Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon

Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du skal se prisen å finne ut hva det yter først?

Hmm litt unødvendig setning, men ja, jeg som mange andre venter på prisen slik at man kan gjøre et fornuftig kjøp i forhold til pris og ytelse. Uansett blir det et bra grafikk kort på meg =)

Lenke til kommentar

Hmm litt unødvendig setning, men ja, jeg som mange andre venter på prisen slik at man kan gjøre et fornuftig kjøp i forhold til pris og ytelse. Uansett blir det et bra grafikk kort på meg =)

Du er nummer 200 som har sagt at du skal ha kortet, enda det ikke er gitt ut enda.

Er en trend flere av oss her inne prøver å snu.

Flott at du skal se ann pris og ytelse før du gjør ett kjøp! Beste måten å skaffe seg hardware på.

Kjøping av nytt hardware i blinde er det bare nizzen som burde drive med :tease:

Lenke til kommentar

"The R9 280X card ships with the AMD Never Settle Forever Gold reward which allows you to choose three AA game titles from AMD’s growing range of Gaming Evolved titles."

http://www.club-3d.com/index.php/news/message.en/items/Club_3D_launches_Radeon_R9_280X_and_270X_graphics_cards.html

Håper dette stemmer, men AnandTech sier noe annet.

"Moving on to retail matters, buyers of the 200 series will want to pay attention to the fact that the 200 series is not currently part of Never Settle Forever."

http://www.anandtech.com/show/7400/the-radeon-r9-280x-review-feat-asus-xfx

Lenke til kommentar

Det beste er nok å flashe til en modda bios slik at man slipper boost, og bare kjører på den frekvensen man vil uansett (om kjølingen og kortet klarer det)

Slik vi gjør det med Titan og 780 :)

290X almost never would sit at base state (barring terrible throttling or something). Last clocks I saw were ~960-980 on warmup and ~920 once at thermal throttle. Give it some extra fan speed (default is 34%) and it should always stay at 960-980. Give it some extra power budget and it should sit at 1000-1070 (max boost bin, might not stay there even with a giant power budget though. Stock voltages are very high for top DPM state, to accommodate for bad yield chips).

Remember that DPM states don't behave like a base/boost, it smoothly transitions inbetween states very rapidly and has the ability to scale anywhere between 300-1070, it's unlikely it would decide on 800MHz.

Edit: to above, Hawaii uses DPM states which have different voltages and clock speeds for each bin, and it decides what bin to used based on die activity, measured temperature, predicted temperature, current on rails, predicted current, VDDCI/memory power consumption, etc. to hit exactly max spec power usage (208w by default).
Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...