Teodor1979 Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Har hatt kortet (r9 290x tri-x) over en mnd nå. Er veldig fornøyd. så langt har jeg ikke opplevd noen problemer, og kortet holder seg ganske kjølig også. Relativt, når somregel bare 60-70 grader og viftene går ikke nært 38 prosent engang. Godt å høre du er fornøyd Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 (endret) Tester noen av dere AMD Catalyst™ 14.3 Beta V1.0 nå? http://www.guru3d.com/files_details/amd_catalyst_14_3_beta_download.html Feature Highlights of The AMD Catalyst™ 14.3 Beta V1.0 Driver for Windows® Thief:AMD Mantle and AMD True Audio support Improves stuttering observed in CrossFire mode Call of Duty: Ghosts: QUAD CrossFire profile update – improves level load times Audio issues observed when using CrossFire configurations (and V-sync enabled) have been resolved BattleField 4: V-sync issues observed on CrossFire configurations (with Mantle enabled) have been resolved Known Issues Intermittent driver stability issues when installing/un-installing on Desktop Kaveri platforms that support AMD Enduro technology under Windows 8.1. Please disable Enduro support to resolve the issue Secondary GPUs do not enter low power state on CrossFire configurations; this issue will be addressed in the next AMD Catalyst beta release Thief (DirectX): Lighting flickers on CrossFire configurations only after CrossFire has been enabled then disabled; this issue will be addressed in the next AMD Catalyst beta release Battlefield 4 (DirectX): Quad CrossFire configurations with Eyefinity Display Endret 18. mars 2014 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 http://www.pcper.com/news/General-Tech/GDC-14-CRYENGINE-Support-Mantle-AMD-Gets-Another-Endorsement Cryengine får Mantle-støtte også Lenke til kommentar
DustyDuck Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Venter fortsatt på en skikkelig boost med mantlie til R9 280x, noen av 7000 series korta har det og det er veldig dumt at vi som kjøpte AMD kort får å få den mantle støtten ikke får det. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 280x har da fått like mye boost som 7970?er jo nøyaktig samme kort. Lenke til kommentar
DustyDuck Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Ikke i 14.1 patchen hvertfall, har ikke rukket å prøve den nye. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Om 280x får mer boost, så hvorfor ikke bare justere det opp manuelt på 7970? Samme kjerne og samme kort, så om 280x klarer å klokke f.eks 100 Mhz høyere med en software-endring, så er det ingenting som hindrer deg i å klokke 100 MHz høyere på 7970, bare manuelt. AMD må gjerne tweake programvaren for å gi goder både frem og tilbake for at det virker som om de gjør forbedringer. Men kortet blir ikke noe bedre for det, og endringen er fullt mulig å fikse manuelt med et overklokkingsprogram. Endret 20. mars 2014 av Andrull Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Om 280x får mer boost, så hvorfor ikke bare justere det opp manuelt på 7970? Samme kjerne og samme kort, så om 280x klarer å klokke f.eks 100 Mhz høyere med en software-endring, så er det ingenting som hindrer deg i å klokke 100 MHz høyere på 7970, bare manuelt. AMD må gjerne tweake programvaren for å gi goder både frem og tilbake for at det virker som om de gjør forbedringer. Men kortet blir ikke noe bedre for det, og endringen er fullt mulig å fikse manuelt med et overklokkingsprogram. 14.3 har jo gitt ganske merkbare forbedringer i dx9-spill med mitt 7970, og det har ikke boost. Mantle i Thief gir en liten forbedring, det hakker definitivt mindre nå, men i BF4 er det ikke mye å hoppe i taket for. 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Arni og Andrull, regner da med at det er snakk om ytelsesforbedring pga mantle. Ikke høyere frekvenser Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) Faen hvor lang tid det tar for å få framepacing med cfx til Mantle da Den skal komme "soon", men "soon" er ikkje fort nok Endret 22. mars 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Mathmus Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Har nettopp fått meg R9 290X og kjører i klippet nedenfor stock settings. Hadde før Gtx 465 og da va fps 60-80 på low stort sett hele tiden. Men nå med 290x varierer fpsen veldig mye. Er dette normalt? specs: På klippet nedenfor kan du se at FPSen varierer mye, f.eks. rundt 1.15 går den opp og ned mellom 50 og 100. https://www.youtube.com/watch?v=WMb95M0BvP0&feature=youtu.be (lyden er rar fordi jeg kjapt tok vekk skype samtalen som var over klippet, kjører alt på high med 4xAA) Endret 25. mars 2014 av Mathmus Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Du kan starte performance-loggen i spillet for å finne ut av det selv, men jeg tipper det er snakk om svak CPU-ytelse som er rimelig vanlig i BF3/4 Lenke til kommentar
Mathmus Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Du kan starte performance-loggen i spillet for å finne ut av det selv, men jeg tipper det er snakk om svak CPU-ytelse som er rimelig vanlig i BF3/4 Her er et klipp med performance-loggen. Ifølge denne forum posten, så er det ikke noe problem med CPUen, da "If yellow is below green on the graph, then your CPU is holding back your GFX card" som den ikke er i klippet under. https://www.youtube.com/watch?v=-PXOPAtEivQ&list=UUmG93lrDE05Rfuy-mF_MkOA Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Den gule linja er tida det tar for CPUen å rendre en frame, mens den grønne linja er tida det tar for GPUen å rendre en frame. For meg ser det definitivt ut som om CPUen er en del av flaskehalsen, den gule linja spiker ganske høyt. Du kan jo prøve å aktivere Mantle for å se hvordan ytelsen blir da Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg VET at cpu er flaskehals, så da slipper dere å lure mere 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Enig med Nizzen og noreng. Det er CPU (og kanskje litt minne) som gjør at ytelsen dropper. Oppgraderte til 3930k fra i7 920 @4,2GHz og fikk en del bedre ytelse. Lenke til kommentar
Mathmus Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg som trodde en overclock var alt jeg trengte... jaja. Kanskje jeg oppdaterer når broadwell kommer. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Har du prøvd å bytte fra DirectX til Mantle i BF4? Lenke til kommentar
Mathmus Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Har du prøvd å bytte fra DirectX til Mantle i BF4? Mantle fungerer bra i BF4, FPSen er gjevn. Det er i BF3 jeg har problemer. Så ja, det er vel CPUen som er for svak. Endret 26. mars 2014 av Mathmus Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 MSI Radeon R9 290X Lightning 4GB 4995kr ut kvelden på komplett.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå