Nizzen Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Freesync-skjermer er nå i masseproduksjon, kommer i januar/februar 2015 http://techreport.com/news/27484/freesync-monitors-hit-mass-production-coming-in-jan-feb Blir spennende å se hvordan de legger seg prismessig i forhold til g-sync skjermer. De blir nok ikkje akkurat "free" tenker jeg Tviler på at det er store kostnaden vi snakker om her. AMD says that, from the point of view of display makers, there's "not much you need to do" to support FreeSync other than comply with the DisplayPort 1.2a standard's Adaptive-Sync specification. Nonetheless, the chipmaker mentioned some "secret sauce" that we'll learn more about in January or February. Det burde være en smal sak å legge til støtte for DP 1.2a når DP 1.2 er støttet allerede. Men de vil nok melke markedet, og sette prisen høyt siden fresync er nytt. Det er jo slik "bissniss" fungerer Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Freesync-skjermer er nå i masseproduksjon, kommer i januar/februar 2015 http://techreport.com/news/27484/freesync-monitors-hit-mass-production-coming-in-jan-feb Blir spennende å se hvordan de legger seg prismessig i forhold til g-sync skjermer. De blir nok ikkje akkurat "free" tenker jeg Tviler på at det er store kostnaden vi snakker om her. AMD says that, from the point of view of display makers, there's "not much you need to do" to support FreeSync other than comply with the DisplayPort 1.2a standard's Adaptive-Sync specification. Nonetheless, the chipmaker mentioned some "secret sauce" that we'll learn more about in January or February. Det burde være en smal sak å legge til støtte for DP 1.2a når DP 1.2 er støttet allerede. Men de vil nok melke markedet, og sette prisen høyt siden fresync er nytt. Det er jo slik "bissniss" fungerer AMD kan ikke ta betalt for at skjermprodusenter lager skjermer med støtte for Adaptive Sync, det er en VESA-standard. Freesync er en løsning fra AMD som tar i bruk AMD-hardware, -software, og en eller flere skjermer med støtte for Adaptive Sync. Videre er det tre forskjellige produsenter av ASICer for LCD-paneler som har annonsert at de skal lage ASICer med støtte for Adaptive Sync: MStar, Novatek og Realtek. Det betyr ikke nødvendigvis at prisene kommer til å være automatisk lave, men det er ingen grunn til å tro at prisene vil være i nærheten av like høye som FPGA-løsningen til Nvidia. Og jeg tviler sterkt på at det er kun Samsung som kommer med skjermer som har Adaptive Sync. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Håper de bruker gode panel. Trenger specs ala rog swift! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Må sikte høyere enn som så. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Må sikte høyere enn som så. Nei, da må jo du kjøpe deg bedre skjermkort Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Tenkte på kvaliteten på panelet. Er jo ikke SÅ saftig, og håper jo naturlig nok vi snart skal kunne se noe bedre. Spørs om det hadde blitt AMD, til tross, men det er nå så. ^^ Det får bli opp til 390x å motbevise. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Tenkte på kvaliteten på panelet. Er jo ikke SÅ saftig, og håper jo naturlig nok vi snart skal kunne se noe bedre. Spørs om det hadde blitt AMD, til tross, men det er nå så. ^^ Det får bli opp til 390x å motbevise. Tror ikke det kommer noen bedre TN-panel iallefall! Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Fikk en poengsum i Firestrike på 9131 med mitt 280X med Omega driver, er dette bra eller dårlig sammenlignet med nyere(bedre) type kort f.eks. 290X? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Hva fikk du som graphics score? Rekorden min med et 290 er 13677 graphics score. Vanskelig å se på totale poengsummen, siden cpu teller ganske mye der. Beste score uten artifacts var 13558 graphics score @ 1230/1700 14.3 driver Endret 11. desember 2014 av samye83 Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Hva fikk du som graphics score? Rekorden min med et 290 er 13677 graphics score. Vanskelig å se på totale poengsummen, siden cpu teller ganske mye der. Beste score uten artifacts var 13558 graphics score @ 1230/1700 14.3 driver Testet kun demo, så jeg vet ikke hva innstillingene i Firestrike står på under testing. Valgte kun Force64bit før test. 9131 er graphics score, den totale scoren kom på 7774. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 på luft har jeg klart 16500 med mitt 980, dette var på 1550Mhz elns, Fikk lyst å teste 7970 kortet jeg har i folde pc`en Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Ok Har ikke overklokket GPU'en (kommer OC fra fabrikk). CPU'en har jeg satt til 4,5Ghz (boost). Ram'en kjører på 1886Mhz. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Min kommer også Oc, men er ikke nok^^ Dette var da med en gammal i7 4770K som endelig er blitt oppgradert rammen var på single channel (HK ødelagt) og 1600Mhz (Egentlig 800Mhz blir det vel da elns) Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Min kommer også Oc, men er ikke nok^^ Dette var da med en gammal i7 4770K som endelig er blitt oppgradert rammen var på single channel (HK ødelagt) og 1600Mhz (Egentlig 800Mhz blir det vel da elns) Hvorfor viser det kun 667Mhz på rammen i Firestrike egentlig? Står det samme på begge brikkene, selv om de kjøres på 1886Mhz i bios. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Min kommer også Oc, men er ikke nok^^ Dette var da med en gammal i7 4770K som endelig er blitt oppgradert rammen var på single channel (HK ødelagt) og 1600Mhz (Egentlig 800Mhz blir det vel da elns) Hvorfor viser det kun 667Mhz på rammen i Firestrike egentlig? Står det samme på begge brikkene, selv om de kjøres på 1886Mhz i bios. Usikker, du kjører selvsagt dual channel? Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Min kommer også Oc, men er ikke nok^^ Dette var da med en gammal i7 4770K som endelig er blitt oppgradert rammen var på single channel (HK ødelagt) og 1600Mhz (Egentlig 800Mhz blir det vel da elns) Hvorfor viser det kun 667Mhz på rammen i Firestrike egentlig? Står det samme på begge brikkene, selv om de kjøres på 1886Mhz i bios. Usikker, du kjører selvsagt dual channel? Dual channel? Brikkene sitter i hver sin slott, hvis det er det du mener? Kanskje jeg har glemt noe viktig Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Det er litt som på dagbladet diskusjonsfelt det her. Liverpool(nVidia) fansen bryr seg mer om Manchester United(AMD) en sitt eget lag, slik at de bare må stikke inn kommentarer, hver eneste anledning som byr seg. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Det er litt som på dagbladet diskusjonsfelt det her. Liverpool(nVidia) fansen bryr seg mer om Manchester United(AMD) en sitt eget lag, slik at de bare må stikke inn kommentarer, hver eneste anledning som byr seg. Rett meg hvis jeg tar feil her, men er ikke Manchester United et bedre lag enn Liverpool? Kan skrekkelig mye om fotball skjønner du til og med offside-regelen kan jeg! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Det er litt som på dagbladet diskusjonsfelt det her. Liverpool(nVidia) fansen bryr seg mer om Manchester United(AMD) en sitt eget lag, slik at de bare må stikke inn kommentarer, hver eneste anledning som byr seg. Rett meg hvis jeg tar feil her, men er ikke Manchester United et bedre lag enn Liverpool? Kan skrekkelig mye om fotball skjønner du til og med offside-regelen kan jeg! Ja, så det blir feil sammenligning^^ Kan kommentere hva jeg vil, så why not? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Det er litt som på dagbladet diskusjonsfelt det her. Liverpool(nVidia) fansen bryr seg mer om Manchester United(AMD) en sitt eget lag, slik at de bare må stikke inn kommentarer, hver eneste anledning som byr seg. Rett meg hvis jeg tar feil her, men er ikke Manchester United et bedre lag enn Liverpool? Kan skrekkelig mye om fotball skjønner du til og med offside-regelen kan jeg! Joda, men nå var det oppførselen til supporterne jeg siktet til. Ikke lagene spesifikt! Men offside regelen er jo en start da! hehe Småunger som troller og er tøff bak tastaturet, og henger mer i rivalenes kamptråder, framfor sitt eget lags Da er det feil ett sted i toppetasjen. Endret 11. desember 2014 av Rusher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå