ponas Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Dette er mengden pasta på både CPUen og kjøleren. når jeg tester pcen min er både strømmen til hovedkortet, rammen og både VGA og DVI-kablene koblet inn i inngangene bak. Endret 20. september 2013 av ponas Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Jeeeez, altfor mye pasta, gjør alt rent og legg på ny paste, Se bilder nedenfor. Maks mengde med pasta. Skal se slik ut hvis du fjerner kjøleren. Er AMD CPU, men samme gjelder for Intel CPU. Endret 20. september 2013 av Chavalito 1 Lenke til kommentar
ponas Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 tørka bort en del av den gamle pastaen på CPUen og på hele kjølern og klæsja på en ny, mye mindre dært en forrige gang. Lenke til kommentar
ponas Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Satte i hovedstrømmen, RAMen og plugga inn begge skjermkablene, ingen forandring. står fortsatt på 00 og koser seg. Ingen bilde. Lenke til kommentar
ponas Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 ehehehe .. jeg hadde visst glemt å sette inn CPU-pluggene i hovedkortet ... Men nå får jeg slått på maskina, men ikke bilde.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Javel, dette ble jo antydet om tidligere. Hvor er skjerm kabelen koblet, til skjermkort eller direkte på hovedkortet? Og kan du vennligst liste opp all hardware? RAM, skjermkort, hard disk etc. Vil hjelpe mye det? RAM brikker, hvis du har 2 stk, skal i slot 2 og 4 tellet fra CPU. Endret 20. september 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
ponas Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Nå er plutselig alt på plass igjen! Maskinen ville ikke starte fordi RAM'en ikke er gjort kompatibel med hovedkortet enda, men det skal visst være en lett sak. Fikk koblet i alle kablene og er nå kommet til SSDen og et par gamle 120 GB harddisker som jeg skal gjenbruke. PROBLEMET NÅ er at jeg ikke får satt inn strømkablene til hardiskene og SSDen.. Kabinet: Corsair Carbide 200R Strømforsyning: CoolerMaster Thunder 600 W Hovedkort: Asus Z87-PRO Prosessor: Intel i5-4670K RAM: HyperX Blu 4GB 1600MHz SSD: Samsung 840 EVO Prosessorkjøler: CoolerMaster Hyper 121 Evo Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Å få RAM til å virke er ofte bare å oppdatere BIOS, så er det problemet ute av verden. Men hva mener du med at du ikke får satt inn strømkablene til hard disker og SSD? Lite plass eller hva? Men det skal da være mer enn nok plass i det kabinettet. Husk at hard disker skal monteres slik at strøm- og SATA kabler kobles til på høyre side av kabinett sett forfra. Endret 20. september 2013 av Chavalito 1 Lenke til kommentar
ponas Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Selve kabelen går ikke inn på plass i harddisken.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Selve kabelen går ikke inn på plass i harddisken..Sata skal passe i Sata, molex skal passe i molex. Med mindre du har gjort noe helt feil.Sata skal passe i Sata, molex skal passe i molex. Med mindre du har gjort noe helt feil. Edit: Sata passer bare en vei, så pass på at du gar strømkabelen riktig vei. 1 Lenke til kommentar
ponas Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 På motsatt side av der metallet er er det to plastikkfjutter som jeg tror er grunnen til at jeg ikke får den inni. Jeg er kjemperedd for å skyve for hardt! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Se på Sata pluggen, og se på inngangen der den skal. Når du så er sikker på at det er riktig vei kan du bruke litt makt. Kan være litt treg å dytte på. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 (endret) Mener du kjøleribben til CPU kjøleren? Den skal du normalt ikke kunne vrikke på, skal sitte helt fast. Kan du vrikke på den, er den "løs" og vil ikke overføre varme fra CPU til kjøleren. Du skal ikke ha på mer kjølepasta enn et litt stort riskorn midt på CPU, ikke smør det utover. Når du fester kjøleren vil kjølepastaen blir "smurt" utover CPU. På Intel-prosessorer skal man helst påføre en tynn linje termisk pasta over kjernene, eventuelt et avlangt kryss. Man finner enkelt retningen for streken ved hjelp av den gyldne pilen i hjørnet av prosessoren. Endret 21. september 2013 av BadCat Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Det er ingen fasit på hvordan man påfører termisk pasta på en CPU, enten det er Intel eller AMD. Leter man på Internett, så finne rman ørten forslag til dette. Jeg har etter ca 20 år med forskjellige CPU'er prøvd alle metoder, og foretrekker å legge en klatt med kjølepasta midt på CPU og la kjøleren trykke den ut. Lenke til kommentar
ponas Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Pappa er stor og sterk og fikk inn pluggen ganske enkelt. 1 Lenke til kommentar
ponas Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Problemene vil faen ingen ende ta ... når vi nå prøver å installere RAMen blir det stuck på Q-code 55 ... Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Memory not installed betyr det. Trykk hardere til. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Og pass på at de settes rett vei. Skal høres et klikk når de er på plass. Lenke til kommentar
ponas Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 (endret) når jeg trykker inn MEMOK!-knappen starter maskina øyeblikkelig på nytt, lyset blinker littegranne før det stopper.. Endret 21. september 2013 av ponas Lenke til kommentar
ponas Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Fikk forresten oppdatert BIOS ved å bruke Flashback! samme resultat både før og etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå