Gå til innhold

Hvilken S-ATA 120GB Hardisk?

eirberen

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en 120gb S-ATA hardisk.

Men er usikker på hvilket merke jeg skal velge.

Jeg vil bare ha en hardisk med god kvalitet, stillegående og en som utvilker lite varme + okey ytelse.

Har tenkt å ha windows på denne disken, siden S-ATA er raskere enn min gammle 80gb ATA disk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har både en Seagate og en Maxtor 120GB S-ATA disk, merker ingen forskjell på disse. Men merket fint lite forskjell fra vanlig ATA disker på oppstarten osv. Men du slipper jo den j*vla kabelen da. Eneste minuset er (ihverfall på ASUS A7V8X) at du må ha drivere til S-ATA kontrolleren på diskett hver gang du skal installere OS`et

Lenke til kommentar

Hei ... Dere som mene at han bør kjøpe Seagate sat-a disk har dere det .. :grumpy: Jeg for min del har vært ihugga Seagate fan :smile: i mange år ,men ble VELDIG skuffet :roll: over støynivået på min sat-a disk i forhold til ide diskene som jeg har .Jeg har ikke prøvd Western Digital sat-a men det skal jeg Gjerne gjøre på neste sat-a disk .Jeg kan skrive under på at det IKKE blir seagate sat-a mere på meg ..Den bråker som bare fy ... :(

Lenke til kommentar

Har en kamerat som kjøpte den Seagate disken, og den var overraskende rask også. Rolig er den jo i tillegg. Den ligger på 25dB mener jeg. Og WD har ikke disker som går under 30dB. De fleste ligger vel opp mot 35dB.

Seagate kan anbefales. Evt. WD. Alt annet er bare å glemme.

Jeg har 3 WD disker, og alle er utrolig bra. Jeg har en Maxtor disk, og den er helt grei. Har hatt utallige IBM disker, og alle de er bare søppel. Svikter etter en stund hele gjengen. Har bare 1 disk igjen av totalt 5 stykker, og den står i en server som jeg ikke bruker nett nå.

Kjøpte nett en Western Digital Raptor disk, og den er garantert for 1,2 Millioner timer i bruk, og det er jo endel. Det er vel godt over 130 år i konstant drift. Ytelses tester i SiSoft Sandra tilsier også at disken yter tilsvarende med en SCSI disk med 10 000 rpm, og det er jo ikke å klage over.

To av disse i Raid 0, med en pålitelighet som de har ville være sterkt ønskelig.

-Chief-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...