Gå til innhold

NAS eller nytt hovedkort for internedisker?- har fra før en rigg fra 2010 med et socket 775 HK med 2-kjerners 2,93GHz CPU.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fra før en rigg fra 2010 med et socket 775 HK med 2-kjerners 2,93GHz CPU. Dette fungerer for meg helt greit men da jeg har kanplaner om å kjøre BF4/AC4 på denne riggen så lurer jeg på den kanskje er moden for oppgradering.

Ved siden av denne riggen har jeg to eksterne HDDer som snart er 6 år gamle og disse er ikke speilet. Jeg har nå såpass mye data på disse at jeg enten må kjøpe meg en NAS-boks med tilhørende disker ELLER oppgradere HK/CPU/RAM så jeg kan få flere SATA-plasser da jeg alt har 3 disker(1SSD/2HDD) + 1 DVD-rom.

1) Kan man sette opp RAID 1 på kun noen disker så jeg kan kjøpe meg HK/CPU eller må alle diskene speiles, dvs. det lønner seg med NAS?

2) Hvilke NAS med plass til 4 HDDer bør jeg evt gå for?

Endret av KVTL
Endret emnetittel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører ett 775 hovedkort i 2013 trenger du uansett en oppgradering.

Skaff deg nytt hovedkort og ny prosessor. Hvis du er vandt med gamle komponenter vil du virkelig ikke angre.

Å kjøre BF4 på en gammel dual-core høres også håpløst ut, selvom jeg ikke har peiling på spill som kom ut etter pacman.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...