Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilkobling for strømforsyning - Elektronikk

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva slags komponent man skal bruke for å få strømtilførsel til denne strømforsyningen. Finnes det noen løsninger, slik som adaptere? Hva heter isåfall denne komponenten?

Amerikansk/Europeisk konverterer av noe slag?

-M

post-217596-0-00512500-1379772092_thumb.jpg

Endret av wergz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo litt spesielt å finne et skjøtestykke på et slikt adapter, men ikke helt sikker på hva du mente med "amerikanskformede pluggene?" :p

Du finner vel omtrent ikke noe mer standarisert tilkobling i Norge enn det? Du finner den på alle PC-strømforsyninger, mange riskokere, printere, skjermer osv...

Laptop-strømadaptere bruker vel og merke en annen versjon, men er noe overraskende at du ikke har sett en slik før.

Fordelen er jo at du nok vil nok finne en slikt raskt med en tur til Clas Ohlson, elkjøp, spaceworld eller lignende. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det var jo litt spesielt å finne et skjøtestykke på et slikt adapter, men ikke helt sikker på hva du mente med "amerikanskformede pluggene?" :p

Du finner vel omtrent ikke noe mer standarisert tilkobling i Norge enn det? Du finner den på alle PC-strømforsyninger, mange riskokere, printere, skjermer osv...

Laptop-strømadaptere bruker vel og merke en annen versjon, men er noe overraskende at du ikke har sett en slik før.

Fordelen er jo at du nok vil nok finne en slikt raskt med en tur til Clas Ohlson, elkjøp, spaceworld eller lignende. :)

Jeg mener de tykke pinnene som er firkantformet, slik som i USA. Og det var derfor jeg bomma kraftig på akkurat denne. En eurokabel er overhode ikke noe nytt for meg, meg pin'sa inne i pluggen (sorry, skrev feil første gang) som fikk meg ut på villspor..

Men takk for svar :)

Endret av wergz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...