Sanchez_ Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg driver på med et prosjekt der jeg har fått ansvar for å sette opp en internettside i Wordpress. Siden skal inneholde påmelding til et arrangement (ca 200 stk. er ventet), og denne gangen ønsker vi å ha betaling med i påmeldingen. Altså at alle som ønsker å delta må skrive inn personinformasjon og i tillegg betalingsinformasjon for å fullføre påmeldingen. Dette har jeg lite peiling på, så derfor spør jeg om råd for en av følgende løsninger: - VISA-informasjon direkte på nettsiden som må fylles ut og automatisk trekkes og godkjennes for å få fullført. - Paypal-oppsett der hver enkelt blir videresendt til Paypal med riktig betalingssum etter at de har fylt inn personalia på nettsiden vår. Deretter må vi lett kunne få en oversikt over hvem som har betalt. - Fakturere dem på en eller annen måte, gjerne med et KID-nummer slik at det blir automatisk bekreftet når hele summen har blitt overført på det gitte nummeret. - Eventuelle andre løsninger. Det går også an, istendenfor at vi får en oversikt over hvem som har betalt, at hver enkelt får et unikt nummer/en form for billett når de betaler som de kan ta med som bevis når arrangementet starter. Men førstnevnte er absolutt å foretrekke, i og med at vi tidligere år har hatt altfor dårlig struktur på de tingene, og samtlige har valgt å betale ved arrangementstart fremfor forhåndsbetaling. Da må vi tenke annerledes budsjettmessig, og det blir langt mer å holde styr på under arrangementet. Tar imot alle tips/kommentarer. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Paypal er jo greit. Da må jo vedkommende også skrive inn fullt navn og adresse. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Jeg vet jo at Paypal fungerer. Det jeg ikke kan, er å integrere det i påmeldingen slik at den ikke blir gyldig før pengene har blitt overført. Lenke til kommentar
kaare_t Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Søkte kjapt på google ("paypal api"): Treff 2: https://developer.paypal.com/webapps/developer/docs/ Jeg er ikke kjent med Wordpress, men dette er nok sikkert en kurant sak siden PayPal API'et er mye brukt - tenk på alle websidene som benytter seg av PayPal betalingsløsning... Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Hva med å prøve Paymill?De tar en liten prosent av betalingen, akkurat som Paypal gjør, men her har du støtte for VISA og andre kort.Paymill wordpress plugin Paymill sin side Så, kan du vell også implimentere det med Paypal også?Sjekk denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå