Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon

Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strømforbruket blir naturligvis noe høyere når kortet kjører høyere klokkefrekvenser ;)

Så om jeg skal ha en sånn en, så bør jeg vell egentlig oppgradere psuen (noe jeg bør kanskje gjøre uansett)

har 500W akkurat nå. Går helt fint, og har bare en HDD kobla til, og dvd spillern kobla ut siden jeg aldri bruker den. Enda ikke opplevd noen problemer, men er kanskje verdt å kjøpe en ny en da, om den dreger vesentlig mer strøm.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Så om jeg skal ha en sånn en, så bør jeg vell egentlig oppgradere psuen (noe jeg bør kanskje gjøre uansett)

har 500W akkurat nå. Går helt fint, og har bare en HDD kobla til, og dvd spillern kobla ut siden jeg aldri bruker den. Enda ikke opplevd noen problemer, men er kanskje verdt å kjøpe en ny en da, om den dreger vesentlig mer strøm.

Om du må bytte PSU kommer an på hvor gammel den er og hvor mye strøm den klarer å levere i 12V, sammen med prosessorvalg også.

Hadde ikke hatt noen problemer med å sette en 500W PSU med 40A på 12V med en i7-4770k ;)

Lenke til kommentar

Om du må bytte PSU kommer an på hvor gammel den er og hvor mye strøm den klarer å levere i 12V, sammen med prosessorvalg også.

Hadde ikke hatt noen problemer med å sette en 500W PSU med 40A på 12V med en i7-4770k ;)

Ty for svar :) Er denne noe tes tror dere i forhold til kortet? http://www.komplett.no/cooler-master-g700-700w-psu/794495#!tab:info

Tenker egentlig ikke og overklokke eller noe, og skal bare kjøre et kort.

Lenke til kommentar

Ty for svar :) Er denne noe tes tror dere i forhold til kortet? http://www.komplett.no/cooler-master-g700-700w-psu/794495#!tab:info

Tenker egentlig ikke og overklokke eller noe, og skal bare kjøre et kort.

Av det jeg fant ut på nett var G-serien til Cooler Master en rebrand av Silent Pro-serien, ikke spesielt bra, men ikke spesielt dårlig heller.

Personlig tror jeg heller jeg hadde gått for V550S ettersom den har 5 års garanti fra produsenten (over gjennomsnittlig lang levetid,) gode testresultater, 20% avslag på prisen, og veldig lav viftestøy. Den koster deg 70 kr ekstra og du mister litt makseffekt, mot at den vil vare bortimot tre ganger så lenge.

Lenke til kommentar

Av det jeg fant ut på nett var G-serien til Cooler Master en rebrand av Silent Pro-serien, ikke spesielt bra, men ikke spesielt dårlig heller.

Personlig tror jeg heller jeg hadde gått for V550S ettersom den har 5 års garanti fra produsenten (over gjennomsnittlig lang levetid,) gode testresultater, 20% avslag på prisen, og veldig lav viftestøy. Den koster deg 70 kr ekstra og du mister litt makseffekt, mot at den vil vare bortimot tre ganger så lenge.

Tror jeg går for den. Men vil ikke 550w være for lite for tri-x kortet f.eks?
Lenke til kommentar

Tja, jeg tenker å gjøre det. Tror dere det tar lang tid før kortet er sendt tilbake til komplett før jeg får pengene? Og tusen takk for at dere er behjelpelige.. Vil bare være kjipt å sende tilbake kortet, vil ikke gå tilbake til under 60 i fps. Men jeg tenker som så at det er verdt det "in the long term" og når sommer osv kommer kan det bli varmt.

Null problem med 550W for en i5-2500k og R9 290, uansett om du skal overklokke eller ikke :p

Men siden disse kortene er "Factory OC'D" vil ikke de nevnte 550 være et problem da?

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Guru3D makset sitt totale strømforbruk på 419 watt med et overklokket R9 290 og en i7 3960X. De legger også til at 550W PSU holder for et enkelt R9 290.

http://www.guru3d.com/articles_pages/radeon_r9_290_review_benchmarks,30.html

http://www.guru3d.com/articles_pages/radeon_r9_290_crossfire_review_benchmarks,4.html

Så da vil jeg altså klare meg helt fint med en i5-2500k, 550w, og et en av de nevnte ikke referranse r9-290ene?

Lenke til kommentar

Så da vil jeg altså klare meg helt fint med en i5-2500k, 550w, og et en av de nevnte ikke referranse r9-290ene?

Nå vet jeg ikke hvilken 550W-strømforsyning du snakker om, men 550W vil holde fint så lenge strømforsyningen er nogenlunde ny og er av ok kvalitet, ja.

Lenke til kommentar

Cooler Master V550S vil holde fint selv med overklokk på prosessor og R9 290. Men er du sikker på at CrossFire er uaktuelt? Litt kjipt å kjøpe ny strømforsyning og så måtte kjøpe ny igjen senere fordi du ville ha ett skjermkort til.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...