Nicuu Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Hei, Jeg har drevet og bokført en del transaksjoner, og fått samme sum på debet og kredit etter jeg har summert. Jeg skal også bruke noen av kontoene til å sette opp kontospesifikasjoner. På et av eksemplene jeg har sett på, blir det 0 på totalsum etter at alt er summert nedover. Er dette kun tilfeldig, eller skal det bli 0 når du summerer? Det kan vel ikke bli 0 hver gang? Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Det skal bli 0 hver gang, fordi summene som skal debiteres og krediteres skal være like Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Hele poenget med regnskap er jo at det skal nulles ut... 1 Lenke til kommentar
Kaudervelsk Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 når du summerer nedover i kolonnene, skal det alltid bli 0. En transaksjon skal alltid ha en tilsvarende som gjør at transaksjonen sett som hele blir 0. Det er jo det som ligger i det dobbelte bokholderis prinsipp Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Nå må vi holde tunga beint i munnen her, for du snakker nå om selve kontoene Nicuu? Kontoene skal jo ikke gå i null, bare hver enkelt føring. Hvis det er selve kontoen som har gått i null, så er det i så fall bare tilfeldig. Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 24. september 2013 Forfatter Del Skrevet 24. september 2013 Nå må vi holde tunga beint i munnen her, for du snakker nå om selve kontoene Nicuu? Kontoene skal jo ikke gå i null, bare hver enkelt føring. Hvis det er selve kontoen som har gått i null, så er det i så fall bare tilfeldig. Ja, selve kontoene. Vet at hver bokføring skal gå i null, men ikke når jeg summerer alle bokføringene, for det er vel tilfeldig så vidt jeg vet. Takk forrsten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå