Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon

Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husket du å smøre bokstavene; A, T, I, , P, O, W, E, R, i griseblod på en geit som du ofrer i AMD sitt navn. Mens du gjentar denne setningen høyt "AMD-drivere funker alltid fjell!", seks ganger?

Ja, ellers er det vel å be om problemer. :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Husket du å smøre bokstavene; A, T, I, , P, O, W, E, R, i griseblod på en geit som du ofrer i AMD sitt navn. Mens du gjentar denne setningen høyt "AMD-drivere funker alltid fjell!", seks ganger?

Ja, ellers er det vel å be om problemer. :p

faen.. ikke rart det gikk til helvete med 290x kortene som lå her.. jeg gjentok bare 5 ganger. DOH!

Lenke til kommentar

Måtte formatere bencheriggen, så nå fikk jeg installert driverene.

ATI gutta:

Hvordan setter man "køstom" skjermfrekvens med AMD skjermkort? Finner det ikkje :blush:

Prøvde med QNIX og R9 290X selv. Fikk det ikke til å funke selv etter tutorial'en til 120hz.net, så jeg ga opp :p

Lenke til kommentar

Hva er pixel clock for noe? For øvrig har jeg brukt R9 290 (vannkjølt) lenge nå og det har fungert relativt smertefritt, det har i alle fall fungert like stabilt som GTX 570 som jeg oppgraderte fra. I BF4 veksler jeg mellom DX og Mantle uten at jeg merker betydelig forskjell siden jeg uansett spiller på low (DX og Mantle errors får jeg ca like ofte).

Lenke til kommentar

Tja.... Har nå kjørt 2x 290 i CFX i battlefield 4 en liten stund. Overklokket til 1200mhz på luft. Mantle hjelper ikkje en dritt, og det går ikkje så smooth som 2x 780/2xtitan eller 2x780ti i SLI. Dette er det faktisk ikkje tvil om.

Har slått av ULPS og alt skal være etter boka. Tilogmed 2933mhz cl12 ram og 4790k @4700mhz.

290 kort er billige, men opplevelsen i CFX er ikkje like deilig som med SLI er min konklusjon. FPS får man nok av, så det er ikkje der problemet ligger. Dette er MP spilling selvfølgelig.

Må teste mere, men dette er iallefall en start.

Lenke til kommentar

Heller ikke fornøyd med AMD CFX, og lurer litt på om jeg skal gå tilbake til SLi. Ikke minst hatt en del problemer med AMD drivere. Når det kommer til 1 kort jeg er freslt av AMD men ikke når det kommer til CFX.

Jeg har også problemer med coilwine som slår ut på lydkortet, så når jeg spiller er det som om lyden blir borte på det ene øret, også kommer tilbake også forsvinner på det andre øret. Også kommer tilbake på begge. Veldig irriterende.

Om dette skyldes PSU eller skjermkort aner jeg ikke, skjer kun når jeg spiller spill i CFX, ikke single kort.

Lenke til kommentar

Singlekort virket mye mere smud. Problemet her at det er for lite fps for min smak med 1440P @ 120hz. Derfor må jeg kjøre CFX. Jaja, jeg er optimist enda litt til for AMD sin skyld :p

Men for all del, 2 stk 290 for 6000kr er jævelig mye ytelse for pengene. Til sammenlikning koster ett EVGA 780ti classified akkurat det samme.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Er da litt optimist selv, og håper de lanserer noe som funker i framtiden. Men jeg spiller bare på 1920x1080 120Hz. Tørr ikke å sette på 144Hz da jeg hadde mye problemer med dette med 2 7950 i CF som RSOD osv... Win8.1

Lenke til kommentar

3dmark Firestrike extreme

2x 290 @ 1200gpu/1500mem

4790@ 4600mhz

Avexir 2800mhz 12-14-14-35-1t

http://www.3dmark.com/fs/2401429

Hvor mye mere får man med 290x tro?

----------------------------------

Jeg får tilnærmet lik 100% skalering med crossfire i Battlefield 4 i 1440p og ultrasettigns. Med ett kort får jeg på et fast punkt ca 70fps, mens med 2 kort får jeg 140fps på samme plassen.

Med ett kort @ 1200mhz og 1500mhz på minnet, får jeg 132fps på ett fast punkt med medium settings og 1440p. På samme punkt med bare 1000mhz får jeg 111fps.

Ett 290 har lagger på high og ultrasettings i Battlefield 4 selv med 1200mhz på gpu. Medium går rimelig smooth, med over 120fps det meste av tiden selv i de mest krevende plassene.

Cpu er på 4800mhz 4790K og systemminnet er på 2800mhz

Overklokking hjelper :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hei. Lenge siden jeg har gama og vært inne på markedet så er litt utdatert for øyeblikket. Før brukte jeg utelukkende nvidia, men vil prøve noe nytt. Har tenkt på 2x sapphire 280x i crossfire. Vil dette gi valuta for pengene i forhold til et annet og oppsett? Prosessoren jeg har pekt meg ut er fx-3970.

Endret av Downhill
Lenke til kommentar

Hei. Lenge siden jeg har gama og vært inne på markedet så er litt utdatert for øyeblikket. Før brukte jeg utelukkende nvidia, men vil prøve noe nytt. Har tenkt på 2x sapphire 280x i crossfire. Vil dette gi valuta for pengene i forhold til et annet og oppsett? Prosessoren jeg har pekt meg ut er fx-3970.

Anbefaler ikke Crossfire , kjøp heller 1x 290x og vurder crossfire noe senere om du ønsker den ekstra ytelsen.

280 og x 280x kortene er egentlig 7950 / 7979 Ghz edition som har fått nytt navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...