Gå til innhold

Har fått PUP.Optional.BrowseFox.A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bumper denne. Får bare brukt maskinen i sikkerhetsmodus men er ikke sikker på om det er trygt.

Får opp oppgavebehandler når jeg prøver å starte normalt og fant 3 mistenkelige oppstartprosser som jeg drepte,

AsusTPCenter.exe
AsusTPloader.exe
Bootstrap.exe

men skjermen var like svart. Kjørte også et online scan med eset men de fant ikke noe.

Er det ingen her lenger?

Mulig det er smittsomt dette. Har nå fått dette på en annen maskin også. Med masse forskjellige varianter av pop.optional navnet. Malwarebytes sier den fjerner men like etterpå er den der igjen!

Endret av billywillie
Lenke til kommentar

Bumper denne. Får bare brukt maskinen i sikkerhetsmodus men er ikke sikker på om det er trygt.

Får opp oppgavebehandler når jeg prøver å starte normalt og fant 3 mistenkelige oppstartprosser som jeg drepte,

AsusTPCenter.exe
AsusTPloader.exe
Bootstrap.exe

Dette er ikke malware, som navnet sier er dette helt legale filer fra din notebook produsent ASUS.

Hvis man dreper alt som "ser mistenkelig ut" får man svart skjerm fordi man har kjørt hele systemet i grøfta.

Bootstrap.exe tilhører HP.

PUP.Optional.BrowseFox.A er PUP: potentiel uønsket program, ikke malware heller.

Jeg anbefaler deg å gjøre en systemrestore på et tidspunkt før du gikk beserk med Anti-virus tools og diverse fileslettning.

> https://en.wikipedia.org/wiki/System_Restore

Så melder du deg her igjen og jeg skal hjelpe deg med fjerningen av adware, som jeg tror egentlig er problemet her.

Endret av Dr.Geek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...