Gå til innhold

Grabbe et bilde fra Edition 5, hvordan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem! Høyre-klikk et sted i grensesnittet for å kunne legge til en ny knapp, let gjennom og velg knappen som ser ut som et kamera. Legg ut, og klikk i vei. Du får da laget bilder som legges i prosjektvinduet. Du kan da høyreklikke på aktuelt bildet og sende til 'Location' som kan være skrivebordet e.l. Send i epost.

Lykke til!

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Hvis du går inn i "customize" under "special" i grensesnittet, finner du et kamera ikon. Dette lager et snapshot av det bildet du har i tidslinjen og lagrer det som bmp. Har du da f.eks photoshop kan du konvertere det til jpg. Et annet alternativ, er å eksportere en frame (Sett inn og utpunkt på samme sted) som JPEG sequence fra Tools menyen

Håper du skjønte dette :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
:cry: Jeg fant svaret på dette, trodde jeg.. Men dette kamera ikonet dere snakker om finnes ikke. Høyreklikket, egendefinert osv , ingen kameraikon. Har oppgradering fra DV 500DVD til Edition 5. :wink: Venter på Liquid 5.5, mulig det finnes der?
Lenke til kommentar

Nå er jeg litt på gyngende grunn, men jeg lurer på om dette kamera ligger nytt i versjon 5.1. :shrug: Vent på Liquid'en, så finner du det sikkert der.

Til alle som venter på oppgradering fra Edition 5 til Liquid Edition 5.5; de ligger fast i tollen, men importør regner med å ha i hende i løpet av morgendag eller en av de første dagene neste uke.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Du kan gjøre noe lignende i Premiere også, men det er for det første veldig tungvindt (må opp i menyen og eksportere frame) og kvaliteten blir så som så. Som regel er du nødt til å ha et bildebehandlingsprogram (Photoshop) som kan de-interlace bilder. Edition gjør dette automatisk (om du ønsker) slik at bildene blir veldig bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...