Countryman Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) God morgen Jeg trenger litt tips fra dere og setter pris på en diskusjon rundt forsikringsselskaper som tilbyr veihjelp, samt behovet for flere instanser samtidig. Jeg har i dette øyeblikk en liten sak med min Mini Countryman som ble kjøpt ny i 2012. I dette øyeblikk bestemte jeg meg for ikke å kjøre til nærmeste Mini-verksted som er en time unna grunnet sikkerhet. Jeg snakket med de og de tilbyr "Mini-veihjelp", DVS Falken kommer og henter bilen hjemme i gården min, kjører den til verksted og setter fra seg en leiebil samtidig (gratis i 3 arb.dager + weekend). Fantastisk, alt i løpet av 40 minutter. Det har seg slik at jeg er NAF medlem + har den dyreste bilforsikringen i TRYG - begge disse ville tilbudt meg det samme om ikke Mini hadde hatt slik en flott tjeneste. Jeg føler jeg aldri får bruk for NAF når jeg først trenger det...jeg har vært medlem der i 4 år, men hver gang det skjer noe er det enten forsikringsselskapet eller firmaet jeg kjøpte bilen hos som fikser biffen. Jeg føler meg trygg som medlem i NAF og vil nødig si dem opp...men det føles likevel som penger kastet ut av vinduet...vanskelig valg.. Hva mener du? Takk Endret 20. september 2013 av Countryman Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Om ikke annet, så kan du jo lese de sinnsykt morsomme leserinnleggene i Motor. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Når det gjelder veihjelp så har du mer enn du trenger. Men den dagen du er uenig og/eller får problemer med forsikringsselskap eller verksted så kan NAF være god å ha. I tillegg til veihjelp så har jo NAF mange andre tilbud og aktiviteter, men spørs hvordan man verdsetter disse... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Naf har medlemskap uten veihjelp til redusert pris. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Also, med NAF Veihjelp kan du som NAF-medlem og passasjer i en annen bil som får stans, ringe NAF og be om gratis veihjelp. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Takk for gode poeng "De andre" tjenestene NAF har er jo egentlig meget gode, som nevnt over, om man skulle få andre problemer enn rent biltekniske. Det er jo ikke mulig/aktuelt å si opp Tryg-forsikringen naturligvis, så det eneste jeg eventuelt kunne ha gjort var å si opp Naf-veihjelpen. Men poenget nevnt over, hvor man kan bruke veihjelpen som passasjer i en annens bil er jo absolutt verdt å ta med seg. De gangene jeg har vært hos NAF for periodisk kjøretøykontroll eller sjekket bil ved kjøp/salg har jo vært meget hyggelige og nyttige "besøk".. kanskje jeg ikke har for mye greier likevel.. Jeg fikk bare et inntrykk, nå som jeg plutselig fikk behov for hjelp, at jeg kunne velge og vrake i veihjelpstilbud og det føltes litt bortkastet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå