HadHa Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Heihei, En venn har en dell laptop som bluescreener, uten at jeg vet helt hva bluescreenen sier (den forsvinner før det er mulig å ta et bilde). Etterpå kommer det opp et vindu som lar meg boote fra removable disk, hard drive, OSV Uansett hvilket valg man tar, så skjer dette: http://bildr.no/view/Z1JRYXVZ etter loading ser det slik ut : http://bildr.no/view/OUxpdVV6 Jeg valgte deretter "diagnostics", som sier at alt er fint bortsett fra at den finner ikke hard disken. Jeg åpnet pcen, tok hardisken ut, satte den inn igjen (såg til at alt var greit). Bootet, og det fungerte i 24 timer. Neste dag skjedde nøyaktig det samme, men i stedet for å ta ut disken så bare slo jeg pcen av, og på igjen -> Den bootet da normalt. Utenom dette fungerer den egentlig fint.. pcen gir fra seg et "beep" nå og da(vi snakker hver 4-5 time/en gang pr oppetid) Men det hadde vært fint å komme til bunns i problemet. Noen som kan hjelpe? (ps: ingen .dmp filer i Windows/minidump) Endret 20. september 2013 av HadHa Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 De bildene er helt normalt hvis BIOS ikke finner hard disken, den vil da prøve å boote fra nettverk. Hvis det vises BSOD, kan du få den til å vises hele tiden ved å fjerne merket ved "Automatisk Restart" under Avanserte valg eller hva det nå heter på norsk. Dette finner du ved å høyreklikke på min Datamskin/PC og velge Egenskaper. De problemene kan type på dårlig hard disk eller tull med BIOS. Du kan sjekke support til Dell og se om det finnes en BIOS oppdaterting eller noe slikt. Du kan også ta kontakt med Dell hvis laptopen er ikke for gammel da Dell har en meget bra kundeservice. Jeg har kun gode erfaringer med dem. Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Hej HadHa Prøv at send mig servicetag i en privat besked, så undersøger jeg meget gerne sagen nærmere, og ser om jeg kan hjælpe med en løsning. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå