Krystalium Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Hei, lurte på hvordan jeg kan finne noens ip- adresse, når de er anonyme på noen sosiale nettsteder Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Kan du skype brukernavnet dems? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Hei, lurte på hvordan jeg kan finne noens ip- adresse, når de er anonyme på noen sosiale nettsteder Ingen lovlige muligheter for vanlig folk, uten rettens kjennelse. Personvern, må vite Lenke til kommentar
Krystalium Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Fikk hide Hate på Ask.fm Og Spring.me vil bare vite hvem det er, så jeg lurte på om dere vet hvordan jeg finner ut ip derfra? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Du klarer ikke å finne ut hvem som sitter bak en IP-addresse med det første, er du heldig kan du finne ut ca. hvilken by vedkommende bor i.. Lenke til kommentar
Krystalium Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Hvordan gjør jeg det da? Du klarer ikke å finne ut hvem som sitter bak en IP-addresse med det første, er du heldig kan du finne ut ca. hvilken by vedkommende bor i.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 https://www.google.no/#q=ip+address+traceroute Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Vel, først må jo du få tak i IP-en deres. Det går dersom du har noen for for direkte forbindelese med dem, osm f.eks Skype. Jeg vet ikke hvordan det gjøres, men det går. Etter det så googler du IP-adressen og du vil få resultater på diverse sider som har en oversikt. I ditt tilfelle med anonyme brukere på f.eks facebook så tror jeg du ikke har noen mulighet. Merk deg at du ikke vil få vite noe nærmere enn hvilken by de bor i fordi ISP ikke gir ut mer informasjon enn det. I tillegg så er det ikke sikkert at vedkomne har samme IP hele tiden. Bare gi opp. Lenke til kommentar
Krystalium Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 (endret) Det går ann å finne ut ip`en når man er anonym på noen sosiale steder også, jeg vet bare ikke hvordan... Endret 21. september 2013 av Krystalium Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Nei... Jeg vil vite hvordan man finner du selve ip`en Som sagt, ingen lovlig mulighet uten rettens kjennelse. Bare å gi opp... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Det går ann å finne ut ip`en når man er anonym på noen sosiale steder også, jeg vet bare ikke hvordan... Ikke som vanlig bruker nei. Få dem til å laste ned noe fra deg, så sjekk hvilken IP som kobler seg til... Lykke til. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Det er jo ikke noe poeng å spore en IP-adresse. Du kan blokkere den i brannmuren din, men da hadde jo du allerede hatt den. Dersom du vil finne ut hvem det er må du gå rettens vei fordi ISP ikke gir ut sånt uten videre. Eventuelt så kan det være administratorer på siden kan finne det ut, men finner det tvilsomt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Eventuelt så kan det være administratorer på siden kan finne det ut, Jepp, jepp, men tankene våres får du aldri. Dessuten gir selve IP-en intet nøyaktig svar, man kan likegodt havne til Singapore eller Burkina Faso.. 1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Nettopp, dere liker å ha dem for dere selv, og godt er det. <3 1 Lenke til kommentar
Krystalium Skrevet 22. september 2013 Forfatter Del Skrevet 22. september 2013 Okei men takk da alle sammen <3 Lenke til kommentar
minidamenheide Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Hei, jeg skrev hat til en gammel venn av meg på ask.fm med anonym på! Kan hun fortsatt finne meg? Jeg har slettet/deaktivert ask siden min! Han hun fortsatt finne meg? Lenke til kommentar
minidamenheide Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Du klarer ikke å finne ut hvem som sitter bak en IP-addresse med det første, er du heldig kan du finne ut ca. hvilken by vedkommende bor i.. Så det går ikke an å finne noen anonyme på ask.fm? For jeg skrev hat til en person, men etterpå så slettet/deaktiverte jeg ask brukeren min! Kan hun fortsatt finne meg? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Så det går ikke an å finne noen anonyme på ask.fm? For jeg skrev hat til en person, men etterpå så slettet/deaktiverte jeg ask brukeren min! Kan hun fortsatt finne meg? Jada, hvis hun tar kontakt med politiet, og politiet tar kontakt med ask.fm og sier det har foregått hatkriminalitet. Da vil ask.fm levere ut ip-addresser assosiert med brukerkontoen din og politiet vil finne hvem som brukte said ip-addresser under samme periode. Så jeg foreslår at du slutter å nedverdige andre, noe det virker som du har gjort. Er ikke noe mer du kan gjøre nå, å stenge kontoen og aldri mer bruke ask.fm / springboard.me er nok en god ide! lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå