Gå til innhold

Canon Eos 700d eller Sony Alpha A58?

Anbefalte innlegg

:)

Ser Elkjøp og Lefdal selger D5200 med objektiv uten stabilsiator, men du får VR-versjonen for under 5500 i rimeligste nettbutikk og for rundt 5600 hos Japan Photo og Fotovideo.

https://prisguiden.no/produkt/nikon-d5200-169694

Mener ikke at du absolutt må kjøpe D5200 fremfor 700D, begge er veldig bra kameraer og det er ikke slik at det ene er bedre ann det andre på absolutt alt.

Hvis du bor i Oslo-området og/eller synes det er greit å handle på nett har Fotovideo en messe til uken med en del tilbud, blant annet på 700D, D5200 og D7000

Takk for tipset :) Jeg er nok i ferd med å falle for D5200.. Har lest en del om det nå og det kan virke som det er bedre enn 700D på noen områder som er avgjørende for meg :) Det kommer også veldig godt ut i tester ser det ut til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumt spørsmål: Er ikke riktig navn på dette Sony-kameraet enten α58 eller Alpha58, ikke Alpha A58?

Jeg synes Sony roter mye med navnene sine. Ser du på kameraet står det α58, men på nettsiden A58 eller SLT-A58. De bruker jo også Alpha noen steder i stedet for α-symbolet, og i tillegg α/Alpha sammen med NEX selv om de kaller NEX-fatningen E-fatning. Det spiller ingen rolle forkvaliteten på kameraene, men merkelig at de ikke er konsekvente for å gjøre det enklere for kundene.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...