Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon

Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.prisjakt.no/product.php?j=2420786,2416970,2424018,2436924

Går vel ikke fryktelig mye feil uansett hva du velger, men fikk ikke Sapphire TRI-X kortene veldig mye skyt for både støynivå og performance i tester her nylig?

Jo. Er bare at jeg ikke har så mye plass å gå på innover mot HK liksom. Men så går jo disse kortene utover andre veien mot "døra" så det har jo ikke noe å si. Usikker på hvilke av de to jeg skal ha.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener... Snakker vi oppover i kabinettet retning cpu og ram-slots eller rett ned mot hovekortet og eventuell kontakt med chipset-kjølern eller Sata-porter f.eks?

Profilen på kortene videre bak fra selve pcie-kontakten er jo relativ lik på kortene men det varierer litt hvor lange de er, uansett mener jeg alle kort går klar av normale "south-bridges" og 2 sataporter i høyden. Bredde/lengde og høyde står jo oppgitt for alle korta så det er vel uansett bare å måle og bestille. Du får sikkert hjelp av butikken hvis du ringer med tanke på å måle ut for å se om de passer i henhold til dine klareringer. Skulle det da likevel vise seg at det ikke passer får du sikkert byttet.

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar

Leste igjennom [H] sin test av Asus DC2 290X. Støynivået er under kontroll, selv med bitteligrann factory OC, det er gode nyheter. Det som er kjipt er at det ikke er mye forskjell fra støynivå på reference kort på andre chips. Altså mer støy enn andre DC2 kort. Jeg fryktet dette. Jeg mistenker at mange bryr seg fint lite og er fornøyd med å endelig kunne få et 290X som ikke støyer plagsomt. Men rent personlig er jeg litt skuffet da jeg med glede betaler DC2 prisen, men da vil jeg ha et ekstremt støysvakt kort. Det har de pleid å levere, frem til før dette.

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Leste igjennom [H] sin test av Asus DC2 290X. Støynivået er under kontroll, selv med bitteligrann factory OC, det er gode nyheter. Det som er kjipt er at det ikke er mye forskjell fra støynivå på reference kort på andre chips. Altså mer støy enn andre DC2 kort. Jeg fryktet dette. Jeg mistenker at mange bryr seg fint lite og er fornøyd med å endelig kunne få et 290X som ikke støyer plagsomt. Men rent personlig er jeg litt skuffet da jeg med glede betaler DC2 prisen, men da vil jeg ha et ekstremt støysvakt kort. Det har de pleid å levere, frem til før dette.

Er ikke det kun 6-7 desibel lavere? Mener, etter at jeg fikk prøve r9 290 noen dager er jo hvilket som helst kort lydløst nesten i forhold ville jeg tro. Derav ville DC2 være ganske velkomment?

Lenke til kommentar

Fikk mine 2stk Tri-x R9 290X i dag.

Satte GPU clock til 1200, memory clock på 1300(Stock). VDDC offset til 200.

Tok en runde med BF4 (Locker) på ultra settings. Laveste fps dumpet ned til 103 noen få ganger men lå som regel på 145+++. Dette var med bare en skjerm på 1920x1080, skal prøve ut Eyefinity i morgen.

Kjempe fornøyd så langt :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tok en runde med BF4 (Locker) på ultra settings. Laveste fps dumpet ned til 103 noen få ganger men lå som regel på 145+++. Dette var med bare en skjerm på 1920x1080, skal prøve ut Eyefinity i morgen.

Sjekk minimum fps på "sjang hai" og "parcel storm" også? :)

De korta virker veldig bra!

Lenke til kommentar

Conquest 64(fulle servers).

Siege of Shanghai fikk jeg fps-dropp helt ned til 65. :(

Paracel storm ned til 71 :(

EDIT:

I går brukte jeg 13.11 beta9.5 driver på Locker. I dag brukte jeg 13.12 whql driver på Paracel og Shanghai.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Conquest 64(fulle servers).

Siege of Shanghai fikk jeg fps-dropp helt ned til 65. :(

Paracel storm ned til 71 :(

EDIT:

I går brukte jeg 13.11 beta9.5 driver på Locker. I dag brukte jeg 13.12 whql driver på Paracel og Shanghai.

Skaff win 8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...