nagina Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hehe, da er 7990 på tilbud til 4799kr på Dustin... http://www.dustinhome.no/product/5010744568/gigabyte-radeon-hd7990-6gb-pci-e-dvi-dp/?utm_campaign=mediehuset&utm_source=prisguide.tek.no&utm_medium=pricecompare Holy f... Kanskje man sku satse på denne noe bakdeler med disse kortene? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Holy f... Kanskje man sku satse på denne noe bakdeler med disse kortene? Nja, de blir vel ganske varme og er vel tvilsomt særlig støyfrie pga noe av det høyeste strømforbruket på et kort. Ellers koster jo 2x280x 200kr mindre, yter marginalt litt bedre, og fordeler strømforbruket utover to kort og totalt fire slots (som burde betyr betraktelig lavere støynivå). Har man bare plass til et kort, eller kun ønsker et fysisk kort, ja så kjør på. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Linus Femti ganger bedre enn Logan Lenke til kommentar
jesus124 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Men faen a. Åssen får folk plass til så mange grafikkort på hovedkortet sitt? Jeg har en Asus Formula V, har satt av en slot til lydkort, og skulle veldig gjerne ha satt av de 3 andre plassene til to R9 290, men det virker ikke som det er plass. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Men faen a. Åssen får folk plass til så mange grafikkort på hovedkortet sitt? Jeg har en Asus Formula V, har satt av en slot til lydkort, og skulle veldig gjerne ha satt av de 3 andre plassene til to R9 290, men det virker ikke som det er plass. Ved å kjøpe hovedkort med bedre PCIe-layout Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Holy f... Kanskje man sku satse på denne noe bakdeler med disse kortene? Minimum anbefalte PSU er 750W... Jeg har bare 700W... 7990 er vel det raskeste kortet på markedet i dag med 2GPU'er. Leste noen tester og der kom det litt forran GTX 690 som også er tokjerneskort... Men mye varme samt du kan oppleve microstuttering, noe som de kanskje en gang i fremtiden klarer å få bort med bedre drivere?? Med tanke på prisen de kjører nå så får du ganske mye for pengene... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Men faen a. Åssen får folk plass til så mange grafikkort på hovedkortet sitt? Jeg har en Asus Formula V, har satt av en slot til lydkort, og skulle veldig gjerne ha satt av de 3 andre plassene til to R9 290, men det virker ikke som det er plass.Som arni nevnte så gjelder det å plukke ut et hovedkort som er ment for dette. Mitt har plass til 4x skjermkort, samt to ekstra plasser til f.eks lydkort og et femte skjermkort (eller raid-kort), men krever da at jeg har vannkjøling på kortene. Mens andre kort igjen kan ha plass for 7-8 skjermkort om vannkjøling er brukt. :-) Derimot så er slike high-end løsninger mest vanlig å faktisk finne til high-end platformen til intel (1366 og 2011), og ikke på deres mainstream 1150 og 1155 sokkel, da du har mulighet for flere PCI-lanes fra CPUen, som igjen kan være en stor fordel med 2 eller flere skjermkort. Og er nesten et krav hvis du skal kunne ha mange PCI-e slots du ønsker å utnytte på Hket. :-) Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=2Vz7XWUBwBQ Lenke til kommentar
jesus124 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Kan dere gi tips på AM3+ hovedkort til de formålene jeg trenger da (2 stk. 290 + lydkort)? Alle hovedkort til alle sokkel jeg finner på nettet har jo som regel ikke mer enn 5 slots. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Kan dere gi tips på AM3+ hovedkort til de formålene jeg trenger da (2 stk. 290 + lydkort)? Alle hovedkort til alle sokkel jeg finner på nettet har jo som regel ikke mer enn 5 slots. Hva slags kontakt er det lydkortet har? Pci-e eller den eldgamle PCI-slotten? På AMD-siden er det AMD FX990 brikkesett du ønsker for best mulig Crossfire-kompatibilitet og ekstra ekspansjonskort. Dette grunnet at FX990 har nesten dobbelt så mange PCI-e lanes tilgjengelig, og har dermed mulighet for en hel del PCI-e slots. Og med et Asus Crosshair V formula (FX990), ja så bør du da ha alt du ønsker deg. (er vel noe av det beste til AMD-platformen) Kjører du to skjermkort som tar opp to plasser hver så har du fortsatt plass til både et PCI-e lydkort/raid-kort og et PCI-kort (om du har dette som lydkort). SÅ jeg ser egentlig ikke problemet? Endret 23. oktober 2013 av Andrull 1 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Kan dere gi tips på AM3+ hovedkort til de formålene jeg trenger da (2 stk. 290 + lydkort)? Alle hovedkort til alle sokkel jeg finner på nettet har jo som regel ikke mer enn 5 slots. Samtlige på denne siden, unntatt MSI 990FXA-GD65 (Forbehold om at denne siden kan endres over tid) Endret 23. oktober 2013 av dbass 1 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) R9 290X Embargo list date is Oct 24,2013 at 12:01am EDT (UTC -4)R9 290 Embargo list date is Oct 31,2013 at 12:01am EDT (UTC -4) http://www.guru3d.com/news_story/radeon_r9_290_(non_x)_launch_date_revealed.html Endret 23. oktober 2013 av TXD1979 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Det vil vel si at vi kan forvente oss å våkne til ferske anmeldelser av 290x. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 uhm.... noen andre som har forhåndsbestilt xfx 290x hos netonnet? Fikk nettop mail om at den endelige prisen på kortet blir 5190kr og at det sendes innen kort tid. På netonnet.no ser det ut som de har det på lager også..... Lenke til kommentar
jesus124 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hva slags kontakt er det lydkortet har? Pci-e eller den eldgamle PCI-slotten? På AMD-siden er det AMD FX990 brikkesett du ønsker for best mulig Crossfire-kompatibilitet og ekstra ekspansjonskort. Dette grunnet at FX990 har nesten dobbelt så mange PCI-e lanes tilgjengelig, og har dermed mulighet for en hel del PCI-e slots. Og med et Asus Crosshair V formula (FX990), ja så bør du da ha alt du ønsker deg. (er vel noe av det beste til AMD-platformen) Kjører du to skjermkort som tar opp to plasser hver så har du fortsatt plass til både et PCI-e lydkort/raid-kort og et PCI-kort (om du har dette som lydkort). SÅ jeg ser egentlig ikke problemet? Så jeg har plass? Det virket som jeg ikke hadde det. Jeg har forøvrig Asus Xonar STX. Hmm, åssen blir det å kjøre to 290X ved siden av hverandre da, når en alene går opp i 96 grader? Jeg har jo ingen viten o vannkjøling, og vet ikke om noe ekstra luftkjøling (kan jo egentlig ikke det heller) har plass. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Så jeg har plass? Det virket som jeg ikke hadde det. Jeg har forøvrig Asus Xonar STX. Hmm, åssen blir det å kjøre to 290X ved siden av hverandre da, når en alene går opp i 96 grader? Jeg har jo ingen viten o vannkjøling, og vet ikke om noe ekstra luftkjøling (kan jo egentlig ikke det heller) har plass. Du har plass, men det blir en skikkelig sandwich. Problemet er at Crosshair Formula V har et elendig layout for multiGPU, sannsynligvis fordi AMD er totalt underlegne Intel når det kommer til slike oppsett. Hvorfor tenker du egentlig på å kjøre 290 CFX når en enkel GPU vil bli flaskehalset av CPUen din i spill som BF4 med mindre du planlegger eyefinity, og i eyefinity hadde jeg heller gått for Nvidia nå så du ikke får problemer med microstutter. Lenke til kommentar
jesus124 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Ikke Eyefinity, men 1440P. Greit nok at i7 3930K hadde vært bedre, men ikke faen om jeg betaler 4000,- for den. Da er 1400,- for FX-8350 heller bedre. Og verken GPU eller CPU fra AMD ble akkurat flaskehalset av BF4-betaen, hvis vi ser på tallene. Endret 23. oktober 2013 av jesus124 Lenke til kommentar
jesus124 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 2 stk. 7970 i CFX i BF3 (bare å forvente enda bedre støtte med BF4): http://www.tomshardware.com/reviews/fx-8350-core-i7-3770k-gaming-bottleneck,3407-5.html Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Gtx 780 er nede i 4600kr. http://www.prisjakt.no/product.php?p=1936006 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå