Tullballj Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Jeg har et Gopro black ediotion som jeg er meget fornøyd med. Til vinteren har jeg lyst på et kamera til for å kunne filme flere vinkler. Vet at Black edition som jeg har er det beste. Hvis jeg kjøper et white edition kamera for å filme litt andre vinkler, vil jeg legge så mye merke til kvaliteten når jeg redigerer videoen sammen med videoen fra black ed. kameraet? Burde jeg eventuelt gå for et silver eller nytt black edition kamera? Det blir i hovedsak filmet i dagslys i snø, men også noe i mørket også kanskje i og under vann. På mc osv... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Med standard innstilling så vil forskjellen være så stor at det vises godt i mange tilfeller så jeg ville brukt to identiske kameraer for å spare tid under redigeringen. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Men er det så store forskjeller på for eksempel silver og black på standard innstillinger? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Ja, algoritmene for kontrast og hvitbalanse er forskjellig så under visse forhold blir det betydelige forskjeller. Du kan sjekke youtube for eksempler, søk på noe sånt som GoPro Black vs Silver. Det blir antakelig betydelig bedre i protune modus og med manuell hvitbalanse, da stiller du hvitbalanse og kontrast under redigeringen. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Men jeg kan jo endre kontrast og hvitbalanse i imovie også, blir vel mer likt da? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Ja, men det vil endre seg når forholdene endrer seg så det kan bli mye justeringer for å få det helt likt. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 Gikk for en silver jeg. Hadde tilbud på den lokale butikken slik at jeg fikk det for 1600kr. Hatt hero 2 før og var veldig fornøyd med det, så tror silver og black skal fungere greit. Black edition kameraet kommer jeg til å bruke mest til hovedkamera, men silver skal brukes til å filme mer nær bakken, bakover osv. Så uansett vil motivet være vesentlig anderledes enn hovedmotivet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå