NorwegianSF Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Hei, Jeg har fra før en rigg fra 2010 med et socket 775 HK med 2-kjerners 2,93GHz CPU. Dette fungerer for meg helt greit men da jeg har kanplaner om å kjøre BF4/AC4 på denne riggen så lurer jeg på den kanskje er moden for oppgradering. Ved siden av denne riggen har jeg to eksterne HDDer som snart er 6 år gamle og disse er ikke speilet. Jeg har nå såpass mye data på disse at jeg enten må kjøpe meg en NAS-boks med tilhørende disker ELLER oppgradere HK/CPU/RAM så jeg kan få flere SATA-plasser da jeg alt har 3 disker(1SSD/2HDD) + 1 DVD-rom. 1) Kan man sette opp RAID 1 på kun noen disker så jeg kan kjøpe meg HK/CPU eller må alle diskene speiles, dvs. det lønner seg med NAS? 2) Hvilke NAS med plass til 4 HDDer bør jeg evt gå for? Endret 21. september 2013 av KVTL Endret emnetittel. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Hvis du kjører ett 775 hovedkort i 2013 trenger du uansett en oppgradering. Skaff deg nytt hovedkort og ny prosessor. Hvis du er vandt med gamle komponenter vil du virkelig ikke angre. Å kjøre BF4 på en gammel dual-core høres også håpløst ut, selvom jeg ikke har peiling på spill som kom ut etter pacman. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå