AnonymDiskusjon Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Usikker på om denne burde gå under Samliv eller Helse, men prøver her. Kort sagt; jeg var sammen med en mann i fire år, veldig turbulente år da jeg så mer og mer hvilken lystløgner og manipulativ mann han var. Det var helt jævlig, prøve å bryte flere ganger men han huket meg inn igjen med tydeligvis veldig effektive metoder. Så bestemte jeg meg for å bryte fra han raskt og brutalt for å beskytte meg selv fra å bli huket inn igjen nok en gang. Deretter pratet vi ikke på to år, da jeg naturligvis fremdeles var rimelig forbanna, sliten og oppgitt. Mannen "allierte" seg med søstra mi da vi var sammen, for å få det til å virke som at jeg var den gale. De har fortsatt noe kontakt, og nå har jeg fått vite fra henne at han har funnet seg en ny dame. Jeg er for all del ikke sjalu eller noe slikt, jeg er nå lykkelig forlovet. Men saken er at jeg blir så irritert av å tenke på denne stakkars jenta som mest sannsynlig vil gå gjennom det jeg går gjennom. Samme løgnene, samme kaoset bak ryggen hennes. Jeg er så redd for at han vil tvinne henne rundt lillefingeren slik han gjorde med meg i fire år, og fange henne. Jeg kjenner ikke jenta, men likevel. Jeg blir lei meg av å tenke på det. Jeg har jo lyst til å advare henne på noe vis, men jeg vil ikke blande meg såppass inn i det. Det er jo egentlig ikke mitt problem. Er det noe å gjøre i denne situasjonen?? Jeg hater å vite hvordan han er, og ikke kunne "beskytte" andre fra han. Er det noen som har noen tips? Anonymous poster hash: 61268...480 1 Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Forstår din trang til å seie ifrå, men i og med du ikkje kjenner den nye dama så kjem ho garantert til å ta det opp med eksen din. Og då står du i rimelig dårlig lys. Ville heller venta litt og kanskje tatt kontakt om du får vite at det går dårlig en periode, kanskje ho då er meir open for å prate om han. Mest sannsynlig har han vel ikkje vist sine verste sider endå. 2 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Så du vil ikke at han noengang skal kunne være lykkelig i et parforhold igjen? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg kjenner ikke jenta, men likevel. Jeg blir lei meg av å tenke på det. Jeg har jo lyst til å advare henne på noe vis, men jeg vil ikke blande meg såppass inn i det. Det er jo egentlig ikke mitt problem. Anonymous poster hash: 61268...480 Riktig, det er ikke ditt problem. Lev ditt eget liv og la dem være. Om nødvendig kan kjæresten hans ta ansvar for seg selv. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Hold deg så jævlig langt unna. Dersom du i det hele tatt sier noe til noen, så gir du ham bare gode argumenter når han snakker om den galne dama han var sammen med før. For din egen del så vil det ikkje komme noesomhelst positivt utav det om du sier noe til den nye dama. Du vil bare få dritt igjen. Glem hele greia. 1 Lenke til kommentar
Ezmeralda Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Det kommer ikke til å hjelpe å ta kontakt med henne for å "hjelpe". Hun kommer mest sannsynlig bare til å bli sur på deg da du for henne bare er den gale eksen til kjæresten, som hun helt sikkert er veldig forelsket i. Hun får heller finne ut av det selv hvis det skulle være noe problem. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Som mange andre her sier; hun vil ikke ta til seg det du sier, du vil bare være ''den eksen'', som de ler og tuller bort i hverandres armkrok. Folk er idioter og blinde når de er rusa på kjærlighet, og våre dårligere trekk kommer oftest ikke til syne før senere i forholdet.. Hold deg langt unna. Det er ikke ditt problem. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Ikke ditt bord, hold deg unna, det tror jeg er det fornuftige å gjøre. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Ser frustrasjonen din, men denne ballen er det best å bare la ligge der den ligger. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 Takker for alle svar. Nei, jeg har ikke planer om å blande meg, jeg synes det bare er irriterende. Men han viser nok sitt sanne jeg før eller senere uansett. Hvis ikke så er det jo bare bra for de to Takk igjen! Anonymous poster hash: 61268...480 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå