Knerten Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hei! Lurte på et par ting. Jeg har en data med to harddisker, hver med en partisjon. På den ene harddisken lå win xp pro eng som jeg brukte til operativsystem. Nå fikk jeg lyst til å installere win xp pro norsk istedet pga språket. Jeg installerte den på harddisk 2. Når jeg starta opp, kom det opp to operativsystem og jeg måtte velge. Jeg valgte den nyinstallerte. Men når jeg kom inn i windows hadde alt klikka! Bare papirkurven syntes på skrivebordet!?? Hva hadde skjedd? I min fortvillelse prøvde jeg å installere igjen, denne gangen ved å legge win xp no over win xp eng på harddisk 1. Men da jeg så var ferdig og startet opp, hadde det samme skjedd med win xp no på harddisk 1.Så nå sitter jeg altså med to operativsystemer, men med bare papirkurven på skrivebordet! Hva har skjedd? Kan noen hjelpe? Må jeg formatere harddisk 1?? Noen råd? Takker for svar! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Når du installerer win XP er og skal det berre vere papirkurven som vises. Det andre ligger i start menyen. :wink: For å få det tilbake igjen, høgreklikk på oppgavelinja > properties > Start Menu og Classical start menu. Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Oki, da så! Men finnes det noe program som kan brukes til å slette den ene versjonen da?? Trenger liksom ikke ha to win xp:) Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 formater den engelske disken fra det norske operativsystemet og fjern bootmenyen Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Prøvde det ved å høyreklikke på denne harddisken, og formater... men det gikk ikke, da det stod at harddisken brukte noen filer fra denne. Må kanskje starte i sikkerhetsmodus? Hvordan fjerner man bootmenyen da? Har ikke vært borti det før jeg:) Lenke til kommentar
Beo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hvis du starter opp systemet med xp-plata, kan du bruke konsoll menyen og velge fixboot. evt fixboot/? da får du opp de forskjellige valgene. Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Hehe, hvordan får man startet systemet med cden?? Fikk ikke til det jeg. må jo det for å komme til den fixboot-menyen?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå