Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon

Aerow

Anbefalte innlegg

Har hatt kortet (r9 290x tri-x) over en mnd nå. Er veldig fornøyd. så langt har jeg ikke opplevd noen problemer, og kortet holder seg ganske kjølig også. Relativt, når somregel bare 60-70 grader og viftene går ikke nært 38 prosent engang.

Godt å høre du er fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tester noen av dere AMD Catalyst™ 14.3 Beta V1.0 nå?

http://www.guru3d.com/files_details/amd_catalyst_14_3_beta_download.html

Feature Highlights of The AMD Catalyst™ 14.3 Beta V1.0 Driver for Windows®

• Thief:
      • AMD Mantle and AMD True Audio support
      • Improves stuttering observed in CrossFire mode
    • Call of Duty: Ghosts: QUAD CrossFire profile update – improves level load times
    • Audio issues observed when using CrossFire configurations (and V-sync enabled) have been resolved
    • BattleField 4: V-sync issues observed on CrossFire configurations (with Mantle enabled) have been resolved

Known Issues

• Intermittent driver stability issues when installing/un-installing on Desktop Kaveri platforms that support AMD Enduro technology under Windows 8.1. Please disable Enduro support to resolve the issue
    • Secondary GPUs do not enter low power state on CrossFire configurations; this issue will be addressed in the next AMD Catalyst beta release
    • Thief (DirectX): Lighting flickers on CrossFire configurations only after CrossFire has been enabled then disabled; this issue will be addressed in the next AMD Catalyst beta release
    • Battlefield 4 (DirectX): Quad CrossFire configurations with Eyefinity Display
Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om 280x får mer boost, så hvorfor ikke bare justere det opp manuelt på 7970?

Samme kjerne og samme kort, så om 280x klarer å klokke f.eks 100 Mhz høyere med en software-endring, så er det ingenting som hindrer deg i å klokke 100 MHz høyere på 7970, bare manuelt.

AMD må gjerne tweake programvaren for å gi goder både frem og tilbake for at det virker som om de gjør forbedringer. Men kortet blir ikke noe bedre for det, og endringen er fullt mulig å fikse manuelt med et overklokkingsprogram. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Om 280x får mer boost, så hvorfor ikke bare justere det opp manuelt på 7970?

Samme kjerne og samme kort, så om 280x klarer å klokke f.eks 100 Mhz høyere med en software-endring, så er det ingenting som hindrer deg i å klokke 100 MHz høyere på 7970, bare manuelt.

AMD må gjerne tweake programvaren for å gi goder både frem og tilbake for at det virker som om de gjør forbedringer. Men kortet blir ikke noe bedre for det, og endringen er fullt mulig å fikse manuelt med et overklokkingsprogram. :)

14.3 har jo gitt ganske merkbare forbedringer i dx9-spill med mitt 7970, og det har ikke boost.

Mantle i Thief gir en liten forbedring, det hakker definitivt mindre nå, men i BF4 er det ikke mye å hoppe i taket for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har nettopp fått meg R9 290X og kjører i klippet nedenfor stock settings. Hadde før Gtx 465 og da va fps 60-80 på low stort sett hele tiden. Men nå med 290x varierer fpsen veldig mye. Er dette normalt?

specs:
post-321468-0-09678300-1395775170_thumb.png
På klippet nedenfor kan du se at FPSen varierer mye, f.eks. rundt 1.15 går den opp og ned mellom 50 og 100.
(lyden er rar fordi jeg kjapt tok vekk skype samtalen som var over klippet, kjører alt på high med 4xAA)
Endret av Mathmus
Lenke til kommentar

Du kan starte performance-loggen i spillet for å finne ut av det selv, men jeg tipper det er snakk om svak CPU-ytelse som er rimelig vanlig i BF3/4

Her er et klipp med performance-loggen. Ifølge denne forum posten, så er det ikke noe problem med CPUen, da "If yellow is below green on the graph, then your CPU is holding back your GFX card" som den ikke er i klippet under.
Lenke til kommentar

Den gule linja er tida det tar for CPUen å rendre en frame, mens den grønne linja er tida det tar for GPUen å rendre en frame.

For meg ser det definitivt ut som om CPUen er en del av flaskehalsen, den gule linja spiker ganske høyt.

Du kan jo prøve å aktivere Mantle for å se hvordan ytelsen blir da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...