Gå til innhold

Svenske priser på Radeon XT og review

Robin B

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lattis der kommer jo XT serien dårligere ut enn pro :o

Lær deg å les grafer gutt! Den kommer kanskje med 2 fps mindre i 1024*768, noe som er helt ubetydelig, mens med 4x AA, og 8x AF, har den forbedret seg betraktelig!

En økning i ytelse på 10% synes jeg er greit, siden "XT" ikke er så mye mer en en overklokket Pro-brikke. (Noen forandringer er det jo!) Blir spennede å se hvordan FX 5950 klarer seg :yes:

PS: Du trenger ikke quote så store bilder!

Jeg er godt klar over at det bare gjaldt en oppløsning, men måtte bare mobbe ATI littegranne :D

Kortet ser ut til å være littegranne bedre ja, men hadde trodd det skulle være større forskjeller da men pytt pytt

Har troen på ATI sin PCI-Express utgave jeg :wink: *gleder seg* :)

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hva som er vitsen med å spille spill i høyere oppløsning enn 1024X768? Hvis man tar det høyere blir det riktignok ikke så mye kanter, men samtidig blir alt så UTROLIG lite! Whats the pount? Hørt om AA? :shrug:

Ja men 1280x1024 med 6xAA og 16xAF ser utrolig bra ut. :D

Spiller alltid i 1280x1024 jeg :p og nei, alt blir ikke lite, det blir perfeksjon

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hva som er vitsen med å spille spill i høyere oppløsning enn 1024X768? Hvis man tar det høyere blir det riktignok ikke så mye kanter, men samtidig blir alt så UTROLIG lite! Whats the pount? Hørt om AA? :shrug:

Høres ut som du har en 17" og jeg vil si at 19" eller høyere så er 1280x1024 et minimum og 1600x1200 i RTS er bare et must.

Ytelseøkningen på et XT kort var som forventet, men nå er jeg i tvil om jeg skal kjøpe meg et XT eller vente på R420 :shrug:

Lenke til kommentar
hvordan vil 9600XT måle seg mot 9800pro?

Jeg skal kjøpe grafikkkort nå, hva for jeg mest igjen for pengene. Jeg har vurdert 9600PRO, men mange sier at det bare er tull fordi 9800PRO er så mye bedre.

noen synspunkter

Om du leser de nye testene av XT så ser du at det er en meget stor forskjell i ytelse mellom 9600 Pro og 9800 Pro, nesten det dobbelte.

Lenke til kommentar
Utklipp fra PS Data:

Asus VGA-Card Radeon 9800XT 256MB AGP DVI-I TV-Out Video-In 2xCRT Retail, R9800XT/TVD/256M

Pris: 5202,-

Asus VGA-Card Radeon 9600XT 128MB AGP DVI-I TV-Out Video-In 2xCRT Retail, R9600XT/TVD/128M

Pris: 2102

Enten er det der skrivefeil eller så er det mulig jeg ikke er skikkelig oppdatert.

Når begynte ASUS og produsere ATi kort?

EDIT:

Ser ut til at jeg ikke er skikkelig oppdatert :oops:

Lenke til kommentar
Utklipp fra PS Data:

Asus VGA-Card Radeon 9800XT 256MB AGP DVI-I TV-Out Video-In 2xCRT Retail, R9800XT/TVD/256M

Pris: 5202,-

Asus VGA-Card Radeon 9600XT 128MB AGP DVI-I TV-Out Video-In 2xCRT Retail, R9600XT/TVD/128M

Pris: 2102

Enten er det der skrivefeil eller så er det mulig jeg ikke er skikkelig oppdatert.

Når begynte ASUS og produsere ATi kort?

EDIT:

Ser ut til at jeg ikke er skikkelig oppdatert :oops:

Da er vi 2! Begynte også å lure da jeg så den quoten fra psdata. Det som er merkelig er at jeg ikke finner noen ati-skjermkort på asus sin side !?

Lenke til kommentar
Da er vi 2! Begynte også å lure da jeg så den quoten fra psdata. Det som er merkelig er at jeg ikke finner noen ati-skjermkort på asus sin side !?

Det var en nyhet om det her for noen dager siden, om at Asus skulle lage ATi kort. Grunnen til at du ikke finner noe på Asus' hjemmesider er vel bare at de ikke er offesielt lansert enda...

Lenke til kommentar
hvordan vil 9600XT måle seg mot 9800pro?

Jeg skal kjøpe grafikkkort nå, hva for jeg mest igjen for pengene. Jeg har vurdert 9600PRO, men mange sier at det bare er tull fordi 9800PRO er så mye bedre.

noen synspunkter

Om du leser de nye testene av XT så ser du at det er en meget stor forskjell i ytelse mellom 9600 Pro og 9800 Pro, nesten det dobbelte.

Han spurte vel egentlig ikke etter ytelsesforskjellen mellom 9600PRO og 9800pro, det var mellom 9600XT og 9800pro. Og så vil jeg bare si at prisen også er over det dobbelte, så kortet legger seg jo i en helt annen prisklasse. Det som er et bedre alternativ for den som vurderer 9600pro er et 9800 non-pro. Det får du for litt over 2500,-

Jeg er også litt nyskjerrig på ytelsen på 9600XT, noen som har funnet noen benchmarks på den enda?

Lenke til kommentar

det er fordi det 9800xt kortet har 256mb minne og derfor litt tregere slik at 9700pro med 128mb minne kommer noen fps over.

det ser ut som at den testen er begrenset av cpu eller noe, XT eier pro når anti aliasing og det skrus på.

Så du sier RTCW er CPU begrenset i 1024x768 så derfor er R9700Pro raskere enn R9800XT pga det kun har 128MB minne? Hvordan forklarer du da at Pro versjonen med 256MB minne her er raskere enn 128MB versjonen?

an noen si meg hva som er vitsen med å spille spill i høyere oppløsning enn 1024X768? Hvis man tar det høyere blir det riktignok ikke så mye kanter, men samtidig blir alt så UTROLIG lite! Whats the pount? Hørt om AA?

Fysisk størrelse på skjermen har mye å si. Med 1024x768 på en 21" vil man lett kunne se rasterlinjene, mao oppløsningen er alt for lav for skjermen. Generelt betyr høyrere oppløsning mer detaljer og klarere bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...