Gå til innhold

Hvor mangen har hatt problemer med Abit NF7-S??

sindre313

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, uansett hva for RAM jeg setter i DIMM3, så er maskina ustabil. Spesielt på DDR400. Dette gjelder om jeg bare har en eller flere brikker i maskina. Nå kjører jeg en stk. 256MB Geil Golde Dragon Series PC3200 brikke i DIMM1. Der funker den som den skal på angitte timings. Men i DIMM3 med samme timings, så rebooter PC'n veldig kort tid etter jeg har kommet inn i windows. Samme problemet hvis jeg bruker to brikker og prøver å kjøre dual channel. DIMM1 og DIMM2 funker utmerket, men da får jeg ikke dual channel. Så skal levere inn kortet i neste uke. Ellers så funker kortet som bare det. Og har ikke møtt på noen andre med samme problem. Klokker som bare det gjør det også.

Lenke til kommentar

er ikke stabile pga. minne ... Abit anbefaller ikke brukk av mer en to 400Mhz minne moduler.

Har du 333Mhz så kan du bruke de på alle tre dimm spor.

Dette er til å med bedre å kjøre med 333 og CL.2 enn 466 og CL 3 ...

Men hvis du ikke har minnet på 400mhz så vet jeg ikke hva som er gale ...

Lenke til kommentar
Hvor mangen har hatt problemer med Abit NF7-S?? og hvilken problemer, bare lurer fordi jeg har problemer selv!

eh, kan det være S-ATA ? - enten får ikke 'sindre313' logga på igjen p.g.a. problemer med kortet eller noe helt annet - et mysterium foreløpig - har satt opp fire av de uten problemer ( v1.0-v2.0 ).

.

Lenke til kommentar

Jeg har et NF7-S V2.0 som er blitt hovedkortet i den PC'n jeg bruker mest. Det var litt "snodig" de første gangene jeg bootet, så oppdaterte jeg bios, satt noen instillinger og fant noen spesielle nforce drivere ogsiden har det vært bra, bortsett fra at jeg sliter med litt ustabile USB porter. I device manager har jeg et utropstegn som sier at det er noe krøll med "ressurser på hovedkortet". Men maskinen fungerer utmerket. (98% av tiden i alle fall.. usb portene..)

Til en kunde har jeg bygget en maskin med et NF7 V2.0 kort, den bootet med svart skjerm ville ikke lese disker eller noe som helst. Resatte bios, + tok ut biosbatteri. Det stakk en :evil: i meg, så jeg nappa av kjølern på cpu og skrudde på og lot maskinen stå å gå. De pep og bråkte til maskinen skrudde seg av. Når jeg så slo den på igjen var det helt normal og siden har den fungert utmerket. Så biosen voknet av at heat protection slo til? Helt snodig?

Har et Asus A7N8X Deluxe V2 også. Det har det aldri vært noe tull med, men det A7N8X/Dlx HK jeg kjøpte opprinnelig måtte jeg returnere for det var notorisk ustabilt og tja.. bare vanskelig.

Virker for meg som om Nforce2 ikke er helt heldig.. selv om det fungerer ypperlig når det først fungerer. Etter opplevelsene med disse 4 kortene så har jeg kjøpt Intel til nye kunder og det har faktisk fungert fra første boot. Noe som er viktig i en jobbsituasjon. Kommer til å forstette å kjøpe AMD CPU til meg selv likevel men.. hehe. Ønsker å ha dem begge og lavest mulig pris på brikkene.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt hele PC'en inne til rep to ganger nå pga. ustabilt minne (kom dem fram til) men det samma skjer nå også... PC'en vil ikke starte pga minnet som er inkompatibelt med nForce2 på hovedkortet. HVA ER DET FOR NO TULL?? Har Abit NF7-S v2.0 og TwinMOS 512MB PC2700 :evil:

Lenke til kommentar
Jeg har hatt hele PC'en inne til rep to ganger nå pga. ustabilt minne (kom dem fram til) men det samma skjer nå også... PC'en vil ikke starte pga minnet som er inkompatibelt med nForce2 på hovedkortet. HVA ER DET FOR NO TULL?? Har Abit NF7-S v2.0 og TwinMOS 512MB PC2700 :evil:

Kan bare nevne at jeg har selv hatt Abit NF7-S v2.0 og TwinMOS 512MB PC3200 uten stabilitetsproblemer, tviler på at det er minne.

Eneste negative jeg fikk med Abit NF7-S v2.0 var at viften begynte å bråke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...