Predecessor Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Er det noen som har oppskriften på hvordan jeg får laget et JPEG stillbilde fra timeline. Eller sagt med enklere ord: Jeg trenger et spesielt bilde fra en scene som skal sendes med e-post. Spiller ingen rolle formatmessig. Nødløsningen er selvfølgelig et screenshot. Takker for svar. 8) Lenke til kommentar
adonis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Ikke noe problem! Høyre-klikk et sted i grensesnittet for å kunne legge til en ny knapp, let gjennom og velg knappen som ser ut som et kamera. Legg ut, og klikk i vei. Du får da laget bilder som legges i prosjektvinduet. Du kan da høyreklikke på aktuelt bildet og sende til 'Location' som kan være skrivebordet e.l. Send i epost. Lykke til! /Øystein Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hvis du går inn i "customize" under "special" i grensesnittet, finner du et kamera ikon. Dette lager et snapshot av det bildet du har i tidslinjen og lagrer det som bmp. Har du da f.eks photoshop kan du konvertere det til jpg. Et annet alternativ, er å eksportere en frame (Sett inn og utpunkt på samme sted) som JPEG sequence fra Tools menyen Håper du skjønte dette Lykke til! Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Takk, takk folkens. Jeg var sikker på at jeg hadde observert denne knappen et eller annet sted. Ofte så ligger løsningen nærmere enn man tror. :oops: Lenke til kommentar
Leeds Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg fant svaret på dette, trodde jeg.. Men dette kamera ikonet dere snakker om finnes ikke. Høyreklikket, egendefinert osv , ingen kameraikon. Har oppgradering fra DV 500DVD til Edition 5. :wink: Venter på Liquid 5.5, mulig det finnes der? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Nå er jeg litt på gyngende grunn, men jeg lurer på om dette kamera ligger nytt i versjon 5.1. Vent på Liquid'en, så finner du det sikkert der. Til alle som venter på oppgradering fra Edition 5 til Liquid Edition 5.5; de ligger fast i tollen, men importør regner med å ha i hende i løpet av morgendag eller en av de første dagene neste uke. /Øystein Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg sier ikke mer.... Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 HVordan blir kvaliteten på bildet? Er det mulig å gjøre dette i Premiere også? Har gjordt noe tilsvarende i premiere, men husker ikke hvordan og bildet ble ikke bra. Hadde interlace striper eller hva det nå heter. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Du kan gjøre noe lignende i Premiere også, men det er for det første veldig tungvindt (må opp i menyen og eksportere frame) og kvaliteten blir så som så. Som regel er du nødt til å ha et bildebehandlingsprogram (Photoshop) som kan de-interlace bilder. Edition gjør dette automatisk (om du ønsker) slik at bildene blir veldig bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå