Satyrion Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 var hos tannlegen som sa jeg hadde 11 hull føler d var litt mange. Er det vanlig? Når jeg sjekka meg for noen år siden i marinen hadde jeg så mange hull at jeg ikke fikk lov ¨være på båt av legen pga om jeg skulle få akutt tann pine. Fikk fikset alt det men nå har jeg 11 nye. Hvordan kan jeg slutte å få hull? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Ved å slutte å bruke tenna Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Du kan kjøpe tannbørste og tannkrem og pusse tennene dine. Det er langt fra vanlig å ha 11 hull. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Puss tenna flere ganger daglig og bruk tanntråd. Jeg er 23 år, aldri hatt hull.. Lenke til kommentar
Toolshed Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Ble fortalt av tannlegen at tannkremen du bruker burde ha 1470 (ish) ppm F. Og at du ikke burde skyllemunnen etter å ha pusset de eller så skyller du vekk fluor. Jeg trengte så mye fluor som mulig ettersom jeg hadde 14 påbegynte hull. har blitt mye bedre på tannpussen. Endret 20. september 2013 av Pushit Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg har aldri gått til tannlege, så jeg vet ikke Lenke til kommentar
Intueri Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 11 hull xD nja, slutte å drikke 6 liter med cola hver dag? Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Puss tenna flere ganger daglig og bruk tanntråd. Jeg er 23 år, aldri hatt hull.. hater å pussa tenna Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Ikke drikk for mye sure/søte drikker, ikke snus/røyk, bruk tanntråd og flour, ta en tyggis etter du har spist eller drukket noe surt/søtt. Hørt med tannlegen din om det er noe annet enn dårlige vaner som kan forårsake det? Sjekket for kalsiummangel? Fikset 8 hull en gang.. To år etter med tanntråd og flour hver dag hadde jeg ingen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Man kan ha så mange hull selv om man pusser tennene flere ganger daglig, bruker tanntråd og fluor bare sånn at dere vet det. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Ble fortalt av tannlegen at tannkremen du bruker burde ha 1470 (ish) ppm F. Og at du ikke burde skyllemunnen etter å ha pusset de eller så skyller du vekk fluor. Jeg trengte så mye fluor som mulig ettersom jeg hadde 14 påbegynte hull. har blitt mye bedre på tannpussen. Vil tro det å ikke skulle ut tannkrem blir litt som å ikke pusse tenna.. Ville vel heller satset på flourskyll etterpå. Lenke til kommentar
Toolshed Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Vil tro det å ikke skulle ut tannkrem blir litt som å ikke pusse tenna.. Ville vel heller satset på flourskyll etterpå. Jeg bruker ikke flourskyll så jeg skyller heller ikke munnen etter tannpusset. Men om du bruker det så kan du for all del skylle munnen FØR flourskyll. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 hater å pussa tenna Mer enn du hater tannpine? Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Ble fortalt av tannlegen at tannkremen du bruker burde ha 1470 (ish) ppm F. Og at du ikke burde skyllemunnen etter å ha pusset de eller så skyller du vekk fluor. Jeg trengte så mye fluor som mulig ettersom jeg hadde 14 påbegynte hull. har blitt mye bedre på tannpussen. fluor har gjort meg 30% retarded bare så d er sagt Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Du kan jo trekke ut tennene dine, så skaffer du deg gebiss. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 hater å pussa tenna Hvis du er så lat at du ikke kan påkoste deg 5 minutter av dine dyrebare 24 timer iløpet av ett døgn til tannpuss, da får du faen bare ha det så godt. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 fluor har gjort meg 30% retarded bare så d er sagt Det må ha en helt annen årsak. Med 11 hull og et hat for tannpuss, kan ikke du ha vært borti mye fluor. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Har drukket mer en 0.5l Pepsi Max vær dag i 6 år og spist minst 1 KG godteri i uka og har aldri hatt hull. 1 Lenke til kommentar
ShyGuy89 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg pusser aldri tenna og har aldri hatt hull. Skal sies at jeg bare spiser vann og drikker sei Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Du drikker sei? :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå