Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon

Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rå eller kokt?

Her skal jeg ta lærdom fra Werner Herzog:

http://www.youtube.com/watch?v=O6e-1aZ8yj4

Neida, dette var ment som et "figure of speech". Jeg har de siste 7 dagene gått rundt og bekymret meg over at 290X muligens ville ha blitt lansert til 6500-7000,-, og de siste nyhetene har gitt håp om mer rimelige og rasjonelle priser.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

er det noen grunn til å velge r9 280x fremfor 7970 ghz edition?

ikke store prisforskjellen, men 7970ghz yter bedre?

Av testene utført hittil virker det som om den nye Boost-funksjonen fører til vanskeligere overklokking.

7970GE har også Never Settle-bundlen, og 13.11 BETA kommer nok til oss med 7970 også.

Lenke til kommentar

Kjære datagud, du som er i prosessoren, la din ramm åpne seg bit for bit(helst 8 bit) og skjerm meg fra de gale priser. Gi alle oss en sjangse til å kjøpe r9 290x kortet til en ordentlig penge.

Og dataguden, det er første gang jeg velger et AMD kort kontra Nvidia. Gi meg power!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Av testene utført hittil virker det som om den nye Boost-funksjonen fører til vanskeligere overklokking.

7970GE har også Never Settle-bundlen, og 13.11 BETA kommer nok til oss med 7970 også.

med andre ord så er 280x et tullekort.

spørs om man skal vente og se på 290

Lenke til kommentar

280x er jo egentlig 7970GE som er overklokket litt, og ble nok sikkert lansert først fordi det ikke egentlig et noe nytt. Bare ny og bedre pris.

290X er en ny kjerne, og er lanseringen som er interessant.

Altså det samme som Nvidia gjorde med GTX770 som er en overklokket GTX680, mens gtx780 var en ny kjerne og dermed betraktelig bedre.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

280x er jo egentlig 7970GE som er overklokket litt, og ble nok sikkert lansert først fordi det ikke egentlig et noe nytt. Bare ny og bedre pris.

290X er en ny kjerne, og er lanseringen som er interessant.

Altså det samme som Nvidia gjorde med GTX770 som er en overklokket GTX680, mens gtx780 var en ny kjerne og dermed betraktelig bedre.

Vet.... Og det er det som gjør det så spennende :)

Lenke til kommentar

http://videocardz.com/46558/amd-radeon-r9-290x-r9-290-european-pricing-unveiled

MSI is already sending out their pricing list to retailers for the Radeon R9 and R7 series.

Flere og flere rykter peker mot 6000 kr for R9 290X...

Googlet: R9-290X-4GD5

1. Newegg.com - MSI R9 290X 4GD5 Radeon R9 290X Video Card
    www.newegg.com › ... › MSI
    Oversett denne siden
    US$ 729,99 - ‎Ikke på lager
    Buy MSI R9 290X 4GD5 Radeon R9 290X Video Card with fast shipping and top-rated customer service. Once you know, you Newegg!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...