Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venninne forvirrer meg.


Anbefalte innlegg

Jeg er en kar på 25, og ble nylig kjent med en jente på samme alder for ca to mnd siden på en fest. Først skal det sies at jeg ikke er interessert i henne som mer enn venn. De siste ukene har vi truffet hverandre både oss to alene og oss to med med flere andre personer. For en liten siden siden sendte jeg henne en melding og spurte henne om hun ville gå på kino. Jeg fikk da svar tilbake om at hun ønsket å være med. Men det her catchen kommer. I samme melding skriver hun også at hun ikke er interessert i noe mer enn vennskap, og at hun ikke er på utkikk etter noe forhold. Jeg ble selvfølgelig litt satt ut, spesielt da ikke jeg heller var på utkikk etter noe forhold og ikke har gitt henne noen hint om noe mer heller.

 

Vi har møttes et par ganger etter dette - og det er disse gangene som har fått meg til å begynne å lure litt på hva hun egentlig er ute etter med tanke på meldingen hun sendte. De siste gangene vi har møttes har jeg plukket opp en del tegn som kan tyde på at hun er interessert;

- Holder klemmene mye lenger enn hva jeg opplever som normalt (ca 3 sek på maks). Samtidig har hun flere ganger strøket meg forsiktig på ryggen, ikke bare et vennlig klapp.

- Virker smånervøs rundt meg, hun er ikke det rundt andre gutter hun kjenner.

- Har noen ganger avbrutt samtaler med en barndomsvenninne og andre veninner for å snakke med meg.

- Har satt seg veldig nærme meg (til tross for god plass) og lagt hånden på skulderen min, og lagt den ligge der.

- Gir meg mange flere komplimenter enn det noen andre venner og veninner av meg vanligvis ville gjort. Blant annet at jeg er den gutten hun kjenner som kler seg best av de hun kjenner.

- Stiller spørsmål ved og virker mer interessert i det jeg holder på med (studier, jobb, hobbier etc) enn andre venner av meg gjør - til tross for at jeg og henne er blitt gode venner nå.

- Har latt sin far vente på seg (til tross for at han gav uttrykk for at de hadde dårlig tid) i 5 minutter for å kunne avslutte samtalen vi hadde.

- En veninne av henne spurte veninnen min en gang om hun la an på meg, mens jeg hørte på (på en fest vi var på) - og min veninne så ut som hun fikk smålig panikk.

 

Som sagt så synes jeg dette er litt merkelig fra hennes side. Hun sier en ting (til tross for at det er ut av det blå). Jeg kunne jo selvfølgelig spurt henne direkte om det, men er redd for at ved å gjøre dette kan skade vennskapet - i tilfelle jeg har mistolket noe underveis. Hun er en utrolig kul jente og er blitt en veldig god venn og jeg ønsker at det skal fortsette å være sånn.

Noen tanker/idèer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det her catchen kommer. I samme melding skriver hun også at hun ikke er interessert i noe mer enn vennskap, og at hun ikke er på utkikk etter noe forhold. Jeg ble selvfølgelig litt satt ut, spesielt da ikke jeg heller var på utkikk etter noe forhold og ikke har gitt henne noen hint om noe mer heller.

Mange jenter har nok opplevd at gutter som ønsker noe mer(selv om de sender ut vennskapelige signaler) har invitert ut på kino før, og hun trodde kanskje at du var en av dem. Hvem vet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe. Hun er nok en sånn som inni hodet sitt har bestemt seg for å ikke inngå noe forhold og være singel 4ever, og sa det til deg av ren instinkt. Men så har hun sikkert tenkt seg om og ble innerst inne veldig smigret og nå begynner hun kanskje å like deg. Hvis dere er såpass gode venner at dere kan finne på så mye sammen og hun plutselig begynner å ta på deg etter det som skjedde så kan det hende hun har begynt å få følelser for deg ja. Ja, spørsmålet er om du kunne tenkt deg noe mer med hu da. Så du kan gi respons på signalene hennes. Er det jeg tror iallfall. Uansett lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...