ponas Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Satte sammen en pc for første gang i dag og gruet meg selvsagt til dette. Hadde installert bunnplaten på CPUen, lagt selve CPUen på klass og klæsja på kjølepasta da jeg tok pappa i å bruke fingeren for å "være behjelpelig" med smøre utover middelet. Jeg skreik, fikk stoppet han og installerte deretter RAMen og løftet hovedkortet ned i kassa ved å holde i kjøletårnet. Sleit en del med å få festet hovedkortet bak i I/O-skjoldet så det ble en del fram og tilbake. MEN SÅ, når jeg skulle boote systemet, hovedkortet lyste og jeg ante fred og ingen fare, skjedde det plutselig ikke så mye. Vifta på kjøletårnet går, men jeg får bare en Q-kode 00 og ingenting på skjermen. Er prosessoren ødelagt allerede? CPU: Intel i5-4670K Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Du har montert disse avstandsstykkene mellom HK og kabinett ikke sant? Og hvilket hovedkort er det snakk om? Gjetter på Asus, men hvilket? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Skal vel litt til for å ødelegge CPU.. Vil heller tro det er noe du har glemt, eller evt er en feil med hovedkort. Lenke til kommentar
ponas Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 (endret) jeg har et Z87-PRO Hvilke avstandsstykker? Endret 19. september 2013 av ponas Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Kan være at det bare er noe støv mellom CPU og HK, evnt. en bøyd pinne... 1 Lenke til kommentar
ponas Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 har et Corsair Carbide 200R, og der er vel avstandsstykkene der allerede? er en liten centimeter mellom selve hovedkortet og bakveggen på kabinettet Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Så hovedkortet er ikke borti hovedkortplaten?Det vanlige er at man setter inn avstandstykker etter hvordan hovedkort man har (atx/mini-atx osv) der skruene skal stå, slik at man ikke kortslutter hovedkortet i hovedkortplaten. Endret 19. september 2013 av Complexity Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Om dem var montert fra før, så bør du dobbeltsjekke disse, pass på så det ikke sitter et avstands stykke som går rett i hovedkortet, da dette vil lage kortsluttning. Det skal kun sitte avstands stykker hvor det er skruehull i hovedkortet Lenke til kommentar
ponas Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Det er visst inni allerede Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Er du sikker på at RAM-brikkene er montert i riktige slots og presset godt nok ned i sporet? Lenke til kommentar
ponas Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Tok ut RAM, løsnet PÅ CPU-kjøleren og dobbeltsjekka standoffsa mellom hovedkort og kasse. Alle standoffsa hadde en skrue i seg, unntatt en som jeg hadde glemt. Skrudde i den. Lenke til kommentar
ponas Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Nå har jeg lagt meg. Sjekker CPU når jeg våkner. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Satt i strømmen til CPU, da? Det er mange som glemmer denne. Endret 19. september 2013 av RRhoads 2 Lenke til kommentar
ponas Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Strømmen til CPUen? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Strømmen til CPUen? Ja, det er en kontakt øverst på hovedkortet. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Q-Code 00 står som not used, så det sier oss ikke så lite. Men spørsmålet er om du har plugget i alle kabler korrekt.Der i blant 4pins til CPU, 6pins til skjermkort, skjermkabel i riktig skjermutgang osv. Ta bilder av innmaten. Endret 20. september 2013 av Chris93 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Z87-PRO har 8-pins kontakt til CPU, noe de fleste nye hovedkort også har. 4-pins kontakter var mer vanlig for noen år siden. Skjermkort kan ha 6 pin, 2 x 6 pin, 6 + 8 pin eller 2 x 8 pin kontakter. Lenke til kommentar
ponas Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Hvis jeg bruker skjermkortet på hovedkortet trenger jeg vel ikke gjøre noe spesielt? Er forresten ingen bøyde pinner på hovedkortet, men det som plager meg litt er at jeg kan vrikke litt på ribba. Er dette normalt? Lenke til kommentar
ponas Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Kjøleren er en CoolerMaster Hyper 212 Evo Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Mener du kjøleribben til CPU kjøleren? Den skal du normalt ikke kunne vrikke på, skal sitte helt fast. Kan du vrikke på den, er den "løs" og vil ikke overføre varme fra CPU til kjøleren. Du skal ikke ha på mer kjølepasta enn et litt stort riskorn midt på CPU, ikke smør det utover. Når du fester kjøleren vil kjølepastaen blir "smurt" utover CPU. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå