Gå til innhold

Ung gråmåke over grønt vann ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert.

Jeg skjønner ikke hvordan dere får dette til, dere som greier å fange så klare og flotte bilder av fugler i flukt. Du sier at det blir mye prøving og feiling. DET skjønner jeg. Fugler er flotte skapninger, men man greier faktisk ikke når man er ute og ser disse "live", å få med seg hvilke skjønnheter de egentlig er. Bevegelsen og elegansen, fjærprakten, blikket, - ja, alt dette åpenbares på disse flotte bildene dere så mesterlig tar. Fantastisk Albert :D.

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Jeg skjønner ikke hvordan dere får dette til, dere som greier å fange så klare og flotte bilder av fugler i flukt. Du sier at det blir mye prøving og feiling. DET skjønner jeg. Fugler er flotte skapninger, men man greier faktisk ikke når man er ute og ser disse "live", å få med seg hvilke skjønnheter de egentlig er. Bevegelsen og elegansen, fjærprakten, blikket, - ja, alt dette åpenbares på disse flotte bildene dere så mesterlig tar. Fantastisk Albert :D.

Mvh Lisbeth.

Hei, Lisbeth.

Takk for hyggelig, positiv og utfyllende kommentar.

Jeg er ny i dette "gamet", og har begrensede kunnskaper og ferdigheter når det gjelder å fotografere fugler i rask bevegelse.

Ved å studere andres bilder og Exif-data, er det mulig å lære noe, og ved å stille konkrete spørsmål, har jeg fått mange gode tips og råd.

Det er en utfordring å fotografere fugler når de flyr, og for meg har det vært en opplevelse de få gangene jeg har fått et brukbart resultat.

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Og..dette ble særdeles bra Albert :)

Kanskje ørlite mer luft foran ungfuglen, men da du har valgt et så tett motiv, er det greit .

Hadde du kuttet litt i bunn, ville det ikke være så nødvendig med mer luft foran .

Mvh. Terje .

Hei, Terje.

Takk for hyggelig og positiv kommentar, og en ekstra takk for at du tar deg tid til å komme med konstruktiv kritikk og gode råd !!

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Kanskje ørlite mer luft foran ungfuglen, men da du har valgt et så tett motiv, er det greit .

Hadde du kuttet litt i bunn, ville det ikke være så nødvendig med mer luft foran .

Mvh. Terje .

Hei, Terje.

Takk for hyggelig og positiv kommentar, og en ekstra takk for at du tar deg tid til å komme med konstruktiv kritikk og gode råd !!

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Takk i lige måde Albert..

Jeg har ikke sett NOEN her inne som gir, eller har gitt, mer utfyllende og menneskelige kriterier, enn netopp deg..

Jeg vil kalle deg et gladpust til siden vår .

Lenke til kommentar

Mvh. Terje .

Hei, Terje.

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Takk i lige måde Albert..

Jeg har ikke sett NOEN her inne som gir, eller har gitt, mer utfyllende og menneskelige kriterier, enn netopp deg..

Jeg vil kalle deg et gladpust til siden vår .

Hei, Terje.

Nå ble jeg helt "satt ut", - men, ... takk ! ;)

Lenke til kommentar

Nydelig blinkskudd, Albert !

Ser så rolig og behersket ut, men vet at ting forandrer seg lyn kjapt ved fotografering av fugler i flukt.

Flott bakgrunn som harmonerer fint med hovedmotivet.

Flott bilde

- Jon Arne

Hei, Jon Arne.

Takk for hyggelig, positiv og utdypende kommentar !

De første forsøkene på å fotografere fugler i flukt, ga resultater som gjorde det nærmest umulig å fastslå hva som var avbildet, og jeg gjorde vel alle tenkelige feil.

Etter mye prøving og feiling, er det nå en viss framgang å spore, men resultatene er høyst ordinære.

Men, - jeg har en stor porsjon tålmodighet ... . ;)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...