Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon

Aerow

Anbefalte innlegg

Er ikke problemet at FarCry 4 ikke er tungt nok? Aka. Ikke høy nok grafikk. Og dermed ikke kan bli brukt som utgangspunkt for grafikktester, siklemateriale osv... :)

Måtte gi PCen et nakkeskudd dagen før FarCry 4 ble tilgjengelig, for å få plass til nyere og bedre PC, så har ikke testet selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del når jeg på CPU bottleneck, da selv med HT deaktivert er en kjerne stort sett makset hele tiden. Så for min del så er ett skjermkort nok til high, da 120 fps ikke går og crossfire ikke virker atm.

Men det skulle vel ha vært merkelig om nvidia krevde mye mindre CPU? Spiller selvfølgelig uten godrays.

Lenke til kommentar

Å si at Far Cry 4 er dårlig portet vil jeg ikke si er riktig. Selv får jeg god ytelse med bare ett skjermkort. Dog, det skal nevnes at jeg måtte skru av HT for å begrense CPU bottleneck av en merkelig grunn.

Hadde fc4 vært dårlig portet, hadde ikkje spillet skalert ytelsesmessig med bedre hardware- flere skjermkort/flere cpu kjerner. Skalerer veldig bra med 3x 980 kort her. Faktisk overraskende bra.

De som klager har nok for dårlig hardware i utgangspunktet :p.

Jeg er glad for at det krever mere enn ett gammelt skjermkort og en råtten amd cpu, for å spille spillet med alt på "max".

Hadde spillet vært en god port hadde det ikke vært massiv stuttering hver 20. meter du beveger deg.

Hvor bra spillet skalerer med flere CPU-kjerner og GPUer er totalt irrellevant når Ubisoft ikke klarer det Crytek klarte i 2007 når det kommer til bakgrunnsstreaming.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Å si at Far Cry 4 er dårlig portet vil jeg ikke si er riktig. Selv får jeg god ytelse med bare ett skjermkort. Dog, det skal nevnes at jeg måtte skru av HT for å begrense CPU bottleneck av en merkelig grunn.

Hadde fc4 vært dårlig portet, hadde ikkje spillet skalert ytelsesmessig med bedre hardware- flere skjermkort/flere cpu kjerner. Skalerer veldig bra med 3x 980 kort her. Faktisk overraskende bra.

De som klager har nok for dårlig hardware i utgangspunktet :p.

Jeg er glad for at det krever mere enn ett gammelt skjermkort og en råtten amd cpu, for å spille spillet med alt på "max".

Hadde spillet vært en god port hadde det ikke vært massiv stuttering hver 20. meter du beveger deg.

Hvor bra spillet skalerer med flere CPU-kjerner og GPUer er totalt irrellevant når Ubisoft ikke klarer det Crytek klarte i 2007 når det kommer til bakgrunnsstreaming.

Nå er det ikkje alle som har massiv stuttering heller da...

PC Patch 1.5.0
8 DECEMBER - [uBI] MEGAN
The newest PC patch, 1.5.0, is now live! This patch will address, among other things, the issues with keybinding and mouse acceleration that players were experiencing. Full ptach notes are available below:

Patch Notes
  • Added 21:9 aspect ratio support
  • Added Russian text and subtitles to worldwide game version
  • Fixed an issue with aim assist
  • Fixed an issue with grappling if the aim button was remapped to another key
  • Fixed an issue with mouse input
  • Fixed an issue with movement key binding on mouse buttons
  • Fixed an issue with Uplay invites for Steam users
  • Fixed various Controls issues
  • Fixed various Graphical issues
  • Fixed various IGE issues
  • Fixed various Session Browser issues
  • Fixed various UI issues
  • NVIDIA graphics preset was removed
  • Reduced performance drop impact during streaming
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd ekstrem stuttering. Noe kan oppleves, men det er ikke så ille som noen får det til å høres ut.

Link til TBs video som viser akkurat hvor ille det har vært for meg: link.

Jeg overdriver ikke når jeg sier at spillet har vært totalt søppel, ikke bare har ikke det tekniske vært på plass, men man kan jo like godt spille Far Cry 3 om igjen. Eneste grunn til at spillet har en grunn til å eksistere er fordi Far Cry 3 ikke finnes på PS4 og Xbone

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd ekstrem stuttering. Noe kan oppleves, men det er ikke så ille som noen får det til å høres ut.

Link til TBs video som viser akkurat hvor ille det har vært for meg: link.

Jeg overdriver ikke når jeg sier at spillet har vært totalt søppel, ikke bare har ikke det tekniske vært på plass, men man kan jo like godt spille Far Cry 3 om igjen. Eneste grunn til at spillet har en grunn til å eksistere er fordi Far Cry 3 ikke finnes på PS4 og Xbone

Slik er det å ha AMD skjermkort N o r e n g :tease:

Lenke til kommentar

Omegadriveren er her!!

Nå bør farcry 4 gå smooth for 290(x) eierene ville jeg tro :)

http://www.guru3d.com/news-story/amd-catalyst-14-12-driver-the-omega-driver.html

Techpowerup har testet litt: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Catalyst_14.12_Performance/4.html

http://techreport.com/review/27481/catalyst-omega-driver-adds-more-than-20-features-400-bug-fixes

Syns det er mer interessant at AMD nå tilbyr video-prosessering for å gjøre avspilling jevnere og mykere, det og opp til 24 displays i eyefinity.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå fått testet Thief litt kjapt :

Før Fps

Min : 29,4

Max : 57,4

Avg : 40,8

Omega Fps

Min : 28,4

Max : 59,9

Avg : 44,6

Grei økning dette siden det ikke er toppkortet (R9 280).

Edit : Ser nå at jeg hadde deaktivert Mantle , dette er resultatet med Mantle på :

Mantle Fps

Min : 38,3

Max : 62,5

Avg : 47,2

Man ser faktisk at ytelseforskjellen på min fps er betraktelig forbedret , man får nesten en forbedring på 35% der, mens man ser en noe mer beskjeden forbedring på max fps på ca 9%, mens man ser en gjennomsnittelig økning på ytelsen med 15% i forhold til den siste Beta driveren.

For min del vil dette være med på å gjøre spillet langt glattere og det blir spennende å se om dette forplanter seg til andre spill også noe som det trolig gjør da både DX versjonen og Mantle versjonen viste klart til ytelseforbedringer.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg sitter fremdeles på 14.11.2 Beta driveren, siden jeg spiller omtrentlig bare BF4 og det går så det er så smooth så det kan bli.

Har noen av dere med 290(X) testet BF4 i mantle? Jeg er litt skeptisk på å oppgradere nå siden BF4 ser veldig bra ut og yter veldig bra.

Er dog interessert i at de har fått inn støtte for GVR i mantle.

Lenke til kommentar

Freesync-skjermer er nå i masseproduksjon, kommer i januar/februar 2015

http://techreport.com/news/27484/freesync-monitors-hit-mass-production-coming-in-jan-feb

Blir spennende å se hvordan de legger seg prismessig i forhold til g-sync skjermer. De blir nok ikkje akkurat "free" tenker jeg :green:

Tviler på at det er store kostnaden vi snakker om her.

AMD says that, from the point of view of display makers, there's "not much you need to do" to support FreeSync other than comply with the DisplayPort 1.2a standard's Adaptive-Sync specification. Nonetheless, the chipmaker mentioned some "secret sauce" that we'll learn more about in January or February.

Det burde være en smal sak å legge til støtte for DP 1.2a når DP 1.2 er støttet allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...