Gå til innhold

Betaler jeg til for mange veihjelpsinstanser?


Countryman

Anbefalte innlegg

God morgen

 

Jeg trenger litt tips fra dere og setter pris på en diskusjon rundt forsikringsselskaper som tilbyr veihjelp, samt behovet for flere instanser samtidig.

 

Jeg har i dette øyeblikk en liten sak med min Mini Countryman som ble kjøpt ny i 2012.

I dette øyeblikk bestemte jeg meg for ikke å kjøre til nærmeste Mini-verksted som er en time unna grunnet sikkerhet. Jeg snakket med de og de tilbyr "Mini-veihjelp", DVS Falken kommer og henter bilen hjemme i gården min, kjører den til verksted og setter fra seg en leiebil samtidig (gratis i 3 arb.dager + weekend).

Fantastisk, alt i løpet av 40 minutter.

 

Det har seg slik at jeg er NAF medlem + har den dyreste bilforsikringen i TRYG - begge disse ville tilbudt meg det samme om ikke Mini hadde hatt slik en flott tjeneste.

 

Jeg føler jeg aldri får bruk for NAF når jeg først trenger det...jeg har vært medlem der i 4 år, men hver gang det skjer noe er det enten forsikringsselskapet eller firmaet jeg kjøpte bilen hos som fikser biffen.

 

Jeg føler meg trygg som medlem i NAF og vil nødig si dem opp...men det føles likevel som penger kastet ut av vinduet...vanskelig valg..

 

Hva mener du?

 

Takk

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder veihjelp så har du mer enn du trenger. Men den dagen du er uenig og/eller får problemer med forsikringsselskap eller verksted så kan NAF være god å ha. I tillegg til veihjelp så har jo NAF mange andre tilbud og aktiviteter, men spørs hvordan man verdsetter disse...

Lenke til kommentar

Takk for gode poeng :)

 

"De andre" tjenestene NAF har er jo egentlig meget gode, som nevnt over, om man skulle få andre problemer enn rent biltekniske.

Det er jo ikke mulig/aktuelt å si opp Tryg-forsikringen naturligvis, så det eneste jeg eventuelt kunne ha gjort var å si opp Naf-veihjelpen. Men poenget nevnt over, hvor man kan bruke veihjelpen som passasjer i en annens bil er jo absolutt verdt å ta med seg.

De gangene jeg har vært hos NAF for periodisk kjøretøykontroll eller sjekket bil ved kjøp/salg har jo vært meget hyggelige og nyttige "besøk"..

 

kanskje jeg ikke har for mye greier likevel..

Jeg fikk bare et inntrykk, nå som jeg plutselig fikk behov for hjelp, at jeg kunne velge og vrake i veihjelpstilbud og det føltes litt bortkastet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...