Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilken kontroller foretrekker du?

IceBlitz

61 stemmer

1. 1. Spillkontroller - Xbox 360 eller PS3 for best ergonomi?

• Xbox 360 spillkontrolleren
    • PS3 spillkontrolleren
    • Liker begge like godt på forskjellige vis - ulemper og fordeler med begge
  2. 2. Spillkontroller - Xbox 360 eller PS3 for FPS-spill

• PS3 spillkontrolleren
  3. 3. Spillkontroller - Xbox 360 eller PS3 for RPG-spill

• PS3 spillkontrolleren
  4. 4. Spillkontroller - Xbox 360 eller PS3 for plattform og andre roligere spill

• PS3 spillkontrolleren

Anbefalte innlegg

Hei!

Fant ingen tidligere tråd om dette, men beklager hvis dette allerede finnes.

Det jeg er litt nysgjerrig på er hva folk foretrekker av Xbox 360 og PS3 sin spillkontroller.

Diskuter gjerne litt for og imot de to forskjellige.

Personlig har jeg ikke helt klart å bestemme meg.

Xbox 360 kontrolleren for best ergonomi helt klart, men hva jeg spiller best med på FPS-spill har jeg ikke klart å bestemme meg for, så jeg går for begge delene på denne.

På roligere spill velger jeg Xbox kontrolleren da jeg liker ergonomien best.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes X360 kontrolleren er overlegen DS3 som jeg synes er helt elendig.

Det eneste jeg liker på DS3 er at stikkene har mindre motstand en X360 kontrolleren.

DS3 synes jeg er:

*For lett

*For liten

*Plastikk føles billig

*Knappene føles billig og dem lager knirke lyder når kontrolleren er blitt brukt endel.

*L2 og R2 er totalt ergonomisk feil designet.

*Kontrolleren knaker

Eneste jeg ikke liker med X360 kontrolleren er at jeg synes stikkene er litt stramme.

Lenke til kommentar

Det handler om preferanser som i alt annet her i den vie verden.

Hater at de RB og LB knappen på toppen 360 spaken er udugelige og de føles ut som en touch skjerm, du føler ikke klikkingen.

Ps3 spaken har som sagt litt lett for seg at du noen ganger for fingrene til å skli av R2 og L2.

Og 360 spaken veier litt som om du sitter oppreist blir du sliten i hendene.

Ps3 Spaken er formet slik at nedre del av håndflaten blir "Trett" lei, sliten.

Begge spakene har en tendens til å sprekke etter en dårlig Street Fighter match.

Lenke til kommentar

Synes X360 kontrolleren er overlegen DS3 som jeg synes er helt elendig.

Det eneste jeg liker på DS3 er at stikkene har mindre motstand en X360 kontrolleren.

Da kan du umulig ha spilt mye med kontrollene. D-paden er overlegen 360 sin.

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Da kan du umulig ha spilt mye med kontrollene. D-paden er overlegen 360 sin.

Nei jeg har ikke spilt så mye...

/ironi av

D-paden er jeg enig er bedre på PS3. Men dem spillene jeg spiller så har ikke X360 sin d-pad vært en hindring eller problem. I fks slosse spill så kan jeg tenke meg det kan være irriterende. Men slike spill spiller jeg ikke.

Men er enig med deg den er dårlig på X360 sin kontroller.

Lenke til kommentar

Jeg kan venne meg til begge, men jeg hater avtrekkerne såpass mye på ps3 at jeg dermed foretrekker 360 sin for alt egentlig. Hadde dog ingen problemer med battlefield 3 på ps3 da jeg spilte det på konsoll før jeg oppdaterte pcen.

Begge vinner over Wii U sin iallefall :p Har ELENDIG aim på zombie U med den kontrolleren... er vel derfor jeg omtrent ikke har brukt det spillet.

Lenke til kommentar

360 er uten tvil best (for meg), syntes igrunn DS3 kontrolleren er ganske elendig, triggerknappene er en skandale, fingrene sklir av. Så sliter jeg meg spakene også, får så vondt i tommelen. Eneste som er bedre på DS3 er D-paden.

Endret av omp9
Lenke til kommentar

DS3 gir meg Jan Teigen hender ved lengre økter, da spesielt i bilspill. Her er den sorgens kampittel rett og slett. Skadeskutt design kombinert med elendig feeling gjør det til ett helvete. Stikkeplasseringen er ikke nødvendigvis ett irritasjonsmoment, men foretrekker likevel 360 sin løsning. De små skarpe grip´ene man holder i skjærer seg inn i høgrehånda mi ihvertfall, ergonomi er det ikke noe som heter i denne kontrollen her altså.

Eneste fordelen denne pisskontrollen her har over 360 sin, er D-paden. Den er til gjengjeld den beste på markedet :) 360-sin er latterlig i forhold, men den har ikke bydd på store problemer i spillene den blir brukt sånn sett.

Men kudos til Sony for å hendelig fått hue ut av ræva og Sake`en bort ifra designavdelingen, for DS4 ser villt mye bedre ut enn makkverket DS3.

leddgikt.gif

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Vel personlig så har jeg begge konsoller og bytter mye på. For øyeblikket har 360 konka og jeg gidder selvfølgelig ikke kjøpe ny når det snart kommer nye. Merker at PS3 kontrolleren er jævlig liten, da jeg har ganske lange fingre. Kjøpte en ny ultraslim 500Gig her for rett over tusenlappen for å kunne spille GTA og en haug med andre spill jeg ikke har fått pløyd med igjennom.

Et vel så interessant spørsmål: Finne det tredjepartskontrollere som er bedre enn dualshock til playstation 3 for folk med lange fingre? Dette med kontrollere blir som med sko, man burde levert dem i flere størrelser. Det er ganske stor forskjell på en 8 årings fingre og en voksen mann med lange fingre.

Jeg tror ikke noe på et den ene kontrolleren nødvendigvis er noe "bedre" enn den andre. Det handler rett og slett om hvor stiore fingre mann har.

Lenke til kommentar

Hei!

Foretrekker Xbox 360 kontrolleren i forhold til PS3 kontrolleren.

Den er rett og slett større og sitter som støpt i mine hender. Så ergonomisk sett er aXbox kontrollen best.

Det jeg liker med PS kontrolleren er at den føles lettere å trykke ned knappene i forhold til Xbox kontrollen, men desverre er den litt for liten for meg.

Men av en eller anna grunn så liker jeg Wii U pro controlleren best, skulle trodd den var laget bare for meg men nå går jeg litt off topic.

Lenke til kommentar

Noe jeg faktisk har merket nå etter at jeg begynte å spille GTA V på release-dagen på min Xbox 360 er at det er altfor mye motstand i joystickene.

Xbox 360 kontrolleren liker jeg best sånn overall, men jeg hater å sikte med joystickene. Så på selve motstanden i joystickene vinner DS3 lett. Husker det var mye lettere å sikte på The Last of Us da jeg spilte gjennom det. Noen som vet noe om hva som har blitt sagt om dette i forbindelse med next-gen kontrollerne? :)

Lenke til kommentar

DS4 fungerer best til ein ting, det er plattformspel der du brukar D-pad. D-paden på X360-kontrolleren er noko fantastisk møkk. Dei som godkjente den under X360-utviklinga må ha vore rusa på sterke narkotiske stoff.

Ellers synest eg X360-kontrolleren er betre på det meste. Komfort, knappar (spesielt trigger-knappane) osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...