Gå til innhold

FORT, hvordan finne ut noens ip adresse?

Krystalium

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, først må jo du få tak i IP-en deres. Det går dersom du har noen for for direkte forbindelese med dem, osm f.eks Skype. Jeg vet ikke hvordan det gjøres, men det går. Etter det så googler du IP-adressen og du vil få resultater på diverse sider som har en oversikt. I ditt tilfelle med anonyme brukere på f.eks facebook så tror jeg du ikke har noen mulighet.

Merk deg at du ikke vil få vite noe nærmere enn hvilken by de bor i fordi ISP ikke gir ut mer informasjon enn det. I tillegg så er det ikke sikkert at vedkomne har samme IP hele tiden. Bare gi opp.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe poeng å spore en IP-adresse. Du kan blokkere den i brannmuren din, men da hadde jo du allerede hatt den. Dersom du vil finne ut hvem det er må du gå rettens vei fordi ISP ikke gir ut sånt uten videre. Eventuelt så kan det være administratorer på siden kan finne det ut, men finner det tvilsomt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du klarer ikke å finne ut hvem som sitter bak en IP-addresse med det første, er du heldig kan du finne ut ca. hvilken by vedkommende bor i..

Så det går ikke an å finne noen anonyme på ask.fm? For jeg skrev hat til en person, men etterpå så slettet/deaktiverte jeg ask brukeren min! Kan hun fortsatt finne meg?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Så det går ikke an å finne noen anonyme på ask.fm? For jeg skrev hat til en person, men etterpå så slettet/deaktiverte jeg ask brukeren min! Kan hun fortsatt finne meg?

Jada, hvis hun tar kontakt med politiet, og politiet tar kontakt med ask.fm og sier det har foregått hatkriminalitet. Da vil ask.fm levere ut ip-addresser assosiert med brukerkontoen din og politiet vil finne hvem som brukte said ip-addresser under samme periode. Så jeg foreslår at du slutter å nedverdige andre, noe det virker som du har gjort. Er ikke noe mer du kan gjøre nå, å stenge kontoen og aldri mer bruke ask.fm / springboard.me er nok en god ide! lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...