Balder. Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Hei! For noen dager siden, klarte jeg å ødelegge prosessoren min når jeg skulle skifte vifta (Ikke spør hvordan jeg fikk det til). Jeg dro til et lokalt data verksted, siden jeg ikke ville fikle mer med det, ettersom jeg ikke har så mye peiling. Jeg leverte pc'n og noen dager etter ringte han og sa den var ferdig. Jeg hadde fått nytt hovedkort og ny prosessor. Hovedkortet er 990FXA-GD80 og prosessoren er en AMD FX 8350. Han rådet meg med å si at jeg burde installere backup windows disken, som fulgte med pc'n når jeg kjøpte den fra komplett. Jeg gjorde dette 1 dag etter jeg fikk tilbake pc'n. Mens jeg installerte windows, klikket pc'n på ''avslutt''. Jeg hadde ikke noe valg, enn å klikke på ''svenskeknappen''. Når den var avsluttet, skrudde jeg på den igjen, og installeringen fortsatte. Etter installeringen var alt finfint. Jeg installerte alle driverne som fulgte med hovedkortet og skjermkortet. Jeg installerte steam og antivirus osv... Alt var fint, helt til jeg kom hjem fra skolen idag. Jeg startet pc'n, alt gikk som normalt. Det var bare en oppdatering i starten, men ingenting uten om det normale. Når jeg kom inn på der jeg skulle skrive passordet på brukeren min, tok det 2 sekunder og vips, blå skjerm. Den ble restartet på gang etter gang, og etter 4-5 ganger, funket pc'n. Men da ville ikke internettet mitt funger, og alle programmer var buggy som bare det. Jeg skrudde av pc'n og spiste litt mat. Deretter prøvde jeg på nytt, men det samme skjedde. Som du kanskje har merket, er jeg ikke særlig god på dette emnet. Noe jeg kan gjøre for å fikse dette problemet? Mvh, Balder Lenke til kommentar
Balder. Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Jeg har nå installert en ny oppdatering fra windows. Jeg tror ikke jeg får blue screen lenger, men alt går ekstremt tregt. 7 Edit: Jo, jeg får fortsatt blue screen... Erroren jeg får er '' irql_not_less_or_equa'' Endret 20. september 2013 av ReZaptor Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Ikke sikker her da jeg er Asus og Intel "fanboy", men FX-8350 er ikke på listen over støttede CPU til det hovedkortet. Dog kan du sjekke hvilken BIOS det hovedkortet har, siste versjon er 13.4 som muligens har støtte for FX-8350. Les i manualen hvordan BIOS oppdateres, eventuelt last ned manual fra MSI support. Lenke til kommentar
Balder. Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Ikke sikker her da jeg er Asus og Intel "fanboy", men FX-8350 er ikke på listen over støttede CPU til det hovedkortet. Dog kan du sjekke hvilken BIOS det hovedkortet har, siste versjon er 13.4 som muligens har støtte for FX-8350. Les i manualen hvordan BIOS oppdateres, eventuelt last ned manual fra MSI support. Jeg oppdaterte den, men det fungerer fortsatt ikke. Jeg prøver nå å installere windows på nytt, og nå skal jeg kun installere driverne. Jeg sjekket ikke om det var de nyeste, jeg bare installerte fra diskene som fulgte med. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 De driverne som følger med diskene er som regel litt "out of date" i mange tilfeller. Beste tips er å laste ned fra MSI support side. Lenke til kommentar
Balder. Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 De driverne som følger med diskene er som regel litt "out of date" i mange tilfeller. Beste tips er å laste ned fra MSI support side. Ohja, leste denne meldingen rett etter at jeg var ferdig med å installere hovedkort driverne. Men når jeg skal oppdatere, kan jeg da bare gå på start>Høyreklikk på datamaskin>Behandle>enhetsbehandling og deretter sjekke om de trenger en ny oppdatering? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Det kan du gjøre, men det er ikke alltid WIndows Update finner de siste driverne. Det beste er som sagt å laste ned fra MSi sin support. Lenke til kommentar
Balder. Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Det kan du gjøre, men det er ikke alltid WIndows Update finner de siste driverne. Det beste er som sagt å laste ned fra MSi sin support. Den er grei. Skal gjøre det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå