Gå til innhold

11 hull i tenna noen som har fler?


Satyrion

Anbefalte innlegg

var hos tannlegen som sa jeg hadde 11 hull føler d var litt mange. Er det vanlig?

 

Når jeg sjekka meg for noen år siden i marinen hadde jeg så mange hull at jeg ikke fikk lov ¨være på båt av legen pga om jeg skulle få akutt tann pine. Fikk fikset alt det men nå har jeg 11 nye.

 

Hvordan kan jeg slutte å få hull?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble fortalt av tannlegen at tannkremen du bruker burde ha 1470 (ish) ppm F. Og at du ikke burde skyllemunnen etter å ha pusset de eller så skyller du vekk fluor.

 

Jeg trengte så mye fluor som mulig ettersom jeg hadde 14 påbegynte hull. har blitt mye bedre på tannpussen. :)

Endret av Pushit
Lenke til kommentar

Ikke drikk for mye sure/søte drikker, ikke snus/røyk, bruk tanntråd og flour, ta en tyggis etter du har spist eller drukket noe surt/søtt.

Hørt med tannlegen din om det er noe annet enn dårlige vaner som kan forårsake det?

Sjekket for kalsiummangel?

 

Fikset 8 hull en gang.. To år etter med tanntråd og flour hver dag hadde jeg ingen.

Lenke til kommentar

Ble fortalt av tannlegen at tannkremen du bruker burde ha 1470 (ish) ppm F. Og at du ikke burde skyllemunnen etter å ha pusset de eller så skyller du vekk fluor.

 

Jeg trengte så mye fluor som mulig ettersom jeg hadde 14 påbegynte hull. har blitt mye bedre på tannpussen. :)

 

Vil tro det å ikke skulle ut tannkrem blir litt som å ikke pusse tenna.. Ville vel heller satset på flourskyll etterpå.

Lenke til kommentar

Ble fortalt av tannlegen at tannkremen du bruker burde ha 1470 (ish) ppm F. Og at du ikke burde skyllemunnen etter å ha pusset de eller så skyller du vekk fluor.

 

Jeg trengte så mye fluor som mulig ettersom jeg hadde 14 påbegynte hull. har blitt mye bedre på tannpussen. :)

fluor har gjort meg 30% retarded bare så d er sagt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...