MotoG Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Fargesterke fine bilder du leverer. London Eye var riktig så lekkert. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Flotte farger på det siste der. Bra jobbet med 35mm. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 16. oktober - Blåbærbusk 35 mm med mellomring (12 mm) er ikke et macroobjektiv, men jeg er ganske godt fornøyd med hva den har levert så langt og gleder meg virkelig til hva denne kombinasjonen kan levere når jeg engang (forhåpentligvis) virkelig klarer å mestre denne komboen. oktober16 by Per R F, on Flickr Lenke til kommentar
polljen Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) 18. oktober Hadde ikke forventet en resultat som var akseptabelt til å levere, men ble positivt overrasket. Dagens bidrag ble tatt med alle "demonene" i mot meg. En rose med en diameter lik en femkroners mynt. Kveldsmørke, med hagelampe i bakgrunnen. 35 mm med mellomring (12 mm). Stativ (midtstolpen som "flexiarm" fungerte akseptabelt) og kablet fjernutløser. Manuell fokus via liveview, utført av en middelaldrende mann som har et syn som kommer under kategorien "nærsynt/langsynt" Bildet er svakt croppet, noen spaker i LR er brukt med forsiktighet og med unntak av skyggen til høyre i bildet så er jeg tross alt fornøyd. oktober18 by Per R F, on Flickr Endret 18. oktober 2013 av polljen Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Dette har du grunn til å være fornøyd med. Meget pent blomsterbilde der du har det viktigste i blomsten skarpt - og pen bokhe. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 19. oktober Kveld på havna oktober19 by Per R F, on Flickr Lenke til kommentar
polljen Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 20. oktober Morgengry oktober20 by Per R F, on Flickr Sol opp i øst, måne ned i vest. oktober20-2 by Per R F, on Flickr Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Svært til isoleringskraft på den løvetannen 12. okt. Du må ha vært nærmere enn det ser ut, siden alt annet enn toppen av den ser ut til å være ute av fokus. I utsnittet i spoileren får vi også se glasuren på toppen. Ganske lekkert. 13. okt. tar jeg meg igjen å holde en liten knapp på spoileren. Mye fordi såpass mye av kronbladene er ute av fokus uansett, og at bakgrunnen blir roligere. Men ikke mye fokus igjen her da. Ser ut til at mellomring funker, men det er ikke enkelt å jobbe med det. Skikkelig kald morgensteming på dagens bilde. Jeg hutrer nesten når jeg ser på det. Du har fanget morgenlyset fint. Endret 20. oktober 2013 av k.n.b Lenke til kommentar
polljen Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Svært til isoleringskraft på den løvetannen 12. okt. Du må ha vært nærmere enn det ser ut, siden alt annet enn toppen av den ser ut til å være ute av fokus. I utsnittet i spoileren får vi også se glasuren på toppen. Ganske lekkert. Når det gjelder løvetannen så er jeg helt på nærgrensen til objektivet, ca 30 cm, og med en relativ stor blender (f/3.2). På de andre blomsterbildene så har jeg brukt en 12 mm mellomring som forkorter nærgrensen merkbart, da er objektet så nær solblenderen at jeg har måttet fjerne den i de tilfellene. Lenke til kommentar
Miss Gil Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Flotte blomsterbilder. Liker dråpene du har fanget på blomsten den 12.oktober, selv om disse kommer aller best frem i spoileren. Endret 20. oktober 2013 av Miss Gil Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Morgengry ble meget pent. Kondensstripen gir bildet et løft med sin diagonal Lenke til kommentar
polljen Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 23. oktober Barndommens ferjekai Oktober23 by Per R F, on Flickr Lenke til kommentar
polljen Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 26. oktober Kontraster Oktober26 by Per R F, on Flickr (35 mm med 12 mm mellomring) Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Her ser vi virkelig høstens onde hensikter i det siste bildet. Grått og trist, men med flotte farger i bakgrunnen. 35mm duger åpenbart til blomsterfoto med en mellomring. Flotte bilder av blomster og blader. London Eye var også godt komponert og sprekt. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Det siste bildet får meg til å tenke Pacmans uvenner, hodeskaller og annet. Bra fotografert og observert, polljen.. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Kontraster ble meget bra. Fint slørete grønntoner i bakgrunnen og skarpt hovedmotiv. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Barndommens ferjekai ble meget lekker. I tillegg har du mange fine bilder fra London - man får jo bare lyst å dra tilbake Lenke til kommentar
polljen Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 27. oktober Løv i skumringstimen Oktober27 by Per R F, on Flickr Samme (plomme)tre som i går og i tidligere fester, men i dag er lysene i bygda brukt som bakgrunn. Også i dag er det brukt mellomring på 12 mm. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Herlig lysbokeh på det siste, ellers flere flotte bilder. London Eye henger jeg meg med på skrytet av! Lenke til kommentar
polljen Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) 30. oktober Med fri fra jobb på en nydelig høstdag i festens "bonusuke", så passer det å avslutte årets oktoberfest. En liten rusletur til et nærliggende vann gav meg noen bilder og da er det greit å også ta med noen ekstra bilder i spoiler. Var litt usikker på hva som skulle være mitt hovedbidrag siden jeg er rimelig fornøyd alle tre. Gammelt pumpehus Oktober30-3 by Per R F, on Flickr Kraft Oktober30-2 by Per R F, on Flickr Steinmur Oktober30 by Per R F, on Flickr Endret 30. oktober 2013 av polljen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå