Gå til innhold

Christian Tybring-Gjedde: "Snikislamisering" er et godt og aktuelt ord

Kjeven

Anbefalte innlegg

Ja, vi har hatt én begått av en hvit tilsynelatende europeisk person de siste 13 år.

Dette har du vel også en kilde på? :)

For all del, stemmer det er det jo forferdelig, men det er litt mot sin hensikt å debattere rundt emnet "innvandring og integrering" å komme med uttalelser og "fakta" som ikke er gjenspeilet i en eller annen form for statistikk eller uttalelse fra f.eks Politiet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei men forholdene har neppe forandret seg veldig mye. Hvor ofte leser du om at en kvinne blir voldtatt av en etnisk norsk mann på vei hjem fra byen? Nordmenn er på statistikken de også, gjerne over fest-voldtekter. Men det er liten tvil om at de som går hjem fra byen ofte blir voldtatt av ikke etnisk norske menn.

Er det dog relevant å skille mellom "fest-voldtekt" og "på-vei-hjem-voldtekt"?

Gir det ikke mer mening å samle alle voldtekter under begrepet "voldtekt", som jo faktisk er å utføre seksuelle handlinger med en person mot sin vilje, uavhengig av settingen?

Kan skjønne at poenget du prøver å illustrere her er at kvinner i Oslo er redde for å gå hjem om kvelden grunnet frykten for overfalls-voldtekt, men er det ikke like så relevant å høre det totale antallet voldtekter og deretter finne ut hvor stor andelen av disse er innvandrere?

Et eksempel:

Hvis 80% av fest-voldtekter begåes av nordmenn, er da nordmenn flest kvinne-fiendtlige kristne?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gir det ikke mer mening å samle alle voldtekter under begrepet "voldtekt", som jo faktisk er å utføre seksuelle handlinger med en person mot sin vilje, uavhengig av settingen?

Kan skjønne at poenget du prøver å illustrere her er at kvinner i Oslo er redde for å gå hjem om kvelden grunnet frykten for overfalls-voldtekt, men er det ikke like så relevant å høre det totale antallet voldtekter og deretter finne ut hvor stor andelen av disse er innvandrere?

Et eksempel:

Hvis 80% av fest-voldtekter begåes av nordmenn, er da nordmenn flest kvinne-fiendtlige kristne?

Å være spesifikk på overfall og grov vold i en voldtekt begått av en fremmed mann som bedriver "jakt" i mørket er på sin plass. Festvoldtekter, enn så forkastelig det er, kan ha større grad av feilanmeldelser. Jeg håper dette ikke tolkes som forakt for ofre, men noe sannhet må det være i dette. Overfallsvoldtektene er uansett i en annen klasse, og langt mer bestialske og grusomme i natur.

Lenke til kommentar

Et eksempel:

For det første, ja jeg vil si at det er forskjell fra fest voldtekt og overfallsvoldtekt hjem fra byen.

- Fest voldtekt i veldig mange tilfeller tror jeg det dreier seg om feil signaler og misforståelser mellom partene. Mange blir nok "halveis" uskyldig dømt her, mange kvinner som angrer etterpå og lignende. Selvsagt ikke i alle tilfeller.

- Overfallsvoldtekt hjem fra byen er det ingen tvil om skyld, det er ren voldtekt uten grunn til tvil.

For det andre:

Det er lite relevant uansett hvis det forsatt er flest innvandrere på en type voldtekt. Det faktum at det er så mange innvandrere som driver med overfallsvoldtekt er skremmende, og det må bekjempes. Det skyldes vår banale innvandringspolitikk.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har du vel også en kilde på? :)

For all del, stemmer det er det jo forferdelig, men det er litt mot sin hensikt å debattere rundt emnet "innvandring og integrering" å komme med uttalelser og "fakta" som ikke er gjenspeilet i en eller annen form for statistikk eller uttalelse fra f.eks Politiet.

Ja, kilden er politi.no nærmere bestemt pdf heftene "voldtekt i Oslo 2004", "voldtekt i Oslo 2007" osv.. du finner nok ut det samme som alle andre, at heftene etterhvert som årene går mer og mer ønsker å skjule, underslå og sensurere hvilke nasjonaliteter.

I 2001 og 2004 oppga man hvem som voldtok mest - Iranere og Somaliere sto bak ca 25% hver, ut fra min hukommelse..

Nå er det slutt på at man oppgir hvilke land som voldtar mest.

Detet passet nemlig ikke inn i den politiske agendaen der alle er barn av regnbuen og nordmenn er slemme rasister.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Godt poeng, men hva om 41 overfallsvoldtekter er et veldig (som med deg, med fare for å støte ofre) lite tall sammenlignet med totalen?

Er f.eks 200 fest-voldtekter i Solo "bedre" enn 41 overfallsvoldtekter? (200 er kun et eksempel-tall).

Det er selvfølgelig ikke bedre, å skulle balansere overgrep og tragedier er umulig, men det er likevel en vesensforskjell mellom de to. Festvoldtekter er i hovedsak preget av dårlige bedømmelser og mye rus. Enten ved at en part angrer, at en part ikke klarer å ta vare på seg selv, at den andre ikke forstår situasjonen eller at vedkommende rett og slett blir ett rasshøl i fylla. Jeg vil si det er ett enormt sprang mellom dette, og å gå ut på gata og lete opp ofre for å voldta. Jeg vil tro det sier ganske mye om personen og mentaliteten, fordi det ene fremstår som mer overlagt og planlagt enn det andre.

edit. leif

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første, ja jeg vil si at det er forskjell fra fest voldtekt og overfallsvoldtekt hjem fra byen.

- Fest voldtekt i veldig mange tilfeller tror jeg det dreier seg om feil signaler og misforståelser mellom partene. Mange blir nok "halveis" uskyldig dømt her, mange kvinner som angrer etterpå og lignende. Selvsagt ikke i alle tilfeller.

- Overfallsvoldtekt hjem fra byen er det ingen tvil om skyld, det er ren voldtekt uten grunn til tvil.

For det andre:

Det er lite relevant uansett hvis det forsatt er flest innvandrere på en type voldtekt. Det faktum at det er så mange innvandrere som driver med overfallsvoldtekt er skremmende, og det må bekjempes. Det skyldes vår banale innvandringspolitikk.

Jeg vil ikke anta hvorfor kvinner eller menn anmelder fest-voldtekter, men jeg vil tro det er grunnet at de enten har blitt voldtatt i søvne, eller mot sin vilje.

Jeg ser selvfølgelig den at noen desverre anmelder på feil grunnlag, men vi må være forsiktige med å anta at disse utgjør en stor del av anmeldelsene.

Vi må også ta hensyn til at ikke alle voldtekter blir anmeldt, så hvis vi skal begynne å anta ditten og datten så kan jeg like gjerne anta at antallet "dumme anmeldelser" blir oppveid av antallet voldtekter som ikke anmeldes.

Er enig i at overfallsvoldtekt bærer et større preg av fysisk vold, men i bunn og grunn snakker vi kun om forskjellige måter å forgripe seg seksuelt på et menneske.

At det skyldes vår banale invandringspolitikk er jeg dog litt mer skeptisk til, jeg tror det er mest en forskjell i tankesettet mellom forskjellige kulturer, og individer (dette er viktig å understreke, individer) som for en eller annen grunn tar seg rett til å forgripe seg på norske kvinner.

Hvor stor andel av innvandrerne utgjør disse 41 sakene utført av innvandrere?

Uansett hvor restriktiv invandringspolitikken vår er vil jo noen fra "utlandet" forgripe seg på "norske" mennesker, så hva er løsningen?

Stenge portene helt, eller bli flinkere på integrering og utsendelse av innvandrere som ikke tilpasser seg det norske levesettet?

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig ikke bedre, å skulle balansere overgrep og tragedier er umulig, men det er likevel en vesensforskjell mellom de to. Festvoldtekter er i hovedsak preget av dårlige bedømmelser og mye rus. Enten ved at en part angrer, at en part ikke klarer å ta vare på seg selv, at den andre ikke forstår situasjonen eller at vedkommende rett og slett blir ett rasshøl i fylla. Jeg vil si det er ett enormt sprang mellom dette, og å gå ut på gata og lete opp ofre for å voldta. Jeg vil tro det sier ganske mye om personen og mentaliteten, fordi det ene fremstår som mer overlagt og planlagt enn det andre.

edit. leif

Jeg er en stor motstander av at rus skal være en faktor for hvor "mild" en kriminell handling er, det forandrer jo ikke saken for selve offeret som jo bør være den som får fokuset vårt.

Er overfallsvoldtekt i 100% av tilfellene planlagt?

Kan ikke disse være utført i rus?

Prøver ikke å provosere her, men disse faktorene som blir nevnt for at fest-voldtekter er mindre "alvorlig" enn overfalls-voldtekter kan vitterlig være en faktor i overfalls-voldtekter også.

Er enig i at overfalls-voldtekter er mer "brutale" grunnet trusler o.l., men også disse kan bli utført i rus.

Uansett, hvor alvorlig en voldtekt er eller ikke er, er irrelevant til trådens tittel, var bare interressert i å få vite hvor MrLg har sine kilder fra og jeg fikk svar, beklager om jeg har avsporet tråden :)

Endret av Captain Butthurt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er slike helt latterlige venstreekstremistfolk som skal relativisere voldtekter og legitimere de.

"Overfallsvoldtekt i Oslo er greit, fordi en eller annen nordmann begikk en nachspielvoldtekt i Nord-Trøndelag"

Skjønner dere ikke hvor dere går feil her? ER det greit med litt æresdrap også da, siden en fyr ble skutt av en norsk fyr i Finnmark?

Overfallsvoldtekt begås gjerne av flere personer samtidig den siste tiden, ofrene utsettes for grov vold, og dette skaper en frykt og har mye større samfunnsmessige konsekvenser. I tillegg til at mye av årsaken er en kvinnefiendtlig fanatisk religion som beskriver alle ikke-muslimske kvinner som horer det er helt legitimt å voldta. Det er derfor nærliggende å anta at hele problemet med overfallsvoldtekt ville ha vært avskaffet uten de ikke-vestlige religiøsfanatiske innvandrerne.

Forøvrig ble en egypter dømt i Oslo for en serie overfallsvoldtekter. Han hadde kommet som asylsøker til Norge, og fått opphold på grunn at han hevdet at han var homofil og at han ville bli utsatt for dødsstraff i hjemlandet på grunn av sin homofili. Han voldtok 11 kvinner og brukte grov vold, hvorav den ene kvinnen som var 49 år gammel og ble voldtatt i Kuba-parken i Oslo tok sitt eget liv, hun ble utsatt for så grov vold at hun hadde flere brudd i ansiktet bl.a. kjeve og kinnbein.

Dere venstreekstreme relativister gjør meg rett og slett uvel. Null bakkekontakt, og null medfølelse for ofrene. Lurer på om dere er typer som når dere ser en alvorlig skadet person umiddelbart tenker "uff, han som har gjort dette må være veldig lei seg nå, tenk så synd det er på han nå må han sikkert i fengsel."

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er jeg venstre-ekstremist?

Var nytt for meg.

Må også vise meg hvor jeg "legitimerer" overfallsvoldtekt.

Synes heller ikke synd på de som utfører voldtekt uansett fremgangsmåte, det eneste jeg spekulerer i er om en restriktiv innvandrings-politikk vil føre til en stans i overfallsvoldtekter.

Endret av Captain Butthurt
Lenke til kommentar

Er det ikke typisk hvordan du forsøker å legge all skyld på etniske nordmenn? Jeg antar at de overfallsvoldtektene visse utenomeuropeiske innvandrere har utsatt norske kvinner for også er "rasistene sin skyld, ene og alene"? Eller norske kvinner som blir trakassert og kalt horer i enkelte Oslo-områder fordi de har lyst hår eller kler seg "usømmelig"? Og prøv deg ikke med å si at slike tilfeller ikke er blitt dokumentert nok av ganger.

Jeg har aldri sagt at det er nordmenn eller rasister sin skyld at innvandrere voldtar kvinner, hvor tar du det fra? Jeg sa at innvandrere som ikke har gjort noe galt ikke kan klandres for at folk ikke liker dem, ikke noe mer enn det. Det er litt av en slutning å trekke. Og jeg har heller aldri sagt at slike hendelser som du beskriver ikke skjer, tvert imot er jeg fullstendig klar over at dette forekommer. Men, jeg ferdes på Grünerløkka på en daglig basis, og Grønland på en semi-ukentlig basis, og jeg opplever aldri noen tilrop, blikk, eller annet negativt fra innvandrere mot verken meg eller andre nordmenn. Som sagt, jeg er fullstendig klar over at det skjer, men det skjer ikke i et så stort omfang som Frp skal ha det til, og det er heller ikke slik at samtlige innvandrere støtter at dette skjer. Jeg tror mange av disse problemene kan skyldes på mangelfull integrering, men sannheten er at det uansett vil finnes drittsekker der ute. Man bør møte slik oppførsel med en rasjonell og saklig debatt, ikke fremmedfrykt og rasisme.

Aha, så du innrømmer uoppfordret at disse områdene er mer kriminelt belastet. Bra at det i alle fall finnes litt ærlighet å spore her. Spørsmålet er vel hvorfor vi skal ta inn grupper i landet som bidrar til økt kriminalitet, og siden holde på å debattere i årevis om hvordan man bør gå frem med "integrering". Det er som å skyte seg selv i foten.

Er det vanskelig å diskutere uten å ty til personangrep ved hver mulige anledning? For det første så er det ikke sånn at vi "tar inn" innvandrere, man driver ikke med import. Mennesker kommer hit, og så avgjør man om de får bli. Det er en forskjell. For det andre så er det ikke slik at samtlige innvandrere som kommer hit bidrar til økt kriminalitet, uten at jeg føler for å diskutere akkurat det videre. Enten så er man enige eller så er man det ikke.

Hvem som har mest "skyld" her ser ikke jeg på som det mest vesentlige, i motsetning til deg som gjerne vil ha det til at alle disse problemene er skapt av nordmenn ( - er du anti-norsk rasist? Hvorfor er det slik at man er rasist om man anklager innvandrere men ikke rasist om man anklager nordmenn? Forklar.) Poenget er at den politiske eliten skaper unødvendige problemer i samfunnet som kunne vært unngått om man kjørte en mer nasjonalistisk linje. Det er ikke bra for samfunnet og for etniske nordmenn at situasjonen i landet gjøres mer etnisk komplisert enn hva den hadde behøvd å være.

At homogene samfunn oppleves som tryggere er et veldokumentert faktum. Hvorfor er det så viktig å aktivt forsøke å rasere den demografiske basisen til landet Norge? Hvorfor må denne forandres?

Det jeg gjør er å påpeke at innvandrere ikke kan klandres når nordmenn flytter bort fra et område fordi de ikke liker innvandrere. Jeg kaller disse nordmennene rasister fordi jeg antar flesteparten aldri har hatt så skjellsettende negative opplevelser med innvandrere at de går til de drastiske steget å flytte, altså kan jeg anta at de gjør det på grunn av frykt og fordommer. Mulig at rasist er feil ord i denne sammenhengen, men jeg føler likevel at budskapet mitt når fram. Jeg er ikke noen anti-norsk rasist, det er en helt håpløs og grunnløs anklage, jeg har aldri kuttet samtlige nordmenn under en kam slik du eller Tybring-Gjedde gjør med innvandrere.

At homogene samfunn er bedre enn heterogene er langt fra et etablert faktum. Nord-Korea er 100% etnisk homogent og man kan trygt si at de har et og annet problem på hjemmebane, mens land som f.eks. USA er grunnlagt av innvandrere, til og med presidenten er av afrikansk herkomst. Den store majoriteten av innvandrerne i USA i dag er afrikanere og asiatere, og selv om jeg er langt fra noen USA-fan, så må man kunne si at de har klart seg ganske bra.

Ser man på historien ser man at noen av de mer sukssessrike imperiene opp gjennom historien har vært svært etnisk sammensatte, mens etnisk homogene samfunn har klart seg mindre bra. Innvandring i moderat skala (jo, innvandringen til Norge foregår i en meget moderat skala, se på f.eks. UAE for sammenligning) bidrar med mange goder, uten innvandring til Norge hadde vi ikke hatt polske håndverkere til å bygge husene våre billig, svensker til å gjøre jobber vi mener vi er for gode til, pakistanere og indere til å selge billig frukt og grønt, ingen kebab-sjapper, ingen kinarestauranter, og så videre. Og som jeg var inne på i min forrige post, så er det ikke slik at innvandrerkultur erstatter norsk kultur, den kommer i tillegg. Norge som samfunn uten innvandrere hadde vært akkurat som det er i dag, minus innvandrere.

Behandler du alle mennesker likt? Behandler du din nærmeste familie på nøyaktig samme vis som du behandler en villt fremmed? Ville du sluppet inn hvem som helst som overnattingsgjester i huset/leiligheten din?

Ja eller nei? Svaret er vel egentlig åpenbart.

Du er klar over at den overveldende majoriteten av verdens befolkning aldri kommer til å få samme rettigheter i Norge som nordmenn? Dette fordi de er født i et annet land. Dette ser du altså på som rasisme? Hvis ikke, så aksepterer du at det er legitimt for staten å diskriminere i forbindelse med innvandringspolitikk motivert av hva man mener er i den egne nasjonens interesse. Om en slik nødvendig diskriminering er rasisme, så er jo rasisme bare fornuftig, eller hva?

Et tullete spørsmål. Såklart behandler jeg min egen familie og mine venner bedre enn vilt fremmede mennesker, men det er et ganske drøyt steg fra det til det å skulle behandle hele sin etniske gruppe bedre enn alle andre etniske grupper. Jeg har venner fra andre land, og behandler de bedre enn vilt fremmede nordmenn, og jeg har norske venner som jeg behandler bedre enn vilt fremmede innvandrere. Jeg har problemer med å skjønne logikken din, i hvert fall hva din siste paragraf angår. Såklart er det rasisme å behandle en afrikaner dårligere enn en nordmann i Norge. Hvis rase er det eneste kriteriet for å bli behandlet bra, så er det rasisme. Om man behandler innvandrere dårligere fordi man mener det er i "nasjonens interesse", så er det fremdeles rasisme.

Forøvrig uttalte Carl I. Hagen i dag at han er enig med Christian Tybring-Gjedde. Bare sånn hvis noen fremdeles var i tvil om hva partiet egentlig mener.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg venstre-ekstremist?

Var nytt for meg.

Må også vise meg hvor jeg "legitimerer" overfallsvoldtekt.

Synes heller ikke synd på de som utfører voldtekt uansett fremgangsmåte, det eneste jeg spekulerer i er om en restriktiv innvandrings-politikk vil føre til en stans i overfallsvoldtekter.

Tallene er ganske klare angående antatte overfallsvoldtekter, med 0 innvandring --> ~0 overfallsvoldtekter.

Lenke til kommentar

Og? Mener du mørketallene ikke da vil være fordelt etter anmeldte overfallsvoldtekter? De vil altså være fundamentalt annerledes. Hvis ikke så sier du egentlig at de som anmelder, i prinsippet norske kvinner, er en gjeng rasister. Velbekomme og gratulerer dermed med verdens dårligste påpekning.

Ellers kan du forsåvidt ta mørketallsmagien ett visst sted.

Lenke til kommentar

Ja, kilden er politi.no nærmere bestemt pdf heftene "voldtekt i Oslo 2004", "voldtekt i Oslo 2007" osv.. du finner nok ut det samme som alle andre, at heftene etterhvert som årene går mer og mer ønsker å skjule, underslå og sensurere hvilke nasjonaliteter.

I 2001 og 2004 oppga man hvem som voldtok mest - Iranere og Somaliere sto bak ca 25% hver, ut fra min hukommelse..

Nå er det slutt på at man oppgir hvilke land som voldtar mest.

Detet passet nemlig ikke inn i den politiske agendaen der alle er barn av regnbuen og nordmenn er slemme rasister.

Hvordan støttes velferdsstaten Norge uten innvandring? Dere går konkurs uten flere unge folk som støtter de eldre?

Lenke til kommentar

Et eksempel:

Så du mener at fest voldtekt der begge er stup fulle og ikke kan gjøre rede for seg er av samme alvorlighetsgrad som å bli slått ned og seksuelt mishandlet på det groveste(nærmest drept) på åpen gate?

var kvinner(og mange menn) like redde for å bevege seg utendørs natterstider i oslo før alle innvandrerne kom?

Endret av freddy85
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan støttes velferdsstaten Norge uten innvandring? Dere går konkurs uten flere unge folk som støtter de eldre?

Innvandring er nettotap og vil dermed undergrave velferdsstaten og ikke bidra til den. dette er videns kjent gjennom brockmans utvalget og ssb prognoser.

Når en person(innvandrer) får mere ifra felleskapet enn det bidrar med, så blir det mindre velferd for de opprinnlige innbyggerne. man trenger ikke å være rakketforsker for å forstå det

Lenke til kommentar

Kjenner noen som har reist i Afghanistan og andre ekstrem muslimske land og skildringe de kommer med er så fryktlige at det er utenfor fattevne. I grusomhetsskalene katogorisere jeg det på lik linje med det russerne og nazistene gjorde med jødene, rom og funskjonshemmed under andre verdenskrig. Bare at det er kontenuerlig undertykkeing av et spesifikk kjønn og ikke etnisitet. Syreangrep, steining, ekstrem undertrykking er mere normalt enn det som kommer frem i norsk media og kan ansees som normen og ikke undtaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...