hbrn Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Er det grisete av meg å ikke pusse tenner? Ånde er ett ukjent ord for meg, men jeg får jo ingen klager så det kan vel ikke være så alt for gale. For å strekke det bittelitt langt, så er det det samme som å ikke tørke seg etter nummer to. Når du ikke pusser tennene, så blir maten liggende mellom tennene dine og råtne. Råtne greier lukter som regel ukult. Lenke til kommentar
ShyGuy89 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 For å strekke det bittelitt langt, så er det det samme som å ikke tørke seg etter nummer to. Når du ikke pusser tennene, så blir maten liggende mellom tennene dine og råtne. Råtne greier lukter som regel ukult. Spiser tyggis Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Det hjelper ikke i lengden. Lenke til kommentar
chris_stoffer Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Har null så langt i løpet av 25 år. Min bestefar hadde et i løpet av 50 år. Pusset bare tennene før han skulle til tannlegen. Så tror nok det er genetisk Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Det kan også ha noe med drikkevannet å gjøre. Det er mye fluor i privat brønnvann. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Moderatormelding Flettet emnerJeg flettet sammen to identiske tråder. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Ikke drikk for mye sure/søte drikker, ikke snus/røyk, bruk tanntråd og flour, ta en tyggis etter du har spist eller drukket noe surt/søtt. Får man hull i tenna ved å snuse? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Får man hull i tenna ved å snuse? Nei, men man kan få dårlig tannkjøtt og misfarging av tenner. Snus forhindrer heller hull i tennene siden det skaper et dårligere miljø for karies. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Det jeg mente, at man kan faktisk slite mere med hull når man slutter å snuse. Man var usikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå