Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon

Aerow

Anbefalte innlegg

Freesync-skjermer er nå i masseproduksjon, kommer i januar/februar 2015

http://techreport.com/news/27484/freesync-monitors-hit-mass-production-coming-in-jan-feb

Blir spennende å se hvordan de legger seg prismessig i forhold til g-sync skjermer. De blir nok ikkje akkurat "free" tenker jeg :green:

Tviler på at det er store kostnaden vi snakker om her.

AMD says that, from the point of view of display makers, there's "not much you need to do" to support FreeSync other than comply with the DisplayPort 1.2a standard's Adaptive-Sync specification. Nonetheless, the chipmaker mentioned some "secret sauce" that we'll learn more about in January or February.

Det burde være en smal sak å legge til støtte for DP 1.2a når DP 1.2 er støttet allerede.

Men de vil nok melke markedet, og sette prisen høyt siden fresync er nytt. Det er jo slik "bissniss" fungerer :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Freesync-skjermer er nå i masseproduksjon, kommer i januar/februar 2015

http://techreport.com/news/27484/freesync-monitors-hit-mass-production-coming-in-jan-feb

Blir spennende å se hvordan de legger seg prismessig i forhold til g-sync skjermer. De blir nok ikkje akkurat "free" tenker jeg :green:

Tviler på at det er store kostnaden vi snakker om her.

AMD says that, from the point of view of display makers, there's "not much you need to do" to support FreeSync other than comply with the DisplayPort 1.2a standard's Adaptive-Sync specification. Nonetheless, the chipmaker mentioned some "secret sauce" that we'll learn more about in January or February.

Det burde være en smal sak å legge til støtte for DP 1.2a når DP 1.2 er støttet allerede.

Men de vil nok melke markedet, og sette prisen høyt siden fresync er nytt. Det er jo slik "bissniss" fungerer :D

AMD kan ikke ta betalt for at skjermprodusenter lager skjermer med støtte for Adaptive Sync, det er en VESA-standard. Freesync er en løsning fra AMD som tar i bruk AMD-hardware, -software, og en eller flere skjermer med støtte for Adaptive Sync.

Videre er det tre forskjellige produsenter av ASICer for LCD-paneler som har annonsert at de skal lage ASICer med støtte for Adaptive Sync: MStar, Novatek og Realtek. Det betyr ikke nødvendigvis at prisene kommer til å være automatisk lave, men det er ingen grunn til å tro at prisene vil være i nærheten av like høye som FPGA-løsningen til Nvidia.

Og jeg tviler sterkt på at det er kun Samsung som kommer med skjermer som har Adaptive Sync.

Lenke til kommentar

Tenkte på kvaliteten på panelet. Er jo ikke SÅ saftig, og håper jo naturlig nok vi snart skal kunne se noe bedre. :)

Spørs om det hadde blitt AMD, til tross, men det er nå så. ^^ Det får bli opp til 390x å motbevise.

Tror ikke det kommer noen bedre TN-panel iallefall! :)

Lenke til kommentar

Hva fikk du som graphics score? Rekorden min med et 290 er 13677 graphics score. Vanskelig å se på totale poengsummen, siden cpu teller ganske mye der.

Beste score uten artifacts var 13558 graphics score @ 1230/1700 14.3 driver

Testet kun demo, så jeg vet ikke hva innstillingene i Firestrike står på under testing. Valgte kun Force64bit før test.

9131 er graphics score, den totale scoren kom på 7774.

Lenke til kommentar

Min kommer også Oc, men er ikke nok^^

Dette var da med en gammal i7 4770K som endelig er blitt oppgradert :p rammen var på single channel (HK ødelagt) og 1600Mhz (Egentlig 800Mhz blir det vel da elns)

Hvorfor viser det kun 667Mhz på rammen i Firestrike egentlig? Står det samme på begge brikkene, selv om de kjøres på 1886Mhz i bios.

Lenke til kommentar

Dette var da med en gammal i7 4770K som endelig er blitt oppgradert :p rammen var på single channel (HK ødelagt) og 1600Mhz (Egentlig 800Mhz blir det vel da elns)

Hvorfor viser det kun 667Mhz på rammen i Firestrike egentlig? Står det samme på begge brikkene, selv om de kjøres på 1886Mhz i bios.

Usikker, du kjører selvsagt dual channel? :)

Lenke til kommentar

Usikker, du kjører selvsagt dual channel? :)

Dual channel? Brikkene sitter i hver sin slott, hvis det er det du mener? Kanskje jeg har glemt noe viktig :p

Lenke til kommentar

Det er litt som på dagbladet diskusjonsfelt det her. Liverpool(nVidia) fansen bryr seg mer om Manchester United(AMD) en sitt eget lag, slik at de bare må stikke inn kommentarer, hver eneste anledning som byr seg. :rofl:

Rett meg hvis jeg tar feil her, men er ikke Manchester United et bedre lag enn Liverpool?

Kan skrekkelig mye om fotball skjønner du :wee: til og med offside-regelen kan jeg!

Lenke til kommentar

Det er litt som på dagbladet diskusjonsfelt det her. Liverpool(nVidia) fansen bryr seg mer om Manchester United(AMD) en sitt eget lag, slik at de bare må stikke inn kommentarer, hver eneste anledning som byr seg. :rofl:

Rett meg hvis jeg tar feil her, men er ikke Manchester United et bedre lag enn Liverpool?

Kan skrekkelig mye om fotball skjønner du :wee: til og med offside-regelen kan jeg!

Ja, så det blir feil sammenligning^^

Kan kommentere hva jeg vil, så why not?

Lenke til kommentar

Joda, men nå var det oppførselen til supporterne jeg siktet til. Ikke lagene spesifikt! Men offside regelen er jo en start da! hehe ;)

Småunger som troller og er tøff bak tastaturet, og henger mer i rivalenes kamptråder, framfor sitt eget lags ;) Da er det feil ett sted i toppetasjen.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...