvrig melde at jeg meldte meg ut av hifi-styret da jeg sluttet å jobbe med det i 1995. kanskje like greit..

Det er nok like greit - det er mye mer voodoo og snake-oil i dag. Mye av det har bunn i gode ideer og intersjoner, men tas ut i en ekstrem retning. Og jeg synes ikke det alltid ender opp i bedre lyd ...

Lenke til kommentar

Da jeg jobbet med å selge "hifi" (solgte mest sony, derfor ").. en gang nektet jeg å selge et anlegg.. det var så drit lyd at det gjorde vondt.. riktignok ikke sony akkurat det da. Det endte med at sjefen ga det bort til et lotteri til snøskutercross-motor-klubben) Selv kjøpte jeg anlegg andre steder.. var litt kjipt når kunden spurte "hva har du selv?". Var overaskende mange som spurte om akkurat det, den gang da.. for lenge siden.

Lenke til kommentar

Da jeg jobbet med å selge "hifi" (solgte mest sony, derfor ").. en gang nektet jeg å selge et anlegg.. det var så drit lyd at det gjorde vondt.. riktignok ikke sony akkurat det da. Det endte med at sjefen ga det bort til et lotteri til snøskutercross-motor-klubben) Selv kjøpte jeg anlegg andre steder.. var litt kjipt når kunden spurte "hva har du selv?". Var overaskende mange som spurte om akkurat det, den gang da.. for lenge siden.

Grunn nok til å slutte det :)

Lenke til kommentar

tja.. jeg sluttet vel ikke akkurat, mere "ble avskjediget på dagen". Men nok om det, det er lenge siden og firmaet gikk konken noen år etterpå. Dessuten sa kundene at de likte meg best.. som ekspeditør.. fikk jeg høre mange ganger etterpå.

---

jeg hadde ansvaret for "brunevarer" men solgte også hvitevarer.. da alltid det dyreste vi hadde inne.. alle trenger jo skumsensor i vaskemaskina.. om dem bare vet hva det er..

...

beklager chattingen.. trodde jeg var i chattetråden. Går litt i surr noen ganger.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

tja.. jeg sluttet vel ikke akkurat, mere "ble avskjediget på dagen". Men nok om det, det er lenge siden og firmaet gikk konken noen år etterpå. Dessuten sa kundene at de likte meg best.. som ekspeditør.. fikk jeg høre mange ganger etterpå.

---

jeg hadde ansvaret for "brunevarer" men solgte også hvitevarer.. da alltid det dyreste vi hadde inne.. alle trenger jo skumsensor i vaskemaskina.. om dem bare vet hva det er..

...

beklager chattingen.. trodde jeg var i chattetråden. Går litt i surr noen ganger.

Det høres ut som det var like greit å komme seg vekk, selv om det var ufrivillig.

Helt greit med litt chatting her også :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Godt komponert "Dyr moro".

Det er vel noe GAS-syndrym i alle utstyrerelaterte hobbyer, men sjelden så ekstremt som i HIFI-miljøet. F.eks. 1,5mm sølvkabler til 10k per stykk. Sammenlikner man ledningsevne med kobber kan man jo begynne å lure :)

Ja, man kan jo lure. Ofte begynner det med en god ide, gjerne tuftet på sunn fornuft, men så tar det helt av ...

Hyggelig at bildet falt i smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...