Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ikke det mer eller mindre borte ved frame pacing da fra versjon 13.9?

Jeg så det ble en del bedre, men fortsatt ikke like bra som Nvidia. Min skeptisk er dog at jeg mener å ha plukket opp av problemet kom litt tilbake ved en senere annledning. Men hvordan det funker nå får AMD ekspertene svare på. :-)

 

Ikke peiling i hvilken sammenheng, eller om det var helt nytt spill eller ny driver etc.. Men dog urovekkende, da singel GPU ytelsen spiller nada.

 

Angående vannblokk så tror jeg kanskje at jeg bare skal kjøre på en universell blokk...? Og så bare slenge på no aluminium på Mosfetene. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ble ikke det mer eller mindre borte ved frame pacing da fra versjon 13.9?

13.9 har ikke frame-pacing

13.8 beta, 13.10 beta, og 13.11 beta har frame-pacing for to kort i directx10/11 i oppløsninger opp til 2560x1600

 

Da har tall fra et 290X overclocket lekket ut:

 

Om disse stemmer kan jeg ikke si jeg er veldig imponert. Titan med @ 1037/1627 scorer rundt 5300 Gpu score.

 

http://videocardz.com/47039/xfx-radeon-r9-290x-overclocking-temperatures-exposed

Men i fire strike er det langt mer effektivt per MHz enn 780...

Merk også at spenning ikke blir justert her, godt mulig at man kan presse ut en 150MHz ekstra om man øker spenningen.

Lenke til kommentar
Men i fire strike er det langt mer effektivt per MHz enn 780...

Merk også at spenning ikke blir justert her, godt mulig at man kan presse ut en 150MHz ekstra om man øker spenningen.

Uansett er det ikke snakk om noe grusing av Classy her, stock vs stock er vel begrenset hvor interessant det er også.

Kjøpere av toppkort er som regel svært interessert i OC dermed er toppclock på begge kortene interessant.

290X ser ut til å bli et bra kort uten tvil, derimot er det ikke banebrytende.

Lenke til kommentar

Sitter med 4890 1GB nå, så er vel på tide med en oppgradering. Er det noe vits i å vurdere CrossFireX, eller har de fortsatt problemer med microstuttering?

 

Ang overklokk, er det ingen software limitasjoner selv på kortene uten boost?

Microstutter vil alltid være et problem med multiGPU.

HD 4000-serien har ikke fått frame-pacing gjennom driverne, det er 5000-serien og oppover som har fått dette. AMDs løsning er bedre for de med eldre kort ettersom Nvidias løsning kun gjelder for Kepler-serien, men en svakere løsning når det kommer til hva som er oppnådd hittil.

 

Uansett er det ikke snakk om noe grusing av Classy her, stock vs stock er vel begrenset hvor interessant det er også.

Kjøpere av toppkort er som regel svært interessert i OC dermed er toppclock på begge kortene interessant.

290X ser ut til å bli et bra kort uten tvil, derimot er det ikke banebrytende.

Fortsatt 28nm, betydelig mindre brikke enn GK110, hvem i alle dager forventer en game-changer?

Lenke til kommentar

Microstutter vil alltid være et problem med multiGPU.

HD 4000-serien har ikke fått frame-pacing gjennom driverne, det er 5000-serien og oppover som har fått dette. AMDs løsning er bedre for de med eldre kort ettersom Nvidias løsning kun gjelder for Kepler-serien, men en svakere løsning når det kommer til hva som er oppnådd hittil.

 

 

Med andre ord, så er det ikke værdt å tenke på CFX, bedre å kjøre et singel kort?

Har sett for meg et 280, da dette ligger i riktig prisområde.

Lenke til kommentar

Fortsatt 28nm, betydelig mindre brikke enn GK110, hvem i alle dager forventer en game-changer?

Er akkurat dette som er bekymringsverdig. Vi snakker snart 2 år siden siste AMD-lansering nå, og selv om ytelsen er (svært) god, tyder det ikke godt for fremtiden til selskapet når vi vet at konkurrenten har betydelig flere ess i ermet.

Lenke til kommentar

Er akkurat dette som er bekymringsverdig. Vi snakker snart 2 år siden siste AMD-lansering nå, og selv om ytelsen er (svært) god, tyder det ikke godt for fremtiden til selskapet når vi vet at konkurrenten har betydelig flere ess i ermet.

Hva mener du med Nvidia har flere ess i ermet? Snakker du om et "ultra" Titan? Hvis du ser på hvor liten forskjellen er mellom Titan og 780 når man sammenligner MHz for MHz ser du at det vil ikke gjøre noen stor forskjell ytelsesmessig.

Det store spørsmålet blir vel heller hvilket selskap som kommer først med 20nm-prosessen, AMD var først ute med 28nm, 40nm, og 55nm...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får 10488 i FireStrike med I7 3770k @4.5GHz, 16GB G.SKILL RipJawz @2166MHz og 780 Classified @1306MHz core og minne @1602MHz.

http://www.3dmark.com/fs/1018189

 

Nå er nok ikke mitt Classified det beste kortet til å klokke med men denne 3DMark scoren er den samme som jeg spiller med :)

Vet ikke om det er noe å sammenligne med men :) Jeg bruker ihvertfall disse instilligene med 100% stabilt spilling.

 

Har fått 10702 i Firestrike før men kan ikke spille stabilt med denne instillinga.

http://www.3dmark.com/fs/892849

 

 

 

Dette er R9 290X overklokka fra Videocardz.

XFX-Radeon-R9-290X-preview-3DMark-81.jpg

 

 

Tok en kjapp test med konservativ overklokk.

 

firestrike.png

Lenke til kommentar
Battlefield 4™ coming soon

Featured on stage at AMD’s GPU14 event in Hawaii, Battlefield 4™ is one of the first games to support Mantle (read all about that here) and is built on the Frostbite™ 3 engine which delivers the highest standard of immersion in entertainment with an unmatched level of visual and audio fidelity, superior character animations, and dynamic environments. You’ll be able to experience the full game for yourself when it releases October 29th.


Only in Battlefield can you demolish the buildings shielding your enemy. Only in Battlefield will you lead an assault from the back of a gun boat. Battlefield grants you the freedom to do more and be more while playing to your strengths and carving your own path to victory.


In addition to its hallmark multiplayer, Battlefield 4 features an intense, dramatic character-driven campaign that starts with the evacuation of American VIPs from Shanghai and follows your squad's struggle to find its way home.


There is no comparison. Immerse yourself in the glorious chaos of all-out war, found only in Battlefield.


Kom for 1 min siden, det må da begynne å nærme seg med 290X da vel...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...