Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Q-kode 00 - ødelagt cpu allerede etter dag 1?

Anbefalte innlegg

Satte sammen en pc for første gang i dag og gruet meg selvsagt til dette. Hadde installert bunnplaten på CPUen, lagt selve CPUen på klass og klæsja på kjølepasta da jeg tok pappa i å bruke fingeren for å "være behjelpelig" med smøre utover middelet. Jeg skreik, fikk stoppet han og installerte deretter RAMen og løftet hovedkortet ned i kassa ved å holde i kjøletårnet. Sleit en del med å få festet hovedkortet bak i I/O-skjoldet så det ble en del fram og tilbake.

MEN SÅ, når jeg skulle boote systemet, hovedkortet lyste og jeg ante fred og ingen fare, skjedde det plutselig ikke så mye. Vifta på kjøletårnet går, men jeg får bare en Q-kode 00 og ingenting på skjermen.

Er prosessoren ødelagt allerede?

CPU: Intel i5-4670K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du kjøleribben til CPU kjøleren? Den skal du normalt ikke kunne vrikke på, skal sitte helt fast. Kan du vrikke på den, er den "løs" og vil ikke overføre varme fra CPU til kjøleren.

Du skal ikke ha på mer kjølepasta enn et litt stort riskorn midt på CPU, ikke smør det utover. Når du fester kjøleren vil kjølepastaen blir "smurt" utover CPU.

applyingpaste.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...