Gå til innhold

Hercules sitt Radeon 9600Pro, godt valg? (billig på elkjøp)


enmannen

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe dette. Koster 1695,- på elkjøp. Over 300 billigere enn komplett. Vet at sapphire sitt fireblade koster 1550,- på komplett, men inkl porto blir det ganske likt. Hercules versjonen har jo kobberkjøling på rammen, og jeg har hørt at den er fin å klokke. Tror dere den er et like godt valg som sapphire sin fireblade edition?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på å kjøpe dette. Koster 1695,- på elkjøp. Over 300 billigere enn komplett. Vet at sapphire sitt fireblade koster 1550,- på komplett, men inkl porto blir det ganske likt. Hercules versjonen har jo kobberkjøling på rammen, og jeg har hørt at den er fin å klokke. Tror dere den er et like godt valg som sapphire sin fireblade edition?

Alternativt har du:

Powercolor Radeon 9600 pro til 1334 kr på www.pcutstyr.no + frakt = ca 1450kr

Lenke til kommentar
Lurer på å kjøpe dette. Koster 1695,- på elkjøp. Over 300 billigere enn komplett. Vet at sapphire sitt fireblade koster 1550,- på komplett, men inkl porto blir det ganske likt. Hercules versjonen har jo kobberkjøling på rammen, og jeg har hørt at den er fin å klokke. Tror dere den er et like godt valg som sapphire sin fireblade edition?

Alternativt har du:

Powercolor Radeon 9600 pro til 1334 kr på www.pcutstyr.no + frakt = ca 1450kr

 

Dette kortet er dårligere enn et standard 9600Pro-kort, ligger midt i mellom 9600 og Pro på ytelse.

Lenke til kommentar
Lurer på å kjøpe dette. Koster 1695,- på elkjøp. Over 300 billigere enn komplett. Vet at sapphire sitt fireblade koster 1550,- på komplett, men inkl porto blir det ganske likt. Hercules versjonen har jo kobberkjøling på rammen, og jeg har hørt at den er fin å klokke. Tror dere den er et like godt valg som sapphire sin fireblade edition?

Alternativt har du:

Powercolor Radeon 9600 pro til 1334 kr på www.pcutstyr.no + frakt = ca 1450kr

 

Dette kortet er dårligere enn et standard 9600Pro-kort, ligger midt i mellom 9600 og Pro på ytelse.

:o ? Hva er "galt" med det siden det ikke yter som det lover (i hht. produktnavnet) ?

Lenke til kommentar
den har minne på 2,8ns og herkules på 3,6 ... Så her ser du selv hva som er bedre til å klokke ...

Nå motsier dere hverandre litt.. NorthWave sier Powercolor har tregere/billigere minne, Prika sier Powercolor har raskere minne (2,8ns = 357MHz, versus 3,6ns = 277MHz på herkules).

 

Jeg antar da at begge har like bred minnebuss.. (128 bit) De har vel ikke amputert minnebussen ned til 64 bit og prøvd å kompansere med litt mer MHz på det Powercolor kortet? Det høres i så fall helt bakvendt ut da det effektivt nesten halverer ytelsen på tross av dyrere minne og dermed høyere produksjonskostnader.

Lenke til kommentar
Multicom har Gecube 9600 PRO til 1399,-. Har dette sjølv og er meget godt fornøgd!

Jepp, de har til og med en til 1279kr

 

Men det står ikke noe om minnebåndbredde på disse kortene, hverken hos multicom eller hos Gecube. Antageligvis er minnebådbredden bare halvparten eller en fjerdedel av orginalt. (Orginalt skal det være 256 bit minnebuss) Det gir styggdårlig ytelse. (tilsvarer å halvere eller kvarte MHz'en på minnet)

Lenke til kommentar

Simen1: Jeg har hørt at alle PowerColor korta (untatt R9800 Pro) har

tregere og billigere minne enn Sapphire/Hercules/ATi osv for å holde

produksjonskostnadene nede...

 

Vet ikke hvor Pirka har fått info'en sin fra...

enmannen skriver jo at det er Hercules kortet som har 2,8ns minne

Lenke til kommentar
Men det står ikke noe om minnebåndbredde på disse kortene, hverken hos multicom eller hos Gecube. Antageligvis er minnebådbredden bare halvparten eller en fjerdedel av orginalt. (Orginalt skal det være 256 bit minnebuss) Det gir styggdårlig ytelse. (tilsvarer å halvere eller kvarte MHz'en på minnet)

Gecube kortet har 128 bits minnebuss, noko som er heilt normalt til eit 9600 PRO kort å vere.

 

PowerColor 9600pro EZ går på 400/400 mot ATI standard 400/600...

 

Lurer på omm dette gjleder GeCube også ...

 

Svindel!!!

 

Gecube kortet til 1279 har 400/400, mens det til 1399 har 400/600. I tillegg er det en "extreme version" med 400/700. Dette står også klart i annonsa, så det kan egentlig ikkje misforståast!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...