wergz Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 (endret) Jeg lurer på hva slags komponent man skal bruke for å få strømtilførsel til denne strømforsyningen. Finnes det noen løsninger, slik som adaptere? Hva heter isåfall denne komponenten? Amerikansk/Europeisk konverterer av noe slag? -M Endret 21. september 2013 av wergz Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 en sånn Eurokabel kalles det vel Lenke til kommentar
wergz Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 en sånn Eurokabel kalles det vel Nå følte jeg meg ekstremt dum, men ble visst distrahert av de amerikansk-formede pluggene! Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 (endret) Det var jo litt spesielt å finne et skjøtestykke på et slikt adapter, men ikke helt sikker på hva du mente med "amerikanskformede pluggene?" Du finner vel omtrent ikke noe mer standarisert tilkobling i Norge enn det? Du finner den på alle PC-strømforsyninger, mange riskokere, printere, skjermer osv... Laptop-strømadaptere bruker vel og merke en annen versjon, men er noe overraskende at du ikke har sett en slik før. Fordelen er jo at du nok vil nok finne en slikt raskt med en tur til Clas Ohlson, elkjøp, spaceworld eller lignende. Endret 21. september 2013 av Andrull Lenke til kommentar
wergz Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 (endret) Det var jo litt spesielt å finne et skjøtestykke på et slikt adapter, men ikke helt sikker på hva du mente med "amerikanskformede pluggene?" Du finner vel omtrent ikke noe mer standarisert tilkobling i Norge enn det? Du finner den på alle PC-strømforsyninger, mange riskokere, printere, skjermer osv... Laptop-strømadaptere bruker vel og merke en annen versjon, men er noe overraskende at du ikke har sett en slik før. Fordelen er jo at du nok vil nok finne en slikt raskt med en tur til Clas Ohlson, elkjøp, spaceworld eller lignende. Jeg mener de tykke pinnene som er firkantformet, slik som i USA. Og det var derfor jeg bomma kraftig på akkurat denne. En eurokabel er overhode ikke noe nytt for meg, meg pin'sa inne i pluggen (sorry, skrev feil første gang) som fikk meg ut på villspor.. Men takk for svar Endret 21. september 2013 av wergz Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Hvis strømforsyningen er fra USA eller noe, bør du sjekke at den er beregnet for 220V og ikke kun er til 110V, ellers vil spennende ting skje når du kobler den til. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg