Gå til innhold

Kveldsmåke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Terje.

Flott portrett av en relativt ung gråmåke, - den ser faktisk tankefull ut !

Teknisk sett er bildet briljant (som alltid !), og jeg forstår ikke hvordan du greier å oppnå så fantastisk skarphet, med "modeller" som stadig er i bevegelse !

Er det matematikk, - som for eksempel :

ØVELSE X TALENT, OPPHØYD I N'TE ? :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei, Terje.

Teknisk sett er bildet briljant (som alltid !), og jeg forstår ikke hvordan du greier å oppnå så fantastisk skarphet, med "modeller" som stadig er i bevegelse !

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Hei, Albert .

Nei dette er en voksen gråmåke , men alle får spetter på hals og hode om høsten..blir hvite igjen på våren .

At spettene på dette ene bildet er litt brunlige, og av den grunn kan narre deg til å tro det er en ungfugl, skyldes bare det lave lyset .

Hvis du ser på nebbet, så lyver det aldri, og her VISER det at det er et voksent individ .

Resten av spørsmålene dine kan jeg nok ikke svare på, men jeg vet at min kontakt med noen fuglearter er litt fra "oven" , eller litt overnaturlig for mennesker flest .

Kan fortelle deg mer om det hvis vi treffes eller snakkes privat .

Vennlig hilsen Terje .

Lenke til kommentar

Hei, Terje.

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Hei, Albert .

Nei dette er en voksen gråmåke , men alle får spetter på hals og hode om høsten..blir hvite igjen på våren .

At spettene på dette ene bildet er litt brunlige, og av den grunn kan narre deg til å tro det er en ungfugl, skyldes bare det lave lyset .

Hvis du ser på nebbet, så lyver det aldri, og her VISER det at det er et voksent individ .

Resten av spørsmålene dine kan jeg nok ikke svare på, men jeg vet at min kontakt med noen fuglearter er litt fra "oven" , eller litt overnaturlig for mennesker flest .

Kan fortelle deg mer om det hvis vi treffes eller snakkes privat .

Vennlig hilsen Terje .

Hei, Terje.

Takk for utfyllende svar, - da er ett av mine daglige mål nådd:

Å lære noe nytt. :)

I mange kulturer, - inkludert vår nordlige, arktiske, er evnen til å kommunisere med naturen betraktet som en selvfølge, men et slikt syn har ingen plass i det moderne samfunn.

Når jeg ser hva du har fått til, er jeg ikke fremmed for at du harr utviklet en sans som de fleste vil avfeie som nonsens ... .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...