Lord_Linus Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Når jeg startet maskinen i dag morges merket jeg når den kom inn i winows at den var svært ustabil, kjører 2 disker i raid(stripping), når jeg skulle trykke på start knappen for å slå¨av maskinen så forsvant skrivebordet, det kom tilbake etter par sek, men forsvant igjen når jeg skulle trykke på start knappen, skrudde da av maskinen ved hjelp av powerknappen, skulle startemaskinen for et par timer siden, da kommer denne feil melding opp:file missing or corrupty, please re-install. filen referer til er hal.dll. hare prøvd med windows reovery men når jeg skal inn på c: får jeg bare feilmeldinger. noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre?`vil jeg redde mest mulig på diskene, før jeg går bort fra raid.(det er falli!) Lenke til kommentar
Werewolf85 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvordan kan du si så sikkert på at dette er et RAID problem? Lenke til kommentar
decrepitus Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Har hatt samme problem med mitt stripa raid. Windowsfiler blir korrupte, og noen ganger umulig og boote. Jeg starta så med w2k cden, og kjørte checkdisk. Den fant en million feil på raidet. Så funka det.......... Problemene løste seg for godt når jeg fikk lagt opp ordentlig jordet stikkontakt, samt at jeg bytta strømforsyninga fra q-tec til enermax. Hva som gjorde hva vet jeg ikke, men maskina mi er iaffal fjellstabil etter dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå