Gå til innhold

Installasjon av XP Pro fryser i setup


surtur

Anbefalte innlegg

jeg har en 80GB ny-formattert (ntfs) harddisk jeg gjerne skulle installert Win XP pro på.

 

jeg booter fra cd-rom, installasjonen starter flott, setup loader nødvendige filer og til slutt kommer "windows loader"...

 

om jeg ikke husker feil skal selve setup komme i gang etter dette, hvor man skal taste inn key, konfigurere språk osv.

 

men det fryser altså i denne pre-setup greia og jeg kommer meg ikke videre.

har også prøvd andre XP Pro installasjoner, Win 2k og Xp Home.

ingenting kommer videre.

 

jeg har også prøvd å boote fra en annen hd med XP på, for deretter å kjøre installasjonen via OS'et.

Den fryser da etter første restart (installasjonen har startet)

 

Det kan nevnes at jeg har brukt denne disken helt uten problemer før, og som nevnt ovenfor booter jeg helt greit med en annen disk.

 

Det mangler også en "motstandsbrikke" (?) på hovedkortet som er lokalisert nesten øverst i høyre hjørne av kortet, men dette har gått bra i snart ett år nå :roll:

 

Skjønner virkelig ikke problemet her, 80GB'en blir flott lokalisert i BIOS og via et annet os, jeg har til og med flyttet store mengder data fram og tilbake.

 

:shrug:

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du prøvd å restarta BIOSEN din da?

 

husker jeg holdt på med noen jumpere på hovedkortet i sommer, da ville ikke maskina installere Windows, eller den boota, jeg fikk formatert, å den kom halveis før jeg kom dit jeg kunne velge språk og taste inn nøkkelen. da ville ikke maskina mer å jeg måtte begynne på nytt. fant plutselig ut at jeg skulle restarte BIOSEN min å se om det funka, joda funka det, men da hadde jeg allerede formatert :( så uannsett så måtte jeg formatere en gang til å installere alt på nytt. par måneder etter det. dvs. for ca. 3 uker siden så bytta jeg ut XP med W2K maskina funker fett når jeg fikk restarta biosen min.

 

gjør underverker det har jeg funnet ut.

prøv det du å så for du se om det funker.

 

men var det sånn at du hadde en eller to disker i maskina di?

hvis du har to, hvem av dem står som master og hvem står som slave? husk at OS disken må stå som master, hvis man ikke har et OS på hver sin disk så klart.

Lenke til kommentar

tror jeg kom på det som var feil

 

CPU FAN kjører på en så lav RPM at BIOS ikke detekterer at den er der...

 

derfor fryser maskina etter en stund.

 

dumme meg, jeg hadde dette problemet for noen måneder siden også, men kom ikke på det...

 

:oops:

 

sorry for taking unnecassary forum space guys, forgive me... :roll:

 

 

---------

 

jeg tok visst feil, det slutta ikke for det.

så nå har jeg resetta bios, fiksa den FAN DETECTION greia...

 

men det fryser fortsatt..

nå kommer jeg konsekvent til delen hvor jeg skal velge hvorvidt jeg vil;

 

- "Hvis du vil installere WIndowS XP nå, trykker du ENTER.

- "Hvis du vil reparere en Windows XP-installasjon ved hjelp av gjenopprettingskonsollen, trykker du E."

- "Hvis du vil avslutte installasjonsprogrammet uten å installere Windows XP, trykker du F3."

 

Jeg trykker febrilsk men ingenting skjer..

 

HJELP??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...